Page 62 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 62
60 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Październik
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Zajęcia główne gatunków drzew, poznanie zwyczajów zwierząt f słucha muzyki poważnej, poznaje muzykę
(przygotowania do zimy, gromadzenie zapa- F. Chopina (IV 7)
sów, zapadanie w sen, odloty), doskonalenie f posługuje się pojęciami dotyczącymi: zjawisk
ORZESZKI WIEWIÓRKI y f współdziała z dziećmi w zabawie (III 5)
przyrodniczych, życia zwierząt, roślin, ludzi
umiejętności liczenia
zabawa ruchowa „Wiewiórki do dziupli”
w środowisku przyrodniczym, korzystania
Zajęcia umuzykalniające – „Tańczymy
z dóbr przyrody (IV 18)
z F. Chopi nem” – ćwiczenia rozwijające
odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
zainteresowanie muzyką poważną, słuchanie
f
muzyki F. Chopina
(III 2)
Zajęcia w ogrodzie
różne formy ruchu, w tym rzutne (I 5, 8)
refleksu
I 5, 8; III 5, 7 y zabawa w berka kucanego – doskonalenie f uczestniczy w zabawach ruchowych, wykonuje
Środa y zabawa „Piłka krąży” – reagowanie na sy-
gnał, rozwijanie pomysłowości
y zabawy dowolne z wykorzystaniem sprzętu
ogrodowego
Aktywność poranna y zabawa „O którym obrazku mówię?” – do- f eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami
i popołudniowa skonalenie spostrzegawczości i umiejętno- i ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię muzycz-
I 5, 7, 8; III 5; ści opisu słownego ną (IV 7)
IV 2, 7, 16 y zabawa z wykorzystaniem chusty animacyj- f wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rze-
nej „Rybak i rybka” – rozwijanie refleksu czy za pomocą języka mówionego (IV 2)
y ćwiczenia poranne – Zestaw VII f wycina z papieru nożyczkami (I 7)
y zabawa „Co słyszysz?” – ćwiczenie słuchu f przelicza, posługuje się liczebnikami głównymi
fonematycznego oraz syntezy i analizy słu- (IV 15)
chowej f rozróżnia głoski/sylaby na początku i na końcu
y zabawa z elementem równowagi „Na drugą w wybranych prostych fonetycznie słowach
stronę po kładce” f respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie,
(IV 2)
JESIENNA POGODA Zajęcia główne y wycinanka „Las jesienią” – KA, k. 7 f posługuje się w zabawie i w trakcie wykonywa-
wykonywanie ćwiczenia w KP1, s. 71
y
współdziała z dziećmi w zabawie (III 5)
Zajęcia przyrodnicze – „Jesienna pogoda” –
nia innych czynności pojęciami dotyczącymi
II 11; III 5; IV 2, 15,
rozu mienie znaczenia i odczytywanie symboli
następstwa czasu np. wczoraj, dzisiaj, jutro,
16, 18
utrwalenie nazw i kolejności dni tygodnia,
rano, wieczorem, w tym nazwami pór roku,
nabieranie umiejętności ubierania się odpo-
nazwami dni tygodnia i miesięcy (IV 16)
wiednio do pogody, rozwijanie słownictwa f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
Czwartek y wysłuchanie wiersza U. Piotrowskiej Powie- f dostrzega emocjonalną wartość otoczenia przy-
trze – KP1, s. 72 – rola powietrza i wiatru –
rodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej
KP1, s. 73
(II 11)
y konstruowanie wiatrowskazu f posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk
y zabawa ruchowa „Kropelki” przyrodniczych (IV 18)
Zajęcia plastyczne – „Taniec kropelek deszczu” – współpracuje w parach i w grupie (III 5)
malowanie poprzez rozdmuchiwanie farb f
f uczestniczy w zabawach ruchowych, wykonuje
Zajęcia w ogrodzie y zabawa „Labirynt” – doskonalenie orienta- różne formy ruchu, w tym bieżne, rzutne (I 5, 8)
I 5, 8; II 11; III 5; cji w przestrzeni i w schemacie ciała
IV 7, 18 y wysłuchiwanie odgłosów otoczenia – ćwi-
czenia słuchowe.
y zabawa ruchowa „Znajdź kolegę” – ćwicze-
nie spostrzegawczości f opowiada o zdarzeniach (IV 5)
zabawa z treningu twórczości „Imię” – ćwi-
Aktywność poranna
y
DWA LIŚCIE, DWA KASZTANY… i popołudniowa y zabawa „Znam to drzewo” – utrwalanie f wykazuje sprawność ciała i koordynację w stop-
czenie płynności i giętkości myślenia
niu pozwalającym na rozpoczęcie systematycz-
I 5, 8, 9; III 5; IV 1, 5
nej nauki czynności złożonych, takich jak
nazw i wyglądu wybranych drzew
ćwiczenia poranne – Zestaw VII
czytanie i pisanie (I 9)
y
wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 77
wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rze-
y
f
czy za pomocą komunikatów pozawerbalnych:
wijanie logicznego myślenia, umiejętności
tańca, impresji plastycznych (IV 1)
Piątek y gra dydaktyczna „Ostatni przegrywa” – roz- f odczuwa swoją przynależność do grupy przed-
przewidywania, planowania strategii gry
zabawa ruchowa „Slalom na czworakach”
szkolnej (III 2)
y