Page 238 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 238
236 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Styczeń
6. Umieszczenie napisów dom, Dorota pod obrazkami. Czytanie globalne wyrazów.
7. Wymyślanie przez dzieci słów z głoską d.
8. Zabawa ruchowa „Domek”. Dzieci biegają po sali. Na głośny sygnał tamburyna, dzieci zatrzymują się z rękami uniesio-
nymi do góry i złączonymi, tworząc w ten sposób dach domku.
9. Wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 36–38. Zaznaczanie w wyrazach litery d, D, wskazywanie miejsca litery d w modelach
wyrazów – nazwach zdjęć, przyklejanie podpisów pod zdjęciami. Rysowanie wzorów literopodobnych, pisanie po śla-
dzie litery d, D.
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia ruchowe.
Temat: Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw X (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).
III Zajęcia w ogrodzie
x „Czy dzisiaj jest duży mróz?” – próby odczytywania na termometrze temperatury powietrza.
x Obserwowanie wody w słoiku – sprawdzenie, ile potrzeba czasu, aby zamarzła.
x Zabawa ruchowa z elementem rzutu „Traf i zdobądź punkty” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
Środa temat: Urządzenia elektryczne
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Wylepianie plasteliną liter d, D. Wykonywanie ćwiczenia w KP3, s. 39. Układa-
nie dowolnego obrazka z części. Ćwiczenia poranne – Zestaw III. „Zabawa wyrazami” – analiza i synteza słuchowa.
Ćwiczenia grafomotoryczne – rysowanie po śladzie. Zabawa ruchowa „Przepychanka”.
Obszary z podstawy programowej: I 5, 8, 9; III 5; IV 2, 4, 5, 8
Zajęcia główne: ▶ 1. Zajęcia z wykorzystaniem ilustracji – „Urządzenia elektryczne”. Zabawa ruchowa „Przewód elek-
tryczny”. Wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 40. ▶ 2. Zajęcia umuzykalniające – „Gdzie mieszkają zwierzęta?”. Nauka piosenki
Zajączek odwiedza znajomych. Zabawy rytmiczne – uwrażliwienie na akcent metryczny, rozwijanie poczucia rytmu.
Obszary z podstawy programowej: I 5, 8, 9; III 5; IV 2, 5, 7, 12, 18
Zajęcia w ogrodzie: Poznawanie właściwości śniegu – stosowanie określeń: puszysty, mokry, lepki, sypki. Zabawa
„Wędrujemy po śladach”.
Obszary z podstawy programowej: I 5, 6; III 5; IV 5, 18
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Wylepianie plasteliną liter d, D.
x Pisanie po śladzie podpisów do obrazków – KP3, s. 39 – utrwalanie poznanych liter, ćwiczenie pisania liter na liniaturach.
x Układanie dowolnego obrazka z części.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw III (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x „Zabawa wyrazami” – ćwiczenia słuchu fonematycznego oraz analizy i syntezy słuchowej.
x Ćwiczenia grafomotoryczne – rysowanie po śladzie.
x Zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiganiem „Przepychanka” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zajęcia dydaktyczne z wykorzystaniem ilustracji.
Temat: Urządzenia elektryczne.