Page 68 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 68

66  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Październik



               Pomoce: kartki białe, kredki ołówkowe, kartki z kolorowego bloku technicznego, klej, ozdoby: cekiny, krepina,
               papier kolorowy, brokat.

          Przebieg zajęć:
          1.  „Moja rodzina” – rysunek kredką ołówkową. Zwrócenie uwagi na prawidłowe rozplanowanie przestrzeni na kartce.
          2.  Naklejenie prac na kolorową, większą kartkę (utworzy się ramka) – ozdabianie jej według pomysłów dzieci.
          3.  Zorganizowanie wystawy. Swobodne wypowiedzi dzieci na temat ich rodziny.


          III Zajęcia w ogrodzie

             x Rysowanie kredą na chodniku lub patykiem na ziemi – rozwijanie sprawności grafomotorycznej.
             x Obserwacja „Co się zmieniło w przyrodzie?” – swobodne wypowiedzi dzieci.
             x Zabawa ruchowa bieżna „Berek czerwony”. Dzieci biegają. Na hasło: Berek! chwytają się czegoś czerwonego.

          Uwaga! N. przypomina dzieciom i ich rodzicom o przyniesieniu na zajęcia w środę wykonanych drzew genealogicznych,
          które będą wykorzystane w kolejnych zajęciach. Dzieci mają przeprowadzić wywiad z rodzicami na temat ich ulubionych
          zabaw w dzieciństwie.



          Wtorek    temat:  E jak elf



          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa integracyjna „Domino”. Zabawa „O którym obrazku mówię?” – rozwi-
          janie umiejętności opisu obrazka, doskonalenie spostrzegawczości i koncentracji uwagi. Ćwiczenia poranne – Zestaw V.
          „Czym różnią się te obrazki?” – rozwijanie spostrzegawczości, analizy i syntezy wzrokowej. Zabawa „Dokończ zdanie” –
          doskonalenie umiejętności logicznego budowania zdań. Wykonanie ćwiczenia na s. 49 w KP1.
            Obszary z podstawy programowej: I 5; III 5, 7; IV 2, 5

          Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia przygotowujące do czytania i pisania – „E jak elf” – historyjka obrazkowa – „Przygoda
          Trampolinka”, poznanie kształtu litery e, E drukowanej i pisanej, doskonalenie analizy sylabowej i głoskowej wyrazów.
            ▶  2. Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, Zestaw V.
            Obszary z podstawy programowej: I 4, 5, 8, 9; III 7; IV 1, 2, 3, 4, 5, 8

          Zajęcia w ogrodzie: Zabawa równoważna przejście po narysowanej linii z krążkiem na głowie. Gra w ringo – rozwijanie
          umiejętności rzucania i poprawnego chwytania.
            Obszary z podstawy programowej: I 4, 5, 8, 9


          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Zabawa integracyjna „Domino” – N. staje w środku koła i mówi: Jestem pierwszym elementem domina. Proszę do siebie
            kogoś, kto tak jak ja, lubi wesołe piosenki. Kto pierwszy chwyci prowadzącego za rękę, wygrywa i teraz on zaprasza kogoś
            o podobnych upodobaniach. Ostatnia osoba zamyka krąg.
             x Zabawa „O którym obrazku mówię?”. N. opisuje wybraną ilustrację z tablicy (zwykle na tablicy w sali N. wiesza obrazki zwią-
            zane z omawianym tematem, ale mogą być dowolne), dzieci wskazują opisywany obrazek. Następnie wybrane dziecko opisuje
            ilustrację, pozostałe zgadują. Rozwijanie umiejętności opisu obrazka, doskonalenie spostrzegawczości i koncentracji uwagi.
             x Ćwiczenia poranne – Zestaw V (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

          Zadania popołudniowe
             x „Czym różnią się te obrazki?”. Dzieci porównują 2 obrazki (np. przedstawiające rodzinę) i wyszukują różnice. Rozwija-
            nie spostrzegawczości, analizy i syntezy wzrokowej.
             x Zabawa „Dokończ zdanie”. N. podaje początek zdania, dzieci układają zakończenie, np. Moja babcia bardzo lubi…
            Kiedy mój dziadek ma wolny czas,… Lubię, kiedy mama/tata… Z moim bratem/siostrą… Doskonalenie umiejętności
            logicznego budowania zdań.
             x Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 49. Rysowanie scenki z filmu, łączenie modeli wyrazów ze zdjęciami dziewczynek.
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73