Page 72 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 72

70  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Październik



            Drugą zwrotkę śpiewają chłopcy, a dziewczynki klaszczą. W trzecim przeprowadzeniu tańca dzieci nie śpiewają.
            Podczas trwania zwrotki wykonują cwał boczny po obrębie koła, sześć kroków w prawą stronę (dwa kroki w takcie),
            klaszcząc rytmicznie – chłopcy trzymając ręce ponad głową, dziewczynki lekko pochylone, na wysokości tułowia. Pary
            oddalają się od siebie. Na koniec frazy (w 4 takcie) dzieci zatrzymują się, robiąc krok prawą nogą do boku (pierwsza
            miara taktu) i dostawiając lewą nogę (druga połowa taktu). Przy powtórzeniu zwrotki dzieci cwałują w lewą stronę –
            pary zbliżają się do siebie, klaszcząc rytmicznie – dziewczynki z rękami ponad głową, chłopcy lekko pochyleni. Na koniec
            frazy (w 4 takcie) dzieci zatrzymują się, robiąc krok lewą nogą w bok (pierwsza miara taktu) i dostawiając prawą nogę
            (druga połowa taktu).
            Kiedy zabrzmi refren, dzieci w parze zwracają się do siebie prawymi bokami i opierają prawe dłonie na prawym ramie-
            niu partnera. Lewe dłonie opierają na biodrze. Obracają się, wykonując drobne kroki. Na koniec frazy wykonują dwa
            przytupy. Przy powtórzeniu refrenu zmieniają kierunek, opierając lewe dłonie na lewym ramieniu i wykonując drobny
            bieg na palcach w drugą stronę. Na koniec frazy wykonują dwa przytupy.
          5.  Na pożegnanie dzieci stają w dużym kole, zwrócone twarzami do jego środka. N. uczy dzieci piosenki pożegnalnej
            do popularnej melodii Kółko graniaste.



                                                                                        słowa: Klaudia Borys
                                                                                        melodia popularna




                                                                                            -
                                                       -
                  Ju     po -  egna -  nia    nad -  cho dzi czas.       Ta - czy -  li -  my, piewa -  li -  my,
                               -
            4
                no -  wy    ta -  niec  po -  zna -  li -  my,  mi -  o   p y -  n  czas.




          III Zajęcia w ogrodzie

             x Zabawa bieżna „Slalom”. Dzieci poruszają się jedno za drugim między drzewami. Na ustalony sygnał osoba, która pro-
            wadzi, przebiega na koniec rzędu. Doskonalenie refleksu, reagowanie na umówiony sygnał.
             x Zabawa z wykorzystaniem sprzętu terenowego – przypomnienie zasad bezpiecznej zabawy.
             x Chodzenie po liniach narysowanych na piasku (ślimak, fala, zygzak) – ćwiczenie równowagi.



          Czwartek    temat:  Świat techniki w naszym domu



          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Ćwiczenie grafomotoryczne przygotowujące do nauki pisania – rysowanie
          znaków graficznych po zakropkowanych wzorach, rozwijanie umiejętności dostrzegania kierunków pisania: od lewej do prawej,
          od góry do dołu. Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 55. Ćwiczenia poranne – Zestaw V. Zabawa „Co będzie następ ne?” – do-
          strzeganie regularności. Wykonywanie ćwiczenia w KP1 na s. 54. Zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiganiem „Siłacze”.
            Obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 1, 8

          Zajęcia główne:   ▶  1. „Świat techniki w naszym domu” – zabawa dydaktyczna połączona z wizytą w kuchni, pozna-
          nie sprzętów gospodarstwa domowego używanych dawniej i dziś, wzbogacanie słownictwa, doskonalenie analizy i syntezy
          sylabowej i głoskowej wyrazów. Zabawa ruchowa „Robot kuchenny”.  ▶  2. Zajęcia plastyczno-konstrukcyjne –
          „Roboty dla mamy i taty” – rozwijanie wyobraźni przestrzennej, zainteresowanie światem techniki, kształtowanie umiejęt-
          ności pracy w zespole.
            Obszary z podstawy programowej: I 5, 6, 7; III 5; IV 1, 2, 3, 7, 11, 16, 19

          Zajęcia w ogrodzie: Zabawy z piłką, turlanie piłki do bramki – doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej. Zabawa
          „Tor przeszkód” z wykorzystaniem sprzętu terenowego – doskonalenie sprawności ruchowej.
            Obszary z podstawy programowej: I 5, 8, 9; III 5, 8
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77