Page 238 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 238

236  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Styczeń



          6.  Umieszczenie napisów dom, Dorota pod obrazkami. Czytanie globalne wyrazów.
          7.  Wymyślanie przez dzieci słów z głoską d.
          8.  Zabawa ruchowa „Domek”. Dzieci biegają po sali. Na głośny sygnał tamburyna, dzieci zatrzymują się z rękami uniesio-
            nymi do góry i złączonymi, tworząc w ten sposób dach domku.
          9.  Wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 36–38. Zaznaczanie w wyrazach litery d, D, wskazywanie miejsca litery d w modelach
            wyrazów – nazwach zdjęć, przyklejanie podpisów pod zdjęciami. Rysowanie wzorów literopodobnych, pisanie po śla-
            dzie litery d, D.

          Zajęcia 2
          Rodzaj zajęć: zajęcia ruchowe.
          Temat: Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw X (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).


          III Zajęcia w ogrodzie

             x „Czy dzisiaj jest duży mróz?” – próby odczytywania na termometrze temperatury powietrza.
             x Obserwowanie wody w słoiku – sprawdzenie, ile potrzeba czasu, aby zamarzła.
             x Zabawa ruchowa z elementem rzutu „Traf i zdobądź punkty” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).



          Środa    temat:  Urządzenia elektryczne



          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Wylepianie plasteliną liter d, D. Wykonywanie ćwiczenia w KP3, s. 39. Układa-
          nie dowolnego obrazka z części. Ćwiczenia poranne – Zestaw III. „Zabawa wyrazami” – analiza i synteza słuchowa.
          Ćwiczenia grafomotoryczne – rysowanie po śladzie. Zabawa ruchowa „Przepychanka”.
            Obszary z podstawy programowej: I 5, 8, 9; III 5; IV 2, 4, 5, 8

          Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia z wykorzystaniem ilustracji – „Urządzenia elektryczne”. Zabawa ruchowa „Przewód elek-
          tryczny”. Wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 40.  ▶  2. Zajęcia umuzykalniające – „Gdzie mieszkają zwierzęta?”. Nauka piosenki
          Zajączek odwiedza znajomych. Zabawy rytmiczne – uwrażliwienie na akcent metryczny, rozwijanie poczucia rytmu.
            Obszary z podstawy programowej: I 5, 8, 9; III 5; IV 2, 5, 7, 12, 18

          Zajęcia w ogrodzie: Poznawanie właściwości śniegu – stosowanie określeń: puszysty, mokry, lepki, sypki. Zabawa
          „Wędrujemy po śladach”.
            Obszary z podstawy programowej: I 5, 6; III 5; IV 5, 18


          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Wylepianie plasteliną liter d, D.
             x Pisanie po śladzie podpisów do obrazków – KP3, s. 39 – utrwalanie poznanych liter, ćwiczenie pisania liter na liniaturach.
             x Układanie dowolnego obrazka z części.
             x Ćwiczenia poranne – Zestaw III (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

          Zadania popołudniowe
             x „Zabawa wyrazami” – ćwiczenia słuchu fonematycznego oraz analizy i syntezy słuchowej.
             x Ćwiczenia grafomotoryczne – rysowanie po śladzie.
             x Zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiganiem „Przepychanka” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).

          II Zajęcia główne


          Zajęcia 1
          Rodzaj zajęć: zajęcia dydaktyczne z wykorzystaniem ilustracji.
          Temat: Urządzenia elektryczne.
   233   234   235   236   237   238   239   240   241   242   243