Page 231 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 231
TYDZIEŃ 1 9 • Święto Babci i Dziadka • 229
policzyć. Następnie włącza nagranie lasowiaka (CD). Dzieci określają, na ile liczy się ten utwór, akcentując początek
taktu klaśnięciem, a drugą miarę klepnięciem o uda.
3. Nauka pierwszej zwrotki piosenki Zajączek odwiedza znajomych. N. prezentuje dzieciom nagranie piosenki (CD).
Zajączek odwiedza znajomych słowa: U . Piotrowska
muzyka: M . Melnicka-Sypko
1. Sie - dzi za - j - czek w ko - tlin - ce, wi - da po je - go min - ce, e
1.
nu dzi si jak mops, i wzdy cha: a to klops!
2. Ref.
-
-
jo - mych od - wied dzi . W dziu - pli wiewiór - k i w no rzeli - sa.
-
Za - j cu li - sa? Czy kto to s y - sza ? W norce rodzin - k my - szek we so - ych,
-
-
1. 2.
-
-
-
-
mró - wki w mro wi - sku i w ulupszczo y. je szczepsa w bu dzie i natym ko niec.
1 . Siedzi zajączek w kotlince, 2 . Wraca z wizyty zajączek,
widać po jego mince, w lesie był i na łące,
że nudzi się jak mops, więc humor dobry ma,
i wzdycha: a to klops! i skacze hopsasa!
Szepczą mu trawy do ucha: Mnóstwo odwiedził znajomych,
dobrej rady posłuchaj, różne zobaczył domy .
z wizytą warto iść, Z radości brak mu słów,
znajomych odwiedź dziś . bo wkrótce spotka znów:
Ref .: W dziupli wiewiórkę i w norze lisa . Ref .: W dziupli wiewiórkę i w norze lisa .(…)
Zając u lisa? Czy ktoś to słyszał?
W norce rodzinkę myszek wesołych,
mrówki w mrowisku i w ulu pszczoły .
Na wsi odwiedzić też potem może:
kury w kurniku, krowy w oborze .
W gnieździe jaskółki i w stajni konie,
jeszcze psa w budzie i na tym koniec .
Po omówieniu treści piosenki, dzieci określają jej charakter oraz budowę: Czy piosenka od początku do końca
ma taki sam charakter? Która część piosenki pasuje do kołysania, a która do maszerowania? Następnie dzieci określaj ą,
na ile liczy się muzyka w refrenie, akcentując początek taktu klaśnięciem, a drugą, trzecią i czwartą miarę taktu
klepnięciem o uda. W dalszej kolejności dzieci uczą się słów oraz melodii pierwszej zwrotki oraz refrenu piosenki
i wykonują utwór wraz z nagraniem.
4. Zabawa z piosenką Zajączek odwiedza znajomych. Dzieci dobierają się w pary. N. włącza nagranie piosenki, a dzieci
inscenizują gestem jej treść, podają sobie ręce i kołyszą się na boki, podkreślając charakter muzyki. Podczas trwania
refrenu maszerują z rękami na biodrach po całej sali i szukają nowego partnera do pary.
5. Pożegnanie. Dzieci stają w kole i śpiewają piosenkę pożegnalną opartą na melodii popularnej Kurki trzy.