Page 53 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 53
TYDZIEŃ 4 • Lecą liście kolorowe • 51
Piątek temat: Lubimy witaminy
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: „Zabawa wyrazami” – doskonalenie słuchu fonematycznego oraz analizy
i syntezy słuchowej. Rozmowa o owocach i warzywach – źródło witamin. Ćwiczenia poranne – Zestaw IV. Wykonywanie
ćwiczeń w KP1, s. 44–45. Zabawa dydaktyczna „Ile w garści?” – dodawanie i odejmowanie na konkretach. Zabawa rucho-
wa „Zawody z dźwiganiem”.
Obszary z podstawy programowej: I 3, 5; III 5, 7; IV 2, 13, 15, 18
Zajęcia główne: ▶ 1. Zajęcia gospodarcze – „Koktajl warzywno-owocowy”. Zabawa ruchowa „Zrywamy owoce”.
▶ 2. Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, Zestaw IV.
Obszary z podstawy programowej: I 1, 3, 5, 8; III 5; IV 20
Zajęcia w ogrodzie: Obserwacja zachowania ptaków w ogrodzie, wypatrywanie ptaków odlatujących oraz takich, które
przyleciały jesienią. Zabawa skoczna „Podbijanie balonika”.
Obszary z podstawy programowej: I 5; III 5, 7, 8; IV 6, 18
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x „Zabawa wyrazami”. Układanie przez dzieci zdania na podstawie ułożonych klocków, np. 2 klocki, zdanie dwuwyrazowe –
doskonalenie słuchu fonematycznego oraz analizy i syntezy słuchowej.
x Rozmowa o owocach i warzywach – źródle witamin.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw IV (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 44–45. Łączenie warzyw i owoców z odpowiednimi koszykami. Liczenie warzyw
i owoców wykorzystanych do zrobienia soku, rysowanie kropek. Określanie, co dzieci robią w ogrodzie, sadzie i na polu.
Dorysowywanie owoców na drzewach zgodnie z instrukcją.
x Zabawa dydaktyczna „Ile w garści?”. Każdy gracz bierze po 3 guziki i obie ręce chowa za siebie. Każdy sam decyduje,
ile guzików przełoży do drugiej ręki – jeden, dwa lub trzy. Dzieci bawią się w parach. Obaj gracze wyjmują zza pleców
zamkniętą dłoń i kolejno zgadują, ile razem jest guzików w dłoniach (nie liczy się guzików w ręce trzymanej za plecami).
Wygrywa osoba, która prawidłowo poda liczbę guzików.
x Zabawa ruchowa „Zawody z dźwiganiem” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zajęcia kulinarne.
Temat: Koktajl warzywno-owocowy.
Cele:
zdobywanie wiadomości kulinarnych
n
abywanie nowych doświadczeń
ozwijanie sprawności ruchowej.
r
Pomoce: dowolne owoce, warzywa, mikser, szklanki dla każdego dziecka, sylweta Trampolinka.
Przebieg zajęć:
1. Powitanie. N. zapoznaje dzieci z tematem. Wyjaśnia dzieciom, że dzisiaj jest okazja, aby zrobić niespodziankę naszemu
przyjacielowi i proponuje zaprosić Trampolinka. Musimy przygotować coś wspaniałego, coś, co ucieszy Trampolinka.
Myślę, że mógłby to być np. koktajl.
2. N. wyjaśnia dzieciom, jak zrobić koktajl.