Page 79 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 79

TYDZIEŃ 6  •  Bezpieczna droga do przedszkola  •  77


            Środa    temat:  W lewo, w prawo



            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Czytanie i oglądanie książek związanych z tematyką ruchu drogowego – doskonale-
            nie umiejętności wypowiedzi, rozwijanie słownictwa związanego z omawianym tematem. Wykonywanie ćwiczeń w KP1
            na s. 61. Ćwiczenia poranne – Zestaw VI. Zabawa „Skojarzenia” – utrwalanie znajomości nazw i kształtów figur geometrycz-
            nych. Zabawy konstrukcyjne z wykorzystaniem różnych rodzajów klocków – rozwijanie pomysłowości i wyobraźni dzieci,
            doskonalenie współdziałania w grupie, szanowanie wytworów pracy kolegów.
              Obszary z podstawy programowej: I 5, 8; IV 2, 11, 12, 14

            Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia matematyczne – „W prawo, w lewo” – kształtowanie świadomości własnego ciała, rozwi-
            janie umiejętności określania stron ciała: prawa, lewa strona, rozumienie znaczenia symbolicznych zapisów. Zabawa
            ruchowa „Prawa – lewa”. Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 62–63.  ▶  2. Zajęcia umuzykalniające – „Gramy lasowiaka”.
            Utrwalenie kroków tańca. Doskonalenie gry na instrumentach perkusyjnych.
              Obszary z podstawy programowej: I 5, 8; III 5; IV 2, 7, 11, 12, 14

            Zajęcia w ogrodzie: Zabawy z wykorzystaniem piłek – rozwijanie umiejętności rzutu do celu i koordynacji wzrokowo-
            -ruchowej. Jazda na rowerkach – rozwijanie koordynacji ruchowej, cierpliwe oczekiwanie na swoją kolej.
              Obszary z podstawy programowej: I 5; III 5


            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Czytanie i oglądanie książek związanych z tematyką ruchu drogowego. Swobodne wypowiedzi dzieci na temat obraz-
              ków, rozpoznawanie znaków, sygnalizatora. Wyjaśnienie wieloznaczności słowa: zebra. Doskonalenie umiejętności
              wypowiedzi, rozwijanie słownictwa związanego z omawianym tematem.
              x Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 61. Kolorowanie znaku drogowego według wzoru. Oznaczanie nalepkami miejsca,
              gdzie mogą przechodzić piesi.
              x Ćwiczenia poranne – Zestaw VI (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Zabawa „Skojarzenia” – wykorzystanie figur geometrycznych (koło, trójkąt, kwadrat, prostokąt) i obrazków związanych
              z ruchem ulicznym. Przyporządkowywanie obrazków do figur (np. koło – kierownica, opona, znak nakazu, koło od
              roweru; kwadrat – znak informacyjny, apteczka, trójkąt – znak ostrzegawczy, trójkąt ostrzegawczy, prostokąt – sygnali-
              zator, ulica, drogowskaz). Utrwalanie znajomości nazw i kształtów figur geometrycznych.
              x Zabawy konstrukcyjne z wykorzystaniem różnych rodzajów klocków. Budowanie parkingów dla samochodów, domów
              i ulic – rozwijanie pomysłowości i wyobraźni dzieci, doskonalenie współdziałania w grupie, szanowanie wytworów
              pracy kolegów.


            II Zajęcia główne

            Zajęcia 1
            Rodzaj zajęć: zajęcia matematyczne.
            Temat: W lewo, w prawo.
            Cele:
              kształtowanie świadomości własnego ciała
              r
              ozwijanie umiejętności określania stron ciała: prawa, lewa
              r
              ozumienie znaczenia symbolicznych zapisów.
                 Pomoce: frotki lub kolorowe wstążki dla każdego dziecka, KP1.

            Przebieg zajęć:
            1.  Zabawa „Prawa – lewa” – określanie stron ciała. Dzieci wkładają frotki na prawe ręce i dotykają nimi: prawego oka, ucha,
              kolana, stopy, na koniec wykonują obrót w prawo. To samo wykonują lewą ręką (frotka na lewej ręce), kończąc obrotem
              w lewą stronę.
   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84