Page 226 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 226
224 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Styczeń
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: gra dydaktyczna.
Temat: Karnawał to czas wesołych zabaw.
Cele:
doskonalenie umiejętności konstruowania planszowych gier dydaktycznych
ć
wiczenie w stosowaniu ustalonych reguł
kształtowanie odporności emocjonalnej
doskonalenie umiejętności posługiwania się symbolami
doskonalenie umiejętności liczenia.
Pomoce: arkusze szarego papieru, mazaki, pionki, kostka do gry, nagranie dowolnej muzyki tanecznej z CD.
Przebieg zajęć:
1. Konstruowanie w 2 grupach dużych gier planszowych na arkuszach szarego papieru.
2. Ustalenie reguł gry. Każdy gracz kolejno rzuca kostką i przesuwa swój pionek o taką liczbę pól, jaka odpowiada liczbie
oczek na kostce. Określenie znaczenia wyróżnionych pól karnych (symbole). Określenie znaczenia wyróżnionych
pól z nagrodami symbole). Gracz, który stoi przed metą, może ją przekroczyć tylko wtedy, gdy wyrzuci tyle oczek, ile pól
ma do mety. Wygrywa ten zawodnik, który pierwszy dotrze do mety.
3. Dzieci zamieniają plansze, grają i próbują poprawnie interpretować symbole umieszczone na planszy.
4. Nagroda dla wszystkich uczestników – tańce przy muzyce.
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia ruchowe.
Temat: Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw I (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).
III Zajęcia w ogrodzie
x Obserwacja chmur na niebie, odwołanie się do obserwacji nieba w innych porach roku – swobodne wypowiedzi dzieci.
x Zabawa ruchowa z elementami mocowania „Koniki” – ciągnięcie sanek.
Uwaga! Dzieci na poniedziałek przynoszą pocztówki z kwiatami.
TYDZIEŃ 19 Święto Babci i Dziadka
Poniedziałek temat: Serduszko dla dziadków
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Konstruowanie gier planszowych w zespołach. Układanie dowolnych wyrazów
z poznanych liter. Ćwiczenia poranne – Zestaw II. Zabawa „Policz, ile jest liter w wyrazach”. Ćwiczenia oddechowe „Pilnuj
piłeczki”. Zabawa ruchowa „Slalom na czworakach”.
Obszary z podstawy programowej: I 5, 9; III 5; IV 2, 4, 9, 15
Zajęcia główne: ▶ 1. Zajęcia matematyczne – „Serduszka” – poznanie cyfry 5. Układanie zagadek ruchowych
„Co robię?” Wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 24–25. ▶ 2. Zajęcia plastyczne – „Kwiaty dla babci” – malowanie farbami
plakatowymi.
Obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; III 5; IV 1, 4, 5, 8, 12, 15,
Zajęcia w ogrodzie: Opieka nad ptakami – dosypywanie karmy do karmnika. Zabawa ruchowa „Na drugą stronę po kładce”.
Obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 18