Page 188 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 188

186  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Grudzień


          III Zajęcia w ogrodzie

             x Zabawa ruchowa „Celuj w tarczę”. Dzieci przygotowują kule śniegowe, następnie kolejno ustawiają się na wyznaczonej
            linii i wykonują po 2 rzuty (jeden prawą ręką, drugi lewą ręką). Rozwijanie umiejętności rzutu do celu.
             x Zabawa „Zgadnij, gdzie się ukryłem?”. Do zabawy wybieramy jedno dziecko, które się chowa. Pozostałe dzieci po jego
            śladach mają odgadnąć, w którą stronę dziecko poszło i gdzie się ukryło. Rozwijanie umiejętności orientacji i określania
            kierunku – prawa/lewa strona.
             x Zabawy dowolne z wykorzystaniem sprzętu terenowego z zachowaniem bezpieczeństwa.



          Czwartek    temat:  Mróz na szybie


          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa oddechowa „Kto zdmuchnie więcej?” – integracja grupy, ćwiczenia odde-
          chowe, ćwiczenia w liczeniu. Wykonywanie ćwiczenia w KP2, s. 74. Ćwiczenia poranne – Zestaw VIII. Zabawa „Tak czy
          nie?” – utrwalanie wiadomości o zimie. Zabawa ruchowa bieżna „Bieg slalomem”.
            Obszary z podstawy programowej: I 5, 8, 9; III 5; IV 8, 15, 18

          Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia przyrodniczo-plastyczne – „Mróz na szybie” – zapoznanie dzieci z nową techniką pla-
          styczną, rozwi janie wyobraźni i fantazji dziecięcej, poznanie właściwości kredy.  ▶  2. Zajęcia matematyczno-plastycz-
          ne z wykorzystaniem materiału przyrodniczego – „Zwierzaki – cudaki” – doskonalenie sprawności liczenia i umiejętności
          odtwarzania różnorodnych form i kształtów, łączenie elementów, rozwijanie wyobraźni.
            Obszary z podstawy programowej: I 5, 8, 9; III 5; IV 1, 8, 15, 18

          Zajęcia w ogrodzie: Obserwowanie śniegu przez lupę. Oglądanie kształtu gwiazdek śniegowych i ich porównywanie.
          Zabawy dowolne na śniegu z wykorzystaniem sprzętu sportowego − respektowanie zasad bezpiecznej zabawy.
            Obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 18

          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Zabawa oddechowa „Kto zdmuchnie więcej?”. N. zaprasza dzieci do stołu, na którym kładzie kulki z waty. Dzieli dzieci
            na 2 zespoły, które stają po przeciwnych stronach stołu. Zespół, który zdmuchnie ze stołu więcej kulek z waty, wygrywa.
            Integracja grupy, ćwiczenia oddechowe, ćwiczenia w liczeniu.
             x Wykonanie ćwiczenia w KP2, s. 74. Ćwiczenia graficzne, próba samodzielnego odpowiadania na pytanie, kiedy na szy-
            bie można obserwować krople deszczu, a kiedy lodowe kwiaty.
             x Ćwiczenia poranne – Zestaw VIII (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
          Zadania popołudniowe
             x Zabawa „Tak czy nie?” – utrwalanie wiadomości o zimie. Dzieci otrzymują kartoniki w kształcie lizaków z napisami
            TAK/NIE. N. podaje następujące stwierdzenia:
               Z
              imą dzień jest krótszy, a noc dłuższa. (TAK)
              Niektóre zwierzęta zapadają w sen zimowy. (TAK)
               K
              lapki i sandały to najlepsze obuwie na zimę. (NIE)
              W czasie zimy z drzew spadają kolorowe liście. (NIE)
               Z
              imową porą, gdy napada śnieg, można zorganizować kulig. (TAK)
               G
              dy na dworze jest bardzo zimno, mówimy, że jest upał. (NIE)
              Czapka, szalik i rękawiczki najbardziej przydają się zimą. (TAK)
               B
              ałwan topi się, gdy na dworze jest mróz. (NIE)
              awra to zimowe mieszkanie wiewiórki. (NIE)
               G
               P
              aśnik to miejsce, gdzie zwierzęta leśne mogą znaleźć pożywienie. (TAK)
             x Zabawa ruchowa bieżna „Bieg slalomem” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
          II Zajęcia główne
          Zajęcia 1
          Rodzaj zajęć: zajęcia przyrodniczo-plastyczne.
          Temat: Mróz na szybie.
          Cele:
            wzbudzanie zainteresowania przyrodą, używanie pojęć: mróz, niska temperatura
   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193