Page 65 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 65

TYDZIEŃ 8  •  Pobaw się ze mną  •  63



            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                    Zajęcia główne    y  zabawa badawcza „Rozmowa telefoniczna” –   f   objaśnia kolejność zdarzeń w prostych historyj-
                                        doświadczalne poznanie zjawiska akustycz-  f   wyraża swoje rozumienie świata za pomocą
                                                                          kach obrazkowych, układa historyjki obrazko-
                UKŁADAMY HISTORYJKI   y Zajęcia plastyczne – „Rysujemy zakończenie   f   podejmuje samodzielną aktywność poznawczą
                                        nego – rozchodzenia się fal dźwiękowych
                                                                          we (IV 5)
                                        zabawa ruchowa „Berek kucany”
                                                                          impresji plastycznych i za pomocą słów (IV 1, 2)
                                      historyjki” – rozwijanie wyobraźni, rozumie-
                                      nie, na czym polega rysowanie historyjki –
                                                                          (IV 19)
                                      zachowanie kolorów, kształtów, wyglądu
                                                                           współpracuje z innymi dziećmi (III 5)
                                                                        f
                                        zabawa „Koło, koło – bawmy się wesoło” –
                    Zajęcia w ogrodzie  bohaterów – KP1, s. 85          f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5, 8)
                                      y
                Czwartek              y  zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-
                    I 5, 8; III 5, 8
                                        rozwijanie refleksu
                                        wego
                                      y  zabawa ruchowa orientacyjno-spostrzegaw-
                                        cza „Strażnik”
                    Aktywność poranna   y  zabawa „Czyj to głos?” – rozwijanie wraż-  f   wyraża swoje rozumienie świata za pomocą
                    i popołudniowa      liwości słuchowej                 języka mówionego (IV 1, 2)
                    I 5, 7, 8; III 5, 8,    y  zabawa w parach – KP1, s. 86   f   czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elemen-
                    IV 1, 2, 4, 9     y  ćwiczenia poranne –Zestaw I      ty, nazywa symbole i znaki znajdujące się w oto-
                                      y  zabawa „Zwijamy wełnę” – ćwiczenie mię-  czeniu, wyjaśnia ich znaczenie (IV 4)
                                        śni dłoni                       f   wykonuje czynności, takie jak: sprzątanie, pa-
                                      y  gry i zabawy przy stolikach – puzzle, ukła-  kowanie, trzymanie przedmiotów jedną ręką
                                        danki, gry planszowe – rozwijanie procesów   i oburącz, małych przedmiotów z wykorzysta-
                                        poznawczych – spostrzeganie, pamięć, uwa-  niem odpowiednio ukształtowanych chwytów
                                        ga, myślenie                      dłoni (I 7)
                                      y  „To już umiemy” – praca z wewnętrzną   f   słucha, reaguje na sygnały (IV 7)
                                        stroną okładki w KP1            f   obdarza uwagą innych (III 8)
                BAWMY SIĘ!  Zajęcia główne  Zajęcia matematyczne – „Bawmy się!” – zabawy   f   wyraża ekspresję twórczą podczas czynności
                                                                           wykonuje własne eksperymenty graficzne (IV 8)
                                                                        f
                                      z gazetami: stwarzanie sytuacji sprzyjających
                    I 5, 8; III 1, 5, 8;
                                                                          konstrukcyjnych i zabawy (IV 11)
                                      integracji rówieśników z grupą przedszkolną,
                    IV 5, 7, 8, 11, 12
                                      kształtowanie umiejętności współdziałania   f   klasyfikuje przedmioty (IV 12)
                                                                           odpowiada na pytania, opowiada o zdarzeniach
                                                                        f
                Piątek                w sytuacjach zabawowo-zadaniowych   z przedszkola (IV 5)
                                        utrwalenie nazw i kształtów figur geome-
                                      y
                                        trycznych: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt –   f   przejawia poczucie własnej wartości jako osoby
                                                                          (III 1)
                                        układanki geometryczne z wykorzystaniem     przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy
                                        figur z KA, k. 35, 36           f  w grupie, współdziała z dziećmi w zabawie (III 5)
                                      Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,     uczestniczy w zabawach ruchowych, wykonuje
                                      Zestaw VIII                       f  ćwiczenia fizyczne (I 5, 8)
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa bieżna „Bieg zaprzęgów” – współ-
                    I 5, 8; III 5, 8; IV 1  działanie w parach
                                      y  mandala – układanie kompozycji w kształ-
                                        cie koła z materiału przyrodniczego
                                      y  zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-
                                        niem „Siłacze”
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70