Page 232 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 232
230 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Styczeń
III Zajęcia w ogrodzie
x Budowanie ze śniegu różnorodnych budowli – porównywanie ich wysokości.
x Zabawa ruchowa z elementem rzutu „Traf i zdobądź punkty” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
Czwartek temat: Kocham mojego dziadka
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Układanie puzzli. Gry planszowe z pionkami. Ćwiczenia poranne – Zestaw II.
Wykonywanie ćwiczeń w KP3 s. 31. Zabawy konstrukcyjne – budowanie z klocków. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych
„Supełek”.
Obszary z podstawy programowej: I 5, 6, 8, 9; II 8; III 1, 5, 8; IV 1, 4, 5, 13
Zajęcia główne: ▶ 1. Zajęcia społeczne – „Mój dziadzio”. Rozmowa na temat ginących zawodów – KP3, s. 28-29. Zabawa
„Uciekaj myszko do dziury”. ▶ 2. Zajęcia plastyczne – „Serduszko dla dziadka”. Ozdabianie według własnych pomysłów.
Obszary z podstawy programowej: I 5, 8, 9; III 5; IV 7, 20
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa z podskokami i elementem wyprostnym „Bałwanki”. Zabawy z wykorzystaniem sprzętu te-
renowego. Zabawa ruchowa „Przeskocz przez kałużę”.
Obszary z podstawy programowej: I 5, 8, 9; III 5
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Układanie puzzli.
x Gry planszowe z wykorzystaniem pionków. Zabawa „Dziadek potrzebuje...” Dzieci siedzą w kole, a N. rozkłada różne
przedmioty. Zadaniem dzieci jest wybrać jakiś przedmiot, który jest potrzebny dziadkowi i uzasadnić swój wybór.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw II (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 31. Rysowanie wzorów na krawacie i odszukiwanie takich samych elementów na ko-
kardach.
x Zabawy konstrukcyjne – budowanie domów z klocków, porównywanie wysokości i szerokości, mierzenie jedną miarą.
x Zabawa ruchowa – ćwiczenia dużych grup mięśniowych „Supełek” z Zestawu II (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zajęcia społeczne.
Temat: Mój dziadzio.
Cele:
p
oznanie dawnych zawodów
wzmacnianie więzi rodzinnych
oznawanie oraz przestrzeganie tradycji i zasad obowiązujących w życiu rodzinnym
p
r
ozwijanie umiejętności układania ustnych wypowiedzi na podany temat.
Pomoce: ilustracja przedstawiająca dziadka, kłębek wełny, KP3.
Przebieg zajęć:
1. Rozmowa o ginących zawodach przedstawionych na zdjęciach. Zawody takie jak kowal, garncarz czy tkacz były kiedyś
bardzo popularne, znali je lepiej nasi dziadkowie i pradziadkowie (KP3, s. 28–29).
2. Zabawa z dzieciństwa naszych dziadków „Uciekaj myszko do dziury” – dzieci, trzymając się za ręce, ustawiają się
w kręgu. Dwoje dzieci „mysz” i „kot” zostają na zewnątrz kręgu, pozostałe chodzą w kółko i śpiewają popularną piosenkę.