Page 240 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 240
238 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Styczeń
N. rozkłada na podłodze: szarfę (nora), kawałek materiału (mrowisko) oraz wyznacza miejsce na dziuplę (np. ławeczka
lub rząd krzeseł). Dzieci mówią, kto zajmuje norkę, mrowisko i dziuplę. Poruszają się po całej sali przy akompaniamen-
cie skocznej muzyki. Gdy N. zacznie wystukiwać jeden z rytmów na bębenku, dzieci wypowiadają nazwę odpowiednie-
go zwierzęcia. Udają się na miejsca, w których znajdują się domki zwierząt wskazane przez rytm.
5. Pożegnanie odbywa się podobnie jak powitanie (zob. pkt 1 scenariusza). Dzieci wypowiadają słowa pożegnania.
III Zajęcia w ogrodzie
x Poznawanie właściwości śniegu – stosowanie określeń przymiotnikowych: puszysty, mokry, lepki, sypki.
x Zabawa „Wędrujemy po śladach”. Dzieci idą po śladach N., starają się stawiać nogi tak, aby nie zatrzeć śladów.
Czwartek temat: Budujemy dom
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawy z kartą 18 i 19 z KA. Zabawa „Leniwa ósemka” – ćwiczenia rozmachowe
rąk. Ćwiczenia poranne – Zestaw III. Zabawa „Zrób to, co ja”. Zabawa dydaktyczna „Bieg sztafetowy” – ćwiczenia w licze-
niu. Wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 41. Ćwiczenia dużych grup mięśniowych „Supełek”.
Obszary z podstawy programowej: I 5, 8, 9; III 5; IV 1, 14, 15
Zajęcia główne: ▶ 1. Zajęcia matematyczne – „Budujemy dom” – zabawa ruchowa „Po schodach”. ▶ 2. Zajęcia
plastyczne – „Urządzenia elektryczne”. Wycinanie z kolorowego papieru.
Obszary z podstawy programowej: I 5, 7; III 5; IV 1, 2, 5, 12, 13, 15
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa „Wyścig zaprzęgami”. Zabawa ruchowa „Na drugą stronę po kładce”.
Obszary z podstawy programowej: I 5; III 5
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Zabawy z k. 18 i 19 z KA. Dzieci wypychają elementy z k. 19 i umieszczają je na dużym rysunku domu w przekroju
na k. 18 – używanie w wypowiedziach pojęć związanych z ułożeniem elementów na rysunku, w przestrzeni, np.: nad,
pod, między, obok, w, po prawej, po lewej stronie.
x Zabawa „Leniwa ósemka” – dzieci rysują w powietrzu wyciągniętym kciukiem przed sobą lub na kartce bez odrywania
ręki kształt „przewróconej”, leniwej ósemki.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw III (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Zabawa „Zrób to, co ja” – naśladowanie ruchów pokazywanych przez chętne dziecko – ćwiczenie spostrzegawczości.
x Zabawa dydaktyczna „Bieg sztafetowy”. N. wyznacza np. 4-osobowe zespoły. Każdy zespół otrzymuje pojemnik z kloc-
kami. Zadaniem każdego dziecka z zespołu jest: przybiegnięcie do pojemnika z klockami, wyjęcie odpowiedniej liczby
klocków, powrót do grupy i „przybicie piątki” z następnym graczem. Zasada: Pierwsze dziecko przynosi 5 klocków,
każde kolejne o 1 klocek więcej. Po zakończeniu zadania zespół przelicza klocki i podaje liczbę posiadanych klocków.
Wygrywa zespół, który pierwszy prawidłowo wykonał zadanie.
x Wykonywanie ćwiczeń w KP3, s. 41 – ćwiczenie spostrzegawczości, odczytywanie sylab, uzupełnianie wzoru zgodnie
z rytmem.
x Zabawa ruchowa – ćwiczenia dużych grup mięśniowych „Supełek” z Zestawu II (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zajęcia matematyczne.
Temat: Budujemy dom.
Cele:
kształtowanie umiejętności liczenia obiektów
w
yodrębnianie długości