Page 74 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 74

72  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Październik



          III Zajęcia w ogrodzie

             x Zabawy z piłką, turlanie piłki do bramki – doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
             x Zabawa „Tor przeszkód” z wykorzystaniem sprzętu terenowego – doskonalenie sprawności ruchowej.




          Piątek    temat:  Moje obowiązki domowe



          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa „Dzwoneczek” – ćwiczenie wyciszające, doskonalące koncentrację uwagi.
          Wykonywanie ćwiczeń w KP1 na s. 56. Ćwiczenia poranne – Zestaw V. Zabawa „Śpiewamy sylabami” – śpiewanie prostych
          piosenek z wyróżnianiem sylab, np. Pa-nie Ja-nie, pa-nie Ja-nie… – ćwiczenia słuchu fonematycznego oraz analizy i syntezy
          słuchowej. Lepienie z plasteliny przedmiotów związanych z domem rodzinnym – rozwijanie sprawności manualnej. Zabawa
          ruchowa skoczna „Przeskocz przez kałużę”.
            Obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 7

          Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia matematyczne – „Moje obowiązki domowe” – wdrażanie do systematycznego
          wykonywania obowiązków związanych z utrzymywaniem porządku w najbliższym otoczeniu, doskonalenie umiejętności
          klasyfikacji – tworzenie kolekcji. Wykonywanie ćwiczeń w KP1 na s. 57.  ▶  2. Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,
          Zestaw V.
            Obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 2, 4, 7, 9, 12, 15

          Zajęcia w ogrodzie: Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego – zwrócenie uwagi na przestrzeganie zasad bezpie-
          czeństwa. Układanie mandali w narysowanym okręgu z naturalnego materiału przyrodniczego.
            Obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 1



          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Zabawa „Dzwoneczek” – dzieci w kręgu podają sobie jak najszybciej z rąk do rąk dzwoneczek – ćwiczenie wyciszające,
            doskonalące koncentrację uwagi.
             x Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 56. Łączenie w pary zdjęć, uzupełnianie nalepkami tabelek sudoku.
             x Ćwiczenia poranne – Zestaw V (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

          Zadania popołudniowe
             x Zabawa „Śpiewamy sylabami” – śpiewanie prostych piosenek z wyróżnianiem sylab, np.: Pa-nie Ja-nie, pa-nie Ja-nie…
            Potem dzieci wypowiadają tekst bez melodii, podobnie dzieląc sylaby – ćwiczenia słuchu fonematycznego oraz analizy
            i syntezy słuchowej.
             x Lepienie z plasteliny przedmiotów związanych z domem rodzinnym – rozwijanie sprawności manualnej.
             x Zabawa ruchowa skoczna „Przeskocz przez kałużę” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).



          II Zajęcia główne

          Zajęcia 1
          Rodzaj zajęć: zajęcia matematyczne.
          Temat: Moje obowiązki domowe.
          Cele:
            wdrażanie do systematycznego wykonywania obowiązków związanych z utrzymywaniem porządku w najbliższym
            otoczeniu
            doskonalenie umiejętności klasyfikacji – tworzenie kolekcji
            r
            ozwijanie fantazji i twórczej inwencji dzieci.
               Pomoce: obrazki związane z domem (elementy wyposażenia, sprzęt gospodarstwa domowego, produkty spożywcze,
               zdjęcia przedstawiające członków rodziny, zwierzęta domowe), arkusz papieru formatu A0, mazak, KP1.
   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79