Page 72 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 72
70 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Październik
Drugą zwrotkę śpiewają chłopcy, a dziewczynki klaszczą. W trzecim przeprowadzeniu tańca dzieci nie śpiewają.
Podczas trwania zwrotki wykonują cwał boczny po obrębie koła, sześć kroków w prawą stronę (dwa kroki w takcie),
klaszcząc rytmicznie – chłopcy trzymając ręce ponad głową, dziewczynki lekko pochylone, na wysokości tułowia. Pary
oddalają się od siebie. Na koniec frazy (w 4 takcie) dzieci zatrzymują się, robiąc krok prawą nogą do boku (pierwsza
miara taktu) i dostawiając lewą nogę (druga połowa taktu). Przy powtórzeniu zwrotki dzieci cwałują w lewą stronę –
pary zbliżają się do siebie, klaszcząc rytmicznie – dziewczynki z rękami ponad głową, chłopcy lekko pochyleni. Na koniec
frazy (w 4 takcie) dzieci zatrzymują się, robiąc krok lewą nogą w bok (pierwsza miara taktu) i dostawiając prawą nogę
(druga połowa taktu).
Kiedy zabrzmi refren, dzieci w parze zwracają się do siebie prawymi bokami i opierają prawe dłonie na prawym ramie-
niu partnera. Lewe dłonie opierają na biodrze. Obracają się, wykonując drobne kroki. Na koniec frazy wykonują dwa
przytupy. Przy powtórzeniu refrenu zmieniają kierunek, opierając lewe dłonie na lewym ramieniu i wykonując drobny
bieg na palcach w drugą stronę. Na koniec frazy wykonują dwa przytupy.
5. Na pożegnanie dzieci stają w dużym kole, zwrócone twarzami do jego środka. N. uczy dzieci piosenki pożegnalnej
do popularnej melodii Kółko graniaste.
słowa: Klaudia Borys
melodia popularna
-
-
Ju po - egna - nia nad - cho dzi czas. Ta - czy - li - my, piewa - li - my,
-
4
no - wy ta - niec po - zna - li - my, mi - o p y - n czas.
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa bieżna „Slalom”. Dzieci poruszają się jedno za drugim między drzewami. Na ustalony sygnał osoba, która pro-
wadzi, przebiega na koniec rzędu. Doskonalenie refleksu, reagowanie na umówiony sygnał.
x Zabawa z wykorzystaniem sprzętu terenowego – przypomnienie zasad bezpiecznej zabawy.
x Chodzenie po liniach narysowanych na piasku (ślimak, fala, zygzak) – ćwiczenie równowagi.
Czwartek temat: Świat techniki w naszym domu
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Ćwiczenie grafomotoryczne przygotowujące do nauki pisania – rysowanie
znaków graficznych po zakropkowanych wzorach, rozwijanie umiejętności dostrzegania kierunków pisania: od lewej do prawej,
od góry do dołu. Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 55. Ćwiczenia poranne – Zestaw V. Zabawa „Co będzie następ ne?” – do-
strzeganie regularności. Wykonywanie ćwiczenia w KP1 na s. 54. Zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiganiem „Siłacze”.
Obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 1, 8
Zajęcia główne: ▶ 1. „Świat techniki w naszym domu” – zabawa dydaktyczna połączona z wizytą w kuchni, pozna-
nie sprzętów gospodarstwa domowego używanych dawniej i dziś, wzbogacanie słownictwa, doskonalenie analizy i syntezy
sylabowej i głoskowej wyrazów. Zabawa ruchowa „Robot kuchenny”. ▶ 2. Zajęcia plastyczno-konstrukcyjne –
„Roboty dla mamy i taty” – rozwijanie wyobraźni przestrzennej, zainteresowanie światem techniki, kształtowanie umiejęt-
ności pracy w zespole.
Obszary z podstawy programowej: I 5, 6, 7; III 5; IV 1, 2, 3, 7, 11, 16, 19
Zajęcia w ogrodzie: Zabawy z piłką, turlanie piłki do bramki – doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej. Zabawa
„Tor przeszkód” z wykorzystaniem sprzętu terenowego – doskonalenie sprawności ruchowej.
Obszary z podstawy programowej: I 5, 8, 9; III 5, 8