Page 247 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 247

PROJEKT 2  •  Wszystko o samochodzie  •  245



            7.  Oglądanie filmu edukacyjnego na temat etapów powstawania samochodu.
            8.  Zabawy związane z tematem projektu.
                 x  Zabawy tematyczne z wykorzystaniem rekwizytów, np.: sygnalizatora świetlnego, zestawu znaków drogowych, chod-
                 niczka imitującego pasy (przejście dla pieszych), stroju policjanta, klocków drewnianych i plastikowych.
                 x Zabawy ruchowe: „Podróż autem”, „Uwaga, stop”, „Pojazdy” z wykorzystaniem krążków, obręczy, sygnalizatora
                 świetlnego.
                 x Zabawa integracyjna „Auto numer 1 miga do auta numer 6”. Dzieci kolejno odliczają i zapamiętują swój numer.
                 Wywołane dziecko (auto z danym numerem) wykonuje ustaloną czynność i przekazuje polecenie innej osobie:
                 Auto numer 6 miga (mruga) do auta numer 8.
                 x Wykonanie pracy plastycznej dowolną techniką – rysowanie kredkami, mazakami lub malowanie farbami wymarzo-
                 nego samochodu, stemplowanie konturów auta, układanie pojazdów z patyczków, sznurków, guzików, wycinanie
                 sylwety auta z  kolorowego papieru, dorysowywanie otoczenia do częściowo narysowanego obrazka.
            9.  Wykonanie modelu samochodu z przygotowanych materiałów: kartonów, kawałków tektury, przyniesionych przez
              dzieci klamek, świateł, latarek, folii imitującej szyby, przycisków, taśmy użytej jako pasy bezpieczeństwa, srebrnej folii.


            Etap III
            1.  Podsumowanie zdobytych wiadomości (odpowiedzi na postawione wcześniej pytania) na temat samochodu – zebranie
              wiadomości na plakatach.
            2.  Zaplanowanie punktu kulminacyjnego – prezentacji projektu. Wybór zagadnień, ułożenie przez dzieci programu
              prezentacji, zgłaszanie się dzieci do  prowadzenia poszczególnych etapów prezentacji.
            3.  Punkt kulminacyjny – prezentacja projektu z udziałem rodziców.
                 x Wyeksponowanie w sali zebranej dokumentacji projektu: zapisanych pytań, hipotez badawczych, odpowiedzi
                 uzyskanych na postawione pytania, opracowanie wyników ankiet, wywiadów,  sprawozdań z wycieczek, historii
                 osobistych, szkiców z natury, zdjęć, rysunków i innych prac plastycznych, modeli samochodów – zorganizowanie
                 stanowisk do prezentacji dokumentacji, wybór ekspertów, czyli dzieci wyznaczonych do udzielania informacji
                 rodzicom.
                 x Zaprezentowanie programu artystycznego – wierszy, piosenek.
                 x Zadawanie rodzicom samodzielnie ułożonych zagadek na temat pojazdów, części samochodu.
                 x Zabawy ruchowe i zabawa inscenizacyjna z sygnalizatorem – udział rodziców w zabawie „Jadą samochody”, wykorzy-
                 stanie krążków jako kierownic samochodów. Dziecko-kierowca wykonuje polecenia wydawane przez rodzica:
                 Ruszaj w lewo, a potem jedź prosto; Stop! zatrzymaj się, zapala się czerwone światło. Możesz ruszać – światło zielone!
   242   243   244   245   246   247   248   249   250   251   252