Page 57 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 57

TYDZIEŃ 6  •  Bezpieczna droga do przedszkola  •  55



            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej

                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawy z piłką – doskonalenie koordynacji   f   wyraża swoje rozumienie świata za pomocą
                                                                          komunikatów werbalnych (IV 2)
                                        wzrokowo-ruchowej
                    I 5, 8, 9; III 5, 8
              Czwartek   ŚWIAT TECHNIKI   W NASZYM DOMU  y  zabawa „Tor przeszkód” z wykorzystaniem   f   wykonuje eksperymenty graficzne (IV 8)
                                                                           współpracuje w parach (III 5)
                                        sprzętu terenowego – doskonalenie spraw-
                                                                        f
                                        ności ruchowej
                                                                           uczestniczy w zabawach ruchowych, wykonuje
                                                                        f
                                                                          ćwiczenia kształtujące prawidłową postawę ciała
                                                                          (I 5, 8, 9)
                    Aktywność poranna   y  zabawa „Dzwoneczek” – ćwiczenie wycisza-  f   czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elemen-
                    i popołudniowa      jące, doskonalące koncentrację uwagi   ty, nazywa symbole i znaki znajdujące się w oto-
                    I 5; III 5; IV 7  y  wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 56  czeniu, wyjaśnia ich znaczenie (IV 9)

                                      y  ćwiczenia poranne – Zestaw V   f   rozróżnia głoski (IV 4)

                                      y  zabawa „Śpiewamy sylabami” – ćwiczenia   f   rozpoznaje poznane litery (IV 4)
                                        słuchu fonematycznego oraz analizy i syn-  f   odczytuje krótkie wyrazy utworzone z pozna-
                                        tezy słuchowej                    nych liter w formie napisów drukowanych
                MOJE OBOWIĄZKI DOMOWE   Zajęcia główne  y Zajęcia matematyczne – „Moje obowiązki do-  f   słucha, reaguje na sygnały (IV 7)
                                                                          dotyczące treści znajdujących zastosowanie
                                        lepienie z plasteliny przedmiotów związa-
                                      y
                                                                          w codziennej aktywności (IV 4)
                                        nych z domem rodzinnym – rozwijanie
                                        sprawności manualnej
                                        zabawa ruchowa skoczna „Przeskocz przez
                                                                           odtwarza układy przedmiotów i tworzy własne,
                                                                        f
                                                                          nadając im znaczenie, rozróżnia podstawowe
                                        kałużę”
                                                                          figury geometryczne (IV 12)
                                                                           przelicza elementy (IV 15)
                                                                        f
                    I 5; III 5; IV 2, 4, 7, 9,  mowe” – wdrażanie do systematycznego wy-
                                                                           wyraża swoje rozumienie świata za pomocą
                                                                        f
                                      konywania obowiązków związanych z utrzy-
                    12, 15
                                                                          języka mówionego (IV 2)
                                      mywaniem porządku w najbliższym otoczeniu
                                        doskonalenie umiejętności klasyfikacji –
                                      y
                                                                           przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy
                                                                        f
                                        tworzenie kolekcji              f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                                                          w grupie, współdziała z dziećmi w zabawie
                Piątek                y Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,   (III 5)
                                        wykonywanie ćwiczenia w KP1, s. 57
                                      Zestaw V                          f   wyraża swoje rozumienie świata za pomocą
                                                                          impresji plastycznych (IV 1)
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-
                    I 5; III 5; IV 1    wego – zwrócenie uwagi na przestrzeganie
                                        zasad bezpieczeństwa
                                      y  układanie mandali w narysowanym okręgu
                                        z naturalnego materiału przyrodniczego
            tydzień 6: BEZPIECZNA DROGA DO PRZEDSZKOLA
            Dzień /                                                            Przewidywane osiągnięcia
             Temat   Obszary z podstawy        Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia     programowej                                             do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  swobodne rozmowy z dziećmi na temat ad-  f   poszerza zasób słownictwa i wzbogaca wiedzę
                NA SKRZYŻOWANIU  I 5; III 2, 3, 5, 7;    y  kładanie obrazków z części – rozwijanie   f   czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elementy
                                                                          o otaczającym świecie (IV 1, 2)
                                        resów zamieszkania – utrwalanie znajomo-
                    i popołudniowa
                                        ści adresu, rozumienie konieczności znajo-
                                                                           wie, gdzie mieszka (III 3)
                                        mości miejsca zamieszkania
                    IV 1, 2, 8, 9
                                                                        f
                                                                          (IV 9)
                                        s
                                        sprawności analizatora wzrokowego
                                                                           używa chwytu pisarskiego podczas rysowania,
                                                                        f
                                                                          kreślenia i pierwszych prób pisania (IV 8)
                                        ćwiczenia poranne – Zestaw VI
                                      y
                                        rozmowa z dziećmi na temat obrazków
                                      y
                                        przedstawiających prawidłowe i nieprawi-  f   wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy
                                                                          znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomo-
                Poniedziałek            gowego – poszerzenie wiadomości na temat   f   wyraża szacunek wobec innych osób (III 5)
                                        dłowe zachowania uczestników ruchu dro-
                                                                          cą komunikatów pozawerbalnych: impresji pla-
                                                                          stycznych, technicznych, konstrukcji (IV 1)
                                        podstawowych przepisów ruchu drogowe-
                                        go, rozwijanie umiejętności przewidywania
                                        różnych zachowań
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62