Page 62 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 62

60  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Październik



           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej
                  Zajęcia główne    gatunków drzew, poznanie zwyczajów zwierząt   f   słucha muzyki poważnej, poznaje muzykę
                                    (przygotowania do zimy, gromadzenie zapa-  F. Chopina (IV 7)
                                    sów, zapadanie w sen, odloty), doskonalenie   f   posługuje się pojęciami dotyczącymi: zjawisk
               ORZESZKI WIEWIÓRKI   y                                 f   współdziała z dziećmi w zabawie (III 5)
                                                                        przyrodniczych, życia zwierząt, roślin, ludzi
                                    umiejętności liczenia
                                      zabawa ruchowa „Wiewiórki do dziupli”
                                                                        w  środowisku przyrodniczym, korzystania
                                    Zajęcia umuzykalniające – „Tańczymy
                                                                        z dóbr przyrody (IV 18)
                                    z  F. Chopi nem” – ćwiczenia rozwijające
                                                                          odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
                                    zainteresowanie muzyką poważną, słuchanie
                                                                      f
                                    muzyki F. Chopina
                                                                        (III 2)
                  Zajęcia w ogrodzie
                                                                        różne formy ruchu, w tym rzutne (I 5, 8)
                                      refleksu
                  I 5, 8; III 5, 7  y  zabawa w berka kucanego – doskonalenie   f   uczestniczy w zabawach ruchowych, wykonuje
               Środa                y  zabawa „Piłka krąży” – reagowanie na sy-
                                      gnał, rozwijanie pomysłowości
                                    y  zabawy dowolne z wykorzystaniem sprzętu
                                      ogrodowego
                  Aktywność poranna   y  zabawa „O którym obrazku mówię?” – do-  f   eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami
                  i popołudniowa      skonalenie spostrzegawczości i umiejętno-  i ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię muzycz-
                  I 5, 7, 8; III 5;    ści opisu słownego               ną (IV 7)
                  IV 2, 7, 16       y  zabawa z wykorzystaniem chusty animacyj-  f   wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rze-
                                      nej „Rybak i rybka” – rozwijanie refleksu   czy za pomocą języka mówionego (IV 2)
                                    y  ćwiczenia poranne – Zestaw VII   f   wycina z papieru nożyczkami (I 7)
                                    y  zabawa „Co słyszysz?” – ćwiczenie słuchu   f   przelicza, posługuje się liczebnikami głównymi
                                      fonematycznego oraz syntezy i analizy słu-  (IV 15)
                                      chowej                          f   rozróżnia głoski/sylaby na początku i na końcu
                                    y  zabawa z elementem równowagi „Na drugą   w wybranych prostych fonetycznie słowach
                                      stronę po kładce”               f   respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie,
                                                                        (IV 2)
               JESIENNA POGODA  Zajęcia główne  y  wycinanka „Las jesienią” – KA, k. 7  f   posługuje się w zabawie i w trakcie wykonywa-
                                      wykonywanie ćwiczenia w KP1, s. 71
                                    y
                                                                        współdziała z dziećmi w zabawie (III 5)
                                    Zajęcia przyrodnicze – „Jesienna pogoda” –
                                                                        nia innych czynności pojęciami dotyczącymi
                  II 11; III 5; IV 2, 15,
                                    rozu mienie znaczenia i odczytywanie symboli
                                                                        następstwa czasu np. wczoraj, dzisiaj, jutro,
                  16, 18
                                    utrwalenie nazw i kolejności dni tygodnia,
                                                                        rano, wieczorem, w tym nazwami pór roku,
                                    nabieranie umiejętności ubierania się odpo-
                                                                        nazwami dni tygodnia i miesięcy (IV 16)
                                    wiednio do pogody, rozwijanie słownictwa  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
               Czwartek             y  wysłuchanie wiersza U. Piotrowskiej Powie-  f   dostrzega emocjonalną wartość otoczenia przy-
                                      trze – KP1, s. 72 – rola powietrza i wiatru  –
                                                                        rodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej
                                      KP1, s. 73
                                                                        (II 11)
                                    y  konstruowanie wiatrowskazu     f   posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk
                                    y   zabawa ruchowa „Kropelki”       przyrodniczych (IV 18)
                                    Zajęcia plastyczne – „Taniec kropelek deszczu” –     współpracuje w parach i w grupie (III 5)
                                    malowanie poprzez rozdmuchiwanie farb  f
                                                                      f   uczestniczy w zabawach ruchowych, wykonuje
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa „Labirynt” – doskonalenie orienta-  różne formy ruchu, w tym bieżne, rzutne (I 5, 8)
                  I 5, 8; II 11; III 5;    cji w przestrzeni i w schemacie ciała
                  IV 7, 18          y  wysłuchiwanie odgłosów otoczenia – ćwi-
                                      czenia słuchowe.
                                    y  zabawa ruchowa „Znajdź kolegę” – ćwicze-
                                      nie spostrzegawczości           f   opowiada o zdarzeniach (IV 5)
                                      zabawa z treningu twórczości „Imię” – ćwi-
                  Aktywność poranna
                                    y
             DWA LIŚCIE, DWA   KASZTANY…  i popołudniowa  y  zabawa „Znam to drzewo” – utrwalanie   f   wykazuje sprawność ciała i koordynację w stop-
                                      czenie płynności i giętkości myślenia
                                                                        niu pozwalającym na rozpoczęcie systematycz-
                  I 5, 8, 9; III 5; IV 1, 5
                                                                        nej nauki czynności złożonych, takich jak
                                      nazw i wyglądu wybranych drzew
                                      ćwiczenia poranne – Zestaw VII
                                                                        czytanie i pisanie (I 9)
                                    y
                                      wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 77
                                                                          wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rze-
                                    y
                                                                      f
                                                                        czy za pomocą komunikatów pozawerbalnych:
                                      wijanie logicznego myślenia, umiejętności
                                                                        tańca, impresji plastycznych (IV 1)
             Piątek                 y  gra dydaktyczna „Ostatni przegrywa” – roz-  f   odczuwa swoją przynależność do grupy przed-
                                      przewidywania, planowania strategii gry
                                      zabawa ruchowa „Slalom na czworakach”
                                                                        szkolnej (III 2)
                                    y
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67