Page 233 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 233
TYDZIEŃ 1 9 • Święto Babci i Dziadka • 231
3. Zabawa „Pajęcza sieć” – dzieci i N. siedzą w kole. N. trzyma w dłoni kłębek włóczki. Toczy go do jednego z dzieci
i mówi: Mój dziadek jest… Dziecko łapie kłębek, nawija włóczkę na palec i kończy rozpoczęte zdanie. Toczy kłębek
do innego dziecka (włóczkę ma cały czas owiniętą na palcu). Następne dziecko wykonuje te same czynności i kończy
to samo zdanie. W ten sposób z włóczki powstanie „pajęcza sieć”. Na koniec N. przecina tę sieć nożyczkami.
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia plastyczne.
Temat: Serduszko dla dziadka.
Cele:
ozwijanie wyobraźni
r
ozwijanie zdolności plastycznych
r
ozwijanie sprawności manualnych.
r
Pomoce: różnej wielkości szablony serduszek, ołówki, kredki, kolorowy papier, nożyczki, klej, flamastry, różne
materiały ozdobne.
Przebieg zajęć:
1. Przygotowywanie prezentu dla dziadka. Wybieranie szablonu serduszka, odrysowanie na kolorowym brystolu, wycina-
nie i ozdabianie według własnego pomysłu.
2. Wręczenie prezentu dziadkowi.
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa z podskokami i elementem wyprostnym „Bałwanki”. Dzieci stoją w kole, jedno – bałwanek staje w środku. Dzie-
ci chodzą z podskokami wokół bałwanka, mówiąc wierszyk: Cicho na paluszkach dokoła chodzimy, może dziś bałwanka
wcale nie zbudzimy. Następnie zatrzymują się, zataczają koło rękami i mówią: Słonko się wysoko nad chmurami wzbiło
i bałwanka naszego ze snu obudziło. Dzieci się rozbiegają, a rozbudzone dziecko-bałwanek biegnie i łapie swojego
następcę.
x Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego – zwrócenie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa.
x Zabawa ruchowa skoczna „Przeskocz przez kałużę” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
Piątek temat: Będzie słodko
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Kreślenie wzorów literopodobnych. Wyszukiwanie danej litery z tytułów wycię-
tych z gazet. Wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 32. Ćwiczenia poranne – Zestaw II. Wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 33.
Wylepianie plasteliną cyfry 5. Ćwiczenia oddechowe – dmuchanie na kawałki bibuły. Zabawa ruchowa „Siłacze”.
Obszary z podstawy programowej: I 5, 8, 9; III 5; IV 4, 8, 15
Zajęcia główne: ▶ 1. Zajęcia kulinarne – pieczemy ciastka. Zabawa ruchowa „Rośnie ciasto”. ▶ 2. Zajęcia ruchowe –
ćwiczenia gimnastyczne, Zestaw IX.
Obszary z podstawy programowej: I 1, 5, 8, 9; III 5; IV 1, 2, 5, 12
Zajęcia w ogrodzie: Rzuty śniegowymi kulkami lub piłkami. „Czy dzisiaj ulepimy bałwana?” – poznawanie właściwości
śniegu w zależności od temperatury powietrza. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Kolory na miejsca”.
Obszary z podstawy programowej: I 5, 8, 9; III 5; IV 18
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Kreślenie wzorów literopodobnych.
x Wyszukiwanie danej litery z wyciętych z gazet tytułów. Dzieci otrzymują pocięte z gazet kawałki. Wyszukują litery
w tytułach pisanych różnymi czcionkami. Oznaczają je różnymi kolorami.