Page 78 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 78
76 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Październik
Przebieg zajęć:
1. Zaprezentowanie dzieciom znaków drogowych, pogrupowanie ich według kolorów, kształtów.
2. Słuchanie wiersza Maciejki Mazan Znaki drogowe.
Znaki drogowe
Na ulicy stoją znaki – to znaki drogowe .
Są okrągłe lub trójkątne, czasem kwadratowe .
Jedne znaki zakazują, inne nakazują,
jeszcze inne ostrzegają albo informują .
A gdy zgubię się i drogi odnaleźć nie mogę,
to pomoże mi drogowskaz, co wskazuje drogę .
Maciejka Mazan
3. Nazywanie i omówienie znaczenia wybranych znaków – zwrócenie uwagi na kształt znaków.
Zakaz ruchu w obu Zakaz wjazdu Nakaz jazdy w prawo Nakaz jazdy w lewo Droga dla pieszych Zakaz ruchu pieszych
kierunkach rowerów (skręcanie przed znakiem) (skręcanie przed znakiem)
Stop Zakaz wjazdu Szpital Policja Parking
Miejsce przejścia Przejście dla pieszych Przejście dla pieszych Uwaga dzieci Rowerzyści
dla pieszych i przejazd dla rowerzystów
4. Zabawa ruchowa „Jaki to znak?”. N. rozdaje dzieciom emblematy ze znakami drogowymi, większe znaki zawiesza
w różnych miejscach sali. Dzieci swobodnie poruszają się w rytm muzyki (CD), gdy muzyka cichnie ustawiają się przy
zawieszonym w sali znaku zgodnie z posiadanym emblematem. Po wykonaniu polecenia dzieci wymieniają się emble-
matami. Zabawa jest powtarzana kilka razy – rozpoznawanie symboli i reakcja na sygnał dźwiękowy.
5. Wykonywanie znaków drogowych z k. 6, KA.
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia ruchowe.
Temat: Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw VI (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).
III Zajęcia w ogrodzie
x Ćwiczenie równowagi – chodzenie po wyznaczonej ścieżce stopa przed stopą, skoki obunóż i na jednej nodze.
x Puszczanie baniek mydlanych – kształtowanie siły i długości wydechu.