Page 63 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 63

TYDZIEŃ 8  •  Pobaw się ze mną  •  61



            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                    Zajęcia główne    Zajęcia matematyczne – „Dwa liście, dwa kasz-  f   rozpoznaje cyfry (IV 15)
                DWA LIŚCIE, DWA KASZTANY …  Zajęcia w ogrodzie  rządkowym, rozwijanie zmysłu dotyku   f   przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy
                                                                           eksperymentuje z tworzeniem kolejnych liczb,
                    I 5, 8; III 2, 5; IV 15
                                      tany…” – wprowadzenie cyfry 2, rozumienie
                                                                        f
                                      pojęcia liczby 2 w aspekcie kardynalnym i po-
                                                                          wykonuje dodawanie i odejmowanie w sytuacji
                                                                          użytkowej, liczy obiekt (IV 15)
                                        zabawa ruchowa „Dwa orzechy w dziupli”
                                      y
                                        wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 74–76
                                                                          w grupie, współdziała z dziećmi w zabawie
                                      y
                                                                          (III 5)
                                      Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,
                                      Zestaw VII
                                                                           uczestniczy w zabawach ruchowych, wykonuje
                                                                        f
                                                                          ćwiczenia ruchowe (I 5, 8)
                                        r
                                        ysowanie kredą na chodniku lub patykiem
                                      y
                                        na piasku, ziemi – rozwijanie sprawności
                                        grafomotorycznych
                Piątek   I 5, 8; III 5; IV 1  y y  ćwiczenie równowagi
                                        zabawy dowolne z wykorzystaniem sprzętu
                                        terenowego z zachowaniem bezpieczeństwa
            tydzień 8: POBAW SIĘ ZE MNĄ
            Dzień /                                                            Przewidywane osiągnięcia
             Temat   Obszary z podstawy        Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia     programowej                                             do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  zabawa „Okręt” – orientacja w schemacie   f   poszerza zasób słownictwa i wzbogaca wiedzę
                    i popołudniowa      ciała, szybka reakcja na sygnał słowny   o otaczającym świecie (IV 2)
                    I 5, 8; III 5, 7; IV 2  y  zabawa „Gdzie słyszysz ma?” – ćwiczenie   f   rozróżnia głoski na początku i końcu w wybra-
                                        słuchu fonematycznego             nych prostych fonetycznie słowach (IV 4)
                                      y y  ćwiczenia poranne – Zestaw I   f   eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami
                                                                          i ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię muzyczną
                                        zabawa słowna „Zapamiętywanka – dokła-
                INDIANIN IGOR         y y  wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 81   f   odróżnia elementy fikcji od realnej rzeczywi-
                                                                          (IV 7)
                                        danka” – rozwijanie analizy słuchowej wy-
                                        razów, pamięci
                                                                          stości (IV 3)
                                                                           potrafi współdziałać w czasie zabawy (III 5, 7)
                                        zabawa skoczna „Kto dalej?”
                                                                        f
                                                                           wykonuje eksperymenty graficzne (IV 8)
                                                                        f
                Poniedziałek   Zajęcia główne  Zajęcia przygotowujące do czytania i pisania –   f   rozpoznaje litery i, I, którymi jest zaintereso-
                                      „I jak Igor” – poznanie litery i, I drukowanej
                    I 5, 8; III 5, 7;
                                                                          wane na skutek zabawy i spontanicznych odkryć
                    IV 3, 4, 7, 8, 9
                                      i pisanej
                                                                          (IV 4)
                                        wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 78–80
                                                                           kreśli wybrane litery (IV 8)
                                      y
                                                                        f
                                      Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,
                                      Zestaw VIII                       f   czyta symbole (IV 9)
                                                                           bawi się, przestrzegając zasad bezpieczeństwa
                                                                        f
                                                                          (III 5)
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa z elementem rzutu „Kolory”  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5, 8)
                    I 5, 8;III 5      y  zabawa „Samoloty”
                                      y  zabawa ruchowa bieżna „Wyścig szyszek”
                    Aktywność poranna   y  zabawa „Której zabawki brakuje?” – rozwi-  f   poszerza zasób słownictwa i wzbogaca wiedzę
                W CO SIĘ BAWIĆ?  I 5, 7, 8; II 1, 2; III 5;   y  zabawa dydaktyczna „Tańcząca piłeczka” –   f   używa chwytu pisarskiego podczas rysowania,
                                                                          o otaczającym świecie (IV 2)
                                        janie pamięci wzrokowej, umiejętności kon-
                    i popołudniowa
                                        centracji
                                                                          kreślenia i pierwszych prób pisania (I 7)
                    IV 1, 2
                                                                           rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje, pró-
                                        rozwijanie umiejętności wyróżniania kie-
                                                                        f
                                        runków od siebie
                                                                          buje radzić sobie z ich przeżywaniem (II 1, 2)
                                                                           rozróżnia emocje i uczucia przyjemne i nie-
                                        zabawa „Tęcza”
                                      y y  ćwiczenia poranne – Zestaw I   f   szanuje emocje swoje i innych osób (II 6)
                                                                        f
                Wtorek                y y  zabawa „Klocek do pary”        przyjemne, ma świadomość, że odczuwają
                                                                          i przeżywają je wszyscy ludzie (II 6)
                                        zabawa orientacyjno-porządkowa „Podaj
                                        piłkę swojej parze”
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68