Page 231 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 231

TYDZIEŃ 1 9  •  Święto Babci i Dziadka  •  229



              policzyć. Następnie włącza nagranie lasowiaka (CD). Dzieci określają, na ile liczy się ten utwór, akcentując początek
              taktu klaśnięciem, a drugą miarę klepnięciem o uda.
            3.  Nauka pierwszej zwrotki piosenki Zajączek odwiedza znajomych. N. prezentuje dzieciom nagranie piosenki (CD).


                   Zajączek odwiedza znajomych                                       słowa: U . Piotrowska
                                                                                     muzyka: M . Melnicka-Sypko




                   1. Sie -  dzi  za -  j -  czek w ko -  tlin  -  ce,  wi -  da  po  je -  go  min  -  ce,  e
                                                              1.



                  nu     dzi si    jak  mops,             i   wzdy   cha:  a     to   klops!
                  2.                                     Ref.



                                                                                            -
                                                                       -
                   jo -  mych od -  wied  dzi .           W dziu -  pli wiewiór -  k  i  w no rzeli -  sa.


                                                                                                -
                  Za -  j cu li -  sa?  Czy  kto to s y -  sza ?  W norce  rodzin -  k  my -  szek we so -  ych,
                                                                 -
                                                                        -
                  1.                                            2.

                                                         -
                               -
                                                -
                                                                   -
                 mró -  wki w mro wi -  sku  i  w ulupszczo y.   je szczepsa w bu dzie   i  natym ko niec.
                    1 .   Siedzi zajączek w kotlince,            2 .   Wraca z wizyty zajączek,
                  widać po jego mince,                          w lesie był i na łące,
                  że nudzi się jak mops,                        więc humor dobry ma,
                  i wzdycha: a to klops!                        i skacze hopsasa!
                          Szepczą mu trawy do ucha:                     Mnóstwo odwiedził znajomych,
                          dobrej rady posłuchaj,                        różne zobaczył domy .
                          z wizytą warto iść,                           Z radości brak mu słów,
                          znajomych odwiedź dziś .                      bo wkrótce spotka znów:
               Ref .:  W dziupli wiewiórkę i w norze lisa .   Ref .:  W dziupli wiewiórkę i w norze lisa .(…)
                  Zając u lisa? Czy ktoś to słyszał?
                  W norce rodzinkę myszek wesołych,
                  mrówki w mrowisku i w ulu pszczoły .
                          Na wsi odwiedzić też potem może:
                          kury w kurniku, krowy w oborze .
                          W gnieździe jaskółki i w stajni konie,
                          jeszcze psa w budzie i na tym koniec .


              Po omówieniu treści piosenki, dzieci określają jej charakter oraz budowę:  Czy piosenka od początku do końca
              ma taki sam charakter? Która część piosenki pasuje do kołysania, a która do maszerowania? Następnie dzieci określaj ą,
              na ile liczy się muzyka w refrenie, akcentując początek taktu klaśnięciem, a drugą, trzecią i czwartą miarę taktu
              klepnięciem o uda. W dalszej kolejności dzieci uczą się słów oraz melodii pierwszej zwrotki oraz refrenu piosenki
              i wykonują utwór wraz z nagraniem.
            4.  Zabawa z piosenką Zajączek odwiedza znajomych. Dzieci dobierają się w pary. N. włącza nagranie piosenki, a dzieci
              inscenizują gestem jej treść, podają sobie ręce i kołyszą się na boki, podkreślając charakter muzyki. Podczas trwania
              refrenu maszerują z rękami na biodrach po całej sali i szukają nowego partnera do pary.
            5.  Pożegnanie. Dzieci stają w kole i śpiewają piosenkę pożegnalną opartą na melodii popularnej Kurki trzy.
   226   227   228   229   230   231   232   233   234   235   236