Page 66 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 66

SCENARIUSZE ZAJĘĆ

          PAŹDZIERNIK










          TYDZIEŃ 5    Ja i moja rodzina




          Poniedziałek    temat:  Przedstawiam moją rodzinę


          Zapis w dzienniku:


          Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa „Przesyłam wiadomość” – doskonalenie koncentracji uwagi, zmysłu
          dotyku. Wypowiedzi dzieci na temat rodziny inspirowane pytaniami N. Ćwiczenia poranne – Zestaw V. Zabawa „Czego
          brakuje?” – ćwiczenie w spostrzeganiu i logicznym myśleniu. „Rodzinne domino” – KP1, s. 48 . Zabawa orientacyjno-
          -porządkowa – „Kolory na miejsca”.
            Obszary z podstawy programowej: I 5; III 2, 8, 9; IV 2, 5, 8

          Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia z zakresu wspomagania rozwoju mowy – „Przedstawiam moją rodzinę” – wykorzysta-
          nie wiersza M. Mazan Album babci. Oglądanie albumów zdjęć rodzinnych dzieci. Poznanie budowy i działania aparatu
          fotograficznego – zabawy badawcze. Utrwalenie kształtu liter a, A – w zabawie dydaktycznej i wykonywanie zadania
          z KP1, s. 46, utrwalenie przeliczania – KP1, s. 47.  ▶  2. Zajęcia plastyczne – „Moja rodzina”. Rysunek kredką ołówko-
          wą – dostrzeganie różnic w wyglądzie ludzi, doskonalenie umiejętności rysowania ludzkiej postaci i rozplanowania pracy
          na kartce.
            Obszary z podstawy programowej: I 7; III 2, 5, 7, 8, 9; IV 1, 2, 4, 5, 8, 15

          Zajęcia w ogrodzie: Rysowanie kredą na chodniku lub patykiem na ziemi – rozwijanie sprawności grafomotorycznej.
          Obserwacja „Co się zmieniło w przyrodzie?”. Zabawa bieżna „Berek czerwony”.
            Obszary z podstawy programowej: I 5; IV 1, 2, 11


          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Zabawa „Przesyłam wiadomość” – dzieci siedzą w kręgu jedno za drugim, tak aby każdy miał przed sobą plecy następ-
            nej osoby. N. wyjaśnia, że trzeba wysłać informację specjalną pocztą. Wskazane dziecko maluje na plecach kolegi prosty
            rysunek. Osoba ta stara się odgadnąć, co to jest i maluje to samo na plecach następnego dziecka. Ostatnie dziecko mówi
            głośno, jaką otrzymało wiadomość – ćwiczenie koncentracji uwagi, doskonalenie zmysłu dotyku.
             x Wypowiedzi dzieci na temat rodziny inspirowane pytaniami N.: Policz, z ilu osób składa się twoja rodzina. Jakie mają
            imiona twoi dziadkowie? Ile dzieci mają twoi rodzice? Czy masz rodzeństwo, jakie noszą imiona?
             x Ćwiczenia poranne – Zestaw V (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

          Zadania popołudniowe
             x „Czego brakuje?” – dorysowywanie brakujących części na naszkicowanym przez N. niedokończonym rysunku przed-
            miotu – ćwiczenie w spostrzeganiu i logicznym myśleniu.
             x „Rodzinne domino” – KP1, ćwiczenie 1, s. 48. Uzupełnianie naklejkami rodzinnego domina.
             x Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Kolory na miejsca” z Zestawu X (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).


          II Zajęcia główne

          Zajęcia 1
          Rodzaj zajęć: zajęcia z zakresu wspomagania rozwoju mowy.
          Temat: Przedstawiam moją rodzinę.
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71