Page 235 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 235

TYDZIEŃ 20  •  Gdzie mieszkasz?  •  233




            TYDZIEŃ 20    Gdzie mieszkasz?




            Poniedziałek    temat:  Dom moich marzeń



            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa integracyjna „Strażnik”. Ćwiczenia grafomotoryczne – obrysowywanie
            szablonów, kolorowanie konturów. Ćwiczenia poranne – Zestaw III. „Sznurówki to wspaniała zabawa” – doskonalenie
            umiejętności wiązania sznurowadeł. „Bałwanek” – przygotowanie do nauki pisania. Zabawa orientacyjno-porządkowa
            „Kolory na miejsca”.
              Obszary z podstawy programowej: I 2, 5, 9; III 5; IV 8

            Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia z wykorzystaniem tekstu wiersza – wiersz D. Gellnerowej Obrazek. Omówienie
            wieloznaczności słowa dom. Wzbogacanie słownictwa – tworzenie określeń przymiotnikowych. Zabawa ruchowa „Gąski,
            gąski do domu”. Wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 34–35.  ▶  2. Zajęcia plastyczne – „Dom moich marzeń” – malowanie
            farbami plakatowymi.
              Obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 8, 9; III 5; IV 1, 2, 12

            Zajęcia w ogrodzie: Zabawa na sankach „Zaprzęgi”. „Zimowe drzewa” – obserwowanie przyrody. Zabawa ruchowa
            „Biegnij! – Stój!”.
              Obszary z podstawy programowej: I 5, 8, 9; III 5; IV 18


            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Zabawa integracyjna „Strażnik”. Dzieci stoją w jednym końcu sali, a jeden z ochotników w drugim. Zabawa polega
              na tym, by jak najszybciej dotrzeć do strażnika, który stoi odwrócony tyłem. Gdy strażnik odwraca głowę, wszyscy nie-
              ruchomieją. Jeżeli dostrzeże, że ktoś się porusza, ten wraca na linię startu. Strażnik ponownie się odwraca i zabawa trwa
              dalej. Wygrywa ten, kto pierwszy dotknie strażnika.
              x Ćwiczenia grafomotoryczne – obrysowywanie dowolnych szablonów po zewnętrznej krawędzi. Kolorowanie konturów.
              x Ćwiczenia poranne – Zestaw III (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x „Sznurówki to wspaniała zabawa” – przekładanie sznurówek przez wybrane elementy, wiązanie na supeł, wiązanie
              kokardki – doskonalenie umiejętności wiązania sznurowadeł.
              x „Bałwanek” – rysowanie postaci bałwanka na dużym arkuszu papieru. Dzieci rysują koła obszernymi, płynnymi rucha-
              mi. Kilkakrotnie powtarzają obwód koła zawsze w stronę przeciwną do ruchu wskazówek zegara – przygotowanie
              do nauki pisania.
              x Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Kolory na miejsca” z Zestawu X (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).



            II Zajęcia główne

            Zajęcia 1
            Rodzaj zajęć: zajęcia z wykorzystaniem literatury.
            Temat: Wiersz Danuty Gellnerowej Obrazek.
            Cele:
              zaznajamianie z literaturą dziecięcą
              wzbogacanie słownictwa – tworzenie określeń przymiotnikowych
              r
              ozumienie pojęcia ognisko domowe.
                 Pomoce: ilustracje przedstawiające różne domy, KP3.
   230   231   232   233   234   235   236   237   238   239   240