Page 240 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 240

238  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Styczeń


            N. rozkłada na podłodze: szarfę (nora), kawałek materiału (mrowisko) oraz wyznacza miejsce na dziuplę (np. ławeczka
            lub rząd krzeseł). Dzieci mówią, kto zajmuje norkę, mrowisko i dziuplę. Poruszają się po całej sali przy akompaniamen-
            cie skocznej muzyki. Gdy N. zacznie wystukiwać jeden z rytmów na bębenku, dzieci wypowiadają nazwę odpowiednie-
            go zwierzęcia. Udają się na miejsca, w których znajdują się domki zwierząt wskazane przez rytm.
          5.  Pożegnanie odbywa się podobnie jak powitanie (zob. pkt 1 scenariusza). Dzieci wypowiadają słowa pożegnania.

          III Zajęcia w ogrodzie

             x Poznawanie właściwości śniegu – stosowanie określeń przymiotnikowych: puszysty, mokry, lepki, sypki.
             x Zabawa „Wędrujemy po śladach”. Dzieci idą po śladach N., starają się stawiać nogi tak, aby nie zatrzeć śladów.




          Czwartek    temat:  Budujemy dom

          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawy z kartą 18 i 19 z KA. Zabawa „Leniwa ósemka” – ćwiczenia rozmachowe
          rąk. Ćwiczenia poranne – Zestaw III. Zabawa „Zrób to, co ja”. Zabawa dydaktyczna „Bieg sztafetowy” – ćwiczenia w licze-
          niu. Wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 41. Ćwiczenia dużych grup mięśniowych „Supełek”.
            Obszary z podstawy programowej: I 5, 8, 9; III 5; IV 1, 14, 15

          Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia matematyczne – „Budujemy dom” – zabawa ruchowa „Po schodach”.  ▶  2. Zajęcia
          plastyczne – „Urządzenia elektryczne”. Wycinanie z kolorowego papieru.
            Obszary z podstawy programowej: I 5, 7; III 5; IV 1, 2, 5, 12, 13, 15

          Zajęcia w ogrodzie: Zabawa „Wyścig zaprzęgami”. Zabawa ruchowa „Na drugą stronę po kładce”.
            Obszary z podstawy programowej: I 5; III 5

          I Aktywność poranna i popołudniowa


          Zadania poranne
             x Zabawy z k. 18 i 19 z KA. Dzieci wypychają elementy z k. 19 i umieszczają je na dużym rysunku domu w przekroju
            na k. 18 – używanie w wypowiedziach pojęć związanych z ułożeniem elementów na rysunku, w przestrzeni, np.: nad,
            pod, między, obok, w, po prawej, po lewej stronie.
             x Zabawa „Leniwa ósemka” – dzieci rysują w powietrzu wyciągniętym kciukiem przed sobą lub na kartce bez odrywania
            ręki kształt „przewróconej”, leniwej ósemki.
             x Ćwiczenia poranne – Zestaw III (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

          Zadania popołudniowe
             x Zabawa „Zrób to, co ja” – naśladowanie ruchów pokazywanych przez chętne dziecko – ćwiczenie spostrzegawczości.
             x Zabawa dydaktyczna „Bieg sztafetowy”. N. wyznacza np. 4-osobowe zespoły. Każdy zespół otrzymuje pojemnik z kloc-
            kami. Zadaniem każdego dziecka z zespołu jest: przybiegnięcie do pojemnika z klockami, wyjęcie odpowiedniej liczby
            klocków, powrót do grupy i „przybicie piątki” z następnym graczem. Zasada: Pierwsze dziecko przynosi 5 klocków,
            każde kolejne o 1 klocek więcej. Po zakończeniu zadania zespół przelicza klocki i podaje liczbę posiadanych klocków.
            Wygrywa zespół, który pierwszy prawidłowo wykonał zadanie.
             x Wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 41 – ćwiczenie spostrzegawczości, odczytywanie sylab, uzupełnianie wzoru zgodnie
            z rytmem.
             x Zabawa ruchowa – ćwiczenia dużych grup mięśniowych „Supełek” z Zestawu II (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).

          II Zajęcia główne

          Zajęcia 1
          Rodzaj zajęć: zajęcia matematyczne.
          Temat: Budujemy dom.

          Cele:
            kształtowanie umiejętności liczenia obiektów
            w
            yodrębnianie długości
   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244   245