Page 74 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 74
72 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Październik
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawy z piłką, turlanie piłki do bramki – doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
x Zabawa „Tor przeszkód” z wykorzystaniem sprzętu terenowego – doskonalenie sprawności ruchowej.
Piątek temat: Moje obowiązki domowe
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa „Dzwoneczek” – ćwiczenie wyciszające, doskonalące koncentrację uwagi.
Wykonywanie ćwiczeń w KP1 na s. 56. Ćwiczenia poranne – Zestaw V. Zabawa „Śpiewamy sylabami” – śpiewanie prostych
piosenek z wyróżnianiem sylab, np. Pa-nie Ja-nie, pa-nie Ja-nie… – ćwiczenia słuchu fonematycznego oraz analizy i syntezy
słuchowej. Lepienie z plasteliny przedmiotów związanych z domem rodzinnym – rozwijanie sprawności manualnej. Zabawa
ruchowa skoczna „Przeskocz przez kałużę”.
Obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 7
Zajęcia główne: ▶ 1. Zajęcia matematyczne – „Moje obowiązki domowe” – wdrażanie do systematycznego
wykonywania obowiązków związanych z utrzymywaniem porządku w najbliższym otoczeniu, doskonalenie umiejętności
klasyfikacji – tworzenie kolekcji. Wykonywanie ćwiczeń w KP1 na s. 57. ▶ 2. Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,
Zestaw V.
Obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 2, 4, 7, 9, 12, 15
Zajęcia w ogrodzie: Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego – zwrócenie uwagi na przestrzeganie zasad bezpie-
czeństwa. Układanie mandali w narysowanym okręgu z naturalnego materiału przyrodniczego.
Obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 1
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Zabawa „Dzwoneczek” – dzieci w kręgu podają sobie jak najszybciej z rąk do rąk dzwoneczek – ćwiczenie wyciszające,
doskonalące koncentrację uwagi.
x Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 56. Łączenie w pary zdjęć, uzupełnianie nalepkami tabelek sudoku.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw V (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Zabawa „Śpiewamy sylabami” – śpiewanie prostych piosenek z wyróżnianiem sylab, np.: Pa-nie Ja-nie, pa-nie Ja-nie…
Potem dzieci wypowiadają tekst bez melodii, podobnie dzieląc sylaby – ćwiczenia słuchu fonematycznego oraz analizy
i syntezy słuchowej.
x Lepienie z plasteliny przedmiotów związanych z domem rodzinnym – rozwijanie sprawności manualnej.
x Zabawa ruchowa skoczna „Przeskocz przez kałużę” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zajęcia matematyczne.
Temat: Moje obowiązki domowe.
Cele:
wdrażanie do systematycznego wykonywania obowiązków związanych z utrzymywaniem porządku w najbliższym
otoczeniu
doskonalenie umiejętności klasyfikacji – tworzenie kolekcji
r
ozwijanie fantazji i twórczej inwencji dzieci.
Pomoce: obrazki związane z domem (elementy wyposażenia, sprzęt gospodarstwa domowego, produkty spożywcze,
zdjęcia przedstawiające członków rodziny, zwierzęta domowe), arkusz papieru formatu A0, mazak, KP1.