Page 228 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 228

226  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Styczeń



          III Zajęcia w ogrodzie

             x Opieka nad ptakami. Dosypywanie karmy do karmnika – obserwowanie zachowania ptaków.
             x Zabawa ruchowa równoważna „Na drugą stronę po kładce” z Zestawu IV (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).




          Wtorek    temat:  Kocham moją babcię



          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa integracyjna „Chmurka nastrojów”. Podkreślanie danej litery w czasopis-
          mach dziecięcych. Wykonywanie ćwiczeń w KP3, s, 26. Ćwiczenia poranne – Zestaw II. Zabawa „Kamienista rzeka” – ćwi-
          czenie równowagi. Zabawa dydaktyczna „Co się dzieje na obrazku?” – ćwiczenie w czytaniu ze zrozumieniem. Wykony-
          wanie ćwiczenia 3 w KP3, s. 27. Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Kolory na miejsca”.
            Obszary z podstawy programowej: I 5, 8, 9; II 1, 4; III 5; IV 2, 4

          Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego – wiersz D. Laszczyk Moja babcia – rozmowa
          na temat treści wiersza. Scenki dramowe „Co powiem starszej pani, gdy…” – kształtowanie umiejętności okazywania
          szacunku osobom starszym.  ▶  2. Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, Zestaw IX.
            Obszary z podstawy programowej: I 5, 8, 9; II 2; III 4, 5, 6; IV 1, 2, 5, 8

          Zajęcia w ogrodzie: Zabawa „Wirujące płatki śniegu”. Obserwacja ptaków przy karmniku. Zabawa ruchowa „Biegnij! – Stój!”.
            Obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 18


          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Zabawa integracyjna „Chmurka nastrojów” – dzieci rysują na wyciętej z papieru chmurze ilustracje obrazujące ich nastrój –
            swobodne wypowiedzi na temat radości i smutku; liczenie, ile dzieci ma nastrój wesoły, a ile smutny.
             x Podkreślanie wybranej litery w czasopismach dziecięcych.
             x Wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 26 – rysowanie znaków cyfropodobnych, pisanie po śladzie cyfr, mierzenie długości
            taśmy, utrwalanie  pojęcia: najkrótsza.
             x Ćwiczenia poranne – Zestaw II (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

          Zadania popołudniowe
             x Zabawa „Kamienista rzeka” – trasę wykładamy małymi obręczami gimnastycznymi. Wszystkie dzieci pokonują kamienistą
            rzekę skokami z jednej nogi na drugą, tak by zawsze wskoczyć do środka obręczy. Nie można stanąć na jej krawędzi –
            ćwiczenie równowagi.
             x Zabawa dydaktyczna „Co się dzieje na obrazku?”. Każde dziecko otrzymuje obrazek przedstawiający prostą scenkę sytua-
            cyjną (np. dziewczynka je lody) oraz kilka kartoników ze zdaniami (np. Ola ma loda.). Zadaniem dziecka jest dobranie
            właściwego podpisu do obrazka.
             x Uzupełnianie rysunku zgodnie z instrukcją – KP3, s. 27.
             x Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Kolory na miejsca” z Zestawu X (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).



          II Zajęcia główne

          Zajęcia 1
          Rodzaj zajęć: zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego.
          Temat: Wiersz Doroty Laszczyk Moja babcia.
          Cele:
            kształtowanie umiejętności okazywania serdeczności i miłości bliskim
            kształtowanie postawy okazywania szacunku osobom starszym
            doskonalenie umiejętności wypowiadania się na podany temat.

               Pomoce: ilustracja przedstawiająca babcię.
   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232   233