Page 57 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 57
TYDZIEŃ 6 • Bezpieczna droga do przedszkola • 55
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Zajęcia w ogrodzie y zabawy z piłką – doskonalenie koordynacji f wyraża swoje rozumienie świata za pomocą
komunikatów werbalnych (IV 2)
wzrokowo-ruchowej
I 5, 8, 9; III 5, 8
Czwartek ŚWIAT TECHNIKI W NASZYM DOMU y zabawa „Tor przeszkód” z wykorzystaniem f wykonuje eksperymenty graficzne (IV 8)
współpracuje w parach (III 5)
sprzętu terenowego – doskonalenie spraw-
f
ności ruchowej
uczestniczy w zabawach ruchowych, wykonuje
f
ćwiczenia kształtujące prawidłową postawę ciała
(I 5, 8, 9)
Aktywność poranna y zabawa „Dzwoneczek” – ćwiczenie wycisza- f czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elemen-
i popołudniowa jące, doskonalące koncentrację uwagi ty, nazywa symbole i znaki znajdujące się w oto-
I 5; III 5; IV 7 y wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 56 czeniu, wyjaśnia ich znaczenie (IV 9)
y ćwiczenia poranne – Zestaw V f rozróżnia głoski (IV 4)
y zabawa „Śpiewamy sylabami” – ćwiczenia f rozpoznaje poznane litery (IV 4)
słuchu fonematycznego oraz analizy i syn- f odczytuje krótkie wyrazy utworzone z pozna-
tezy słuchowej nych liter w formie napisów drukowanych
MOJE OBOWIĄZKI DOMOWE Zajęcia główne y Zajęcia matematyczne – „Moje obowiązki do- f słucha, reaguje na sygnały (IV 7)
dotyczące treści znajdujących zastosowanie
lepienie z plasteliny przedmiotów związa-
y
w codziennej aktywności (IV 4)
nych z domem rodzinnym – rozwijanie
sprawności manualnej
zabawa ruchowa skoczna „Przeskocz przez
odtwarza układy przedmiotów i tworzy własne,
f
nadając im znaczenie, rozróżnia podstawowe
kałużę”
figury geometryczne (IV 12)
przelicza elementy (IV 15)
f
I 5; III 5; IV 2, 4, 7, 9, mowe” – wdrażanie do systematycznego wy-
wyraża swoje rozumienie świata za pomocą
f
konywania obowiązków związanych z utrzy-
12, 15
języka mówionego (IV 2)
mywaniem porządku w najbliższym otoczeniu
doskonalenie umiejętności klasyfikacji –
y
przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy
f
tworzenie kolekcji f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
w grupie, współdziała z dziećmi w zabawie
Piątek y Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, (III 5)
wykonywanie ćwiczenia w KP1, s. 57
Zestaw V f wyraża swoje rozumienie świata za pomocą
impresji plastycznych (IV 1)
Zajęcia w ogrodzie y zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-
I 5; III 5; IV 1 wego – zwrócenie uwagi na przestrzeganie
zasad bezpieczeństwa
y układanie mandali w narysowanym okręgu
z naturalnego materiału przyrodniczego
tydzień 6: BEZPIECZNA DROGA DO PRZEDSZKOLA
Dzień / Przewidywane osiągnięcia
Temat Obszary z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Aktywność poranna y swobodne rozmowy z dziećmi na temat ad- f poszerza zasób słownictwa i wzbogaca wiedzę
NA SKRZYŻOWANIU I 5; III 2, 3, 5, 7; y kładanie obrazków z części – rozwijanie f czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elementy
o otaczającym świecie (IV 1, 2)
resów zamieszkania – utrwalanie znajomo-
i popołudniowa
ści adresu, rozumienie konieczności znajo-
wie, gdzie mieszka (III 3)
mości miejsca zamieszkania
IV 1, 2, 8, 9
f
(IV 9)
s
sprawności analizatora wzrokowego
używa chwytu pisarskiego podczas rysowania,
f
kreślenia i pierwszych prób pisania (IV 8)
ćwiczenia poranne – Zestaw VI
y
rozmowa z dziećmi na temat obrazków
y
przedstawiających prawidłowe i nieprawi- f wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy
znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomo-
Poniedziałek gowego – poszerzenie wiadomości na temat f wyraża szacunek wobec innych osób (III 5)
dłowe zachowania uczestników ruchu dro-
cą komunikatów pozawerbalnych: impresji pla-
stycznych, technicznych, konstrukcji (IV 1)
podstawowych przepisów ruchu drogowe-
go, rozwijanie umiejętności przewidywania
różnych zachowań