Page 65 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 65
TYDZIEŃ 8 • Pobaw się ze mną • 63
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Zajęcia główne y zabawa badawcza „Rozmowa telefoniczna” – f objaśnia kolejność zdarzeń w prostych historyj-
doświadczalne poznanie zjawiska akustycz- f wyraża swoje rozumienie świata za pomocą
kach obrazkowych, układa historyjki obrazko-
UKŁADAMY HISTORYJKI y Zajęcia plastyczne – „Rysujemy zakończenie f podejmuje samodzielną aktywność poznawczą
nego – rozchodzenia się fal dźwiękowych
we (IV 5)
zabawa ruchowa „Berek kucany”
impresji plastycznych i za pomocą słów (IV 1, 2)
historyjki” – rozwijanie wyobraźni, rozumie-
nie, na czym polega rysowanie historyjki –
(IV 19)
zachowanie kolorów, kształtów, wyglądu
współpracuje z innymi dziećmi (III 5)
f
zabawa „Koło, koło – bawmy się wesoło” –
Zajęcia w ogrodzie bohaterów – KP1, s. 85 f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5, 8)
y
Czwartek y zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-
I 5, 8; III 5, 8
rozwijanie refleksu
wego
y zabawa ruchowa orientacyjno-spostrzegaw-
cza „Strażnik”
Aktywność poranna y zabawa „Czyj to głos?” – rozwijanie wraż- f wyraża swoje rozumienie świata za pomocą
i popołudniowa liwości słuchowej języka mówionego (IV 1, 2)
I 5, 7, 8; III 5, 8, y zabawa w parach – KP1, s. 86 f czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elemen-
IV 1, 2, 4, 9 y ćwiczenia poranne –Zestaw I ty, nazywa symbole i znaki znajdujące się w oto-
y zabawa „Zwijamy wełnę” – ćwiczenie mię- czeniu, wyjaśnia ich znaczenie (IV 4)
śni dłoni f wykonuje czynności, takie jak: sprzątanie, pa-
y gry i zabawy przy stolikach – puzzle, ukła- kowanie, trzymanie przedmiotów jedną ręką
danki, gry planszowe – rozwijanie procesów i oburącz, małych przedmiotów z wykorzysta-
poznawczych – spostrzeganie, pamięć, uwa- niem odpowiednio ukształtowanych chwytów
ga, myślenie dłoni (I 7)
y „To już umiemy” – praca z wewnętrzną f słucha, reaguje na sygnały (IV 7)
stroną okładki w KP1 f obdarza uwagą innych (III 8)
BAWMY SIĘ! Zajęcia główne Zajęcia matematyczne – „Bawmy się!” – zabawy f wyraża ekspresję twórczą podczas czynności
wykonuje własne eksperymenty graficzne (IV 8)
f
z gazetami: stwarzanie sytuacji sprzyjających
I 5, 8; III 1, 5, 8;
konstrukcyjnych i zabawy (IV 11)
integracji rówieśników z grupą przedszkolną,
IV 5, 7, 8, 11, 12
kształtowanie umiejętności współdziałania f klasyfikuje przedmioty (IV 12)
odpowiada na pytania, opowiada o zdarzeniach
f
Piątek w sytuacjach zabawowo-zadaniowych z przedszkola (IV 5)
utrwalenie nazw i kształtów figur geome-
y
trycznych: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt – f przejawia poczucie własnej wartości jako osoby
(III 1)
układanki geometryczne z wykorzystaniem przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy
figur z KA, k. 35, 36 f w grupie, współdziała z dziećmi w zabawie (III 5)
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, uczestniczy w zabawach ruchowych, wykonuje
Zestaw VIII f ćwiczenia fizyczne (I 5, 8)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa bieżna „Bieg zaprzęgów” – współ-
I 5, 8; III 5, 8; IV 1 działanie w parach
y mandala – układanie kompozycji w kształ-
cie koła z materiału przyrodniczego
y zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-
niem „Siłacze”