Page 63 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 63
TYDZIEŃ 8 • Pobaw się ze mną • 61
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Zajęcia główne Zajęcia matematyczne – „Dwa liście, dwa kasz- f rozpoznaje cyfry (IV 15)
DWA LIŚCIE, DWA KASZTANY … Zajęcia w ogrodzie rządkowym, rozwijanie zmysłu dotyku f przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy
eksperymentuje z tworzeniem kolejnych liczb,
I 5, 8; III 2, 5; IV 15
tany…” – wprowadzenie cyfry 2, rozumienie
f
pojęcia liczby 2 w aspekcie kardynalnym i po-
wykonuje dodawanie i odejmowanie w sytuacji
użytkowej, liczy obiekt (IV 15)
zabawa ruchowa „Dwa orzechy w dziupli”
y
wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 74–76
w grupie, współdziała z dziećmi w zabawie
y
(III 5)
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,
Zestaw VII
uczestniczy w zabawach ruchowych, wykonuje
f
ćwiczenia ruchowe (I 5, 8)
r
ysowanie kredą na chodniku lub patykiem
y
na piasku, ziemi – rozwijanie sprawności
grafomotorycznych
Piątek I 5, 8; III 5; IV 1 y y ćwiczenie równowagi
zabawy dowolne z wykorzystaniem sprzętu
terenowego z zachowaniem bezpieczeństwa
tydzień 8: POBAW SIĘ ZE MNĄ
Dzień / Przewidywane osiągnięcia
Temat Obszary z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa „Okręt” – orientacja w schemacie f poszerza zasób słownictwa i wzbogaca wiedzę
i popołudniowa ciała, szybka reakcja na sygnał słowny o otaczającym świecie (IV 2)
I 5, 8; III 5, 7; IV 2 y zabawa „Gdzie słyszysz ma?” – ćwiczenie f rozróżnia głoski na początku i końcu w wybra-
słuchu fonematycznego nych prostych fonetycznie słowach (IV 4)
y y ćwiczenia poranne – Zestaw I f eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami
i ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię muzyczną
zabawa słowna „Zapamiętywanka – dokła-
INDIANIN IGOR y y wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 81 f odróżnia elementy fikcji od realnej rzeczywi-
(IV 7)
danka” – rozwijanie analizy słuchowej wy-
razów, pamięci
stości (IV 3)
potrafi współdziałać w czasie zabawy (III 5, 7)
zabawa skoczna „Kto dalej?”
f
wykonuje eksperymenty graficzne (IV 8)
f
Poniedziałek Zajęcia główne Zajęcia przygotowujące do czytania i pisania – f rozpoznaje litery i, I, którymi jest zaintereso-
„I jak Igor” – poznanie litery i, I drukowanej
I 5, 8; III 5, 7;
wane na skutek zabawy i spontanicznych odkryć
IV 3, 4, 7, 8, 9
i pisanej
(IV 4)
wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 78–80
kreśli wybrane litery (IV 8)
y
f
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,
Zestaw VIII f czyta symbole (IV 9)
bawi się, przestrzegając zasad bezpieczeństwa
f
(III 5)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa z elementem rzutu „Kolory” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5, 8)
I 5, 8;III 5 y zabawa „Samoloty”
y zabawa ruchowa bieżna „Wyścig szyszek”
Aktywność poranna y zabawa „Której zabawki brakuje?” – rozwi- f poszerza zasób słownictwa i wzbogaca wiedzę
W CO SIĘ BAWIĆ? I 5, 7, 8; II 1, 2; III 5; y zabawa dydaktyczna „Tańcząca piłeczka” – f używa chwytu pisarskiego podczas rysowania,
o otaczającym świecie (IV 2)
janie pamięci wzrokowej, umiejętności kon-
i popołudniowa
centracji
kreślenia i pierwszych prób pisania (I 7)
IV 1, 2
rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje, pró-
rozwijanie umiejętności wyróżniania kie-
f
runków od siebie
buje radzić sobie z ich przeżywaniem (II 1, 2)
rozróżnia emocje i uczucia przyjemne i nie-
zabawa „Tęcza”
y y ćwiczenia poranne – Zestaw I f szanuje emocje swoje i innych osób (II 6)
f
Wtorek y y zabawa „Klocek do pary” przyjemne, ma świadomość, że odczuwają
i przeżywają je wszyscy ludzie (II 6)
zabawa orientacyjno-porządkowa „Podaj
piłkę swojej parze”