Page 84 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 84
82 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Październik
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia ruchowe.
Temat: Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw VI (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawy w piaskownicy – poznanie właściwości piasku mokrego i suchego – przesypywanie, formowanie babek.
x Jazda na hulajnogach – przestrzeganie ustalonej kolejności i zasad bezpiecznej zabawy.
x Zabawa „Policjant” – kierowanie ruchem na narysowanym kredą skrzyżowaniu – utrwalenie zasad ruchu drogowego.
TYDZIEŃ 7 Jesień w parku i w ogrodzie
Poniedziałek temat: Kolorowe liście
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Praca z obrazkiem – „Jak zbudowane jest drzewo?” – nazywanie części: korzenie,
pień, konary i gałęzie, korona, liście, kwiaty i owoce – swobodne wypowiedzi dzieci. „Rysujemy drzewa” – dzieci rysują
drzewa kredkami na kartkach, wykorzystując zdobyte wiadomości. Zabawa w parach – KP1, s. 68. Ćwiczenia poranne –
Zestaw VII. Wykonywanie ćwiczenia w KP1, s. 69. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Wiatr i liście” – doskonalenie reakcji
na sygnał. Dowolne zabawy w sali według zainteresowań dzieci.
Obszary z podstawy programowej: I 5, 9; III 5; IV 1, 2, 5, 9, 14, 15, 18
Zajęcia główne: ▶ 1. Zajęcia przyrodnicze – „Jesienne liście” – rozpoznawanie kształtu wybranych liści i nazywanie
drzew, z których pochodzą, odczuwanie piękna jesiennego krajobrazu, nauka prowadzenia obserwacji ukierunkowanej,
poznanie przyczyn zmiany barwy liści jesienią – rozwijanie zainteresowań przyrodniczych na podstawie wiersza i wyciecz-
ki do ogrodu lub pobliskiego parku. ▶ 2. Zajęcia plastyczne – „Jesienny krajobraz” – malowanie farbami – kształto-
wanie umiejętności przedstawiania rzeczywistości w formie plastycznej, doskonalenie umiejętności posługiwania się
pędzlem.
Obszary z podstawy programowej: I 7; III 5; IV 1, 2, 5, 18
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa „Berek kucany” – rozwijanie refleksu. Zabawy z piłkami: rzuty i chwyty w parach, kopanie
do bramki lub wyznaczonego celu. Zabawy dowolne z wykorzystaniem sprzętu terenowego – przestrzeganie ustalonych
zasad bezpieczeństwa.
Obszary z podstawy programowej: I 5, 9; III 5; IV 18
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Praca z obrazkiem: „Jak zbudowane jest drzewo?” – oglądanie ilustracji drzew w czterech porach roku, nazywanie
części rośliny: korzenie, pień, konary i gałęzie, korona, liście, kwiaty i owoce – swobodne wypowiedzi dzieci.
x „Rysujemy drzewa” – dzieci rysują drzewa kredkami na kartkach, wykorzystując zdobyte wiadomości.
x Zabawa w parach – kolorowanie jesiennego obrazka (KP1, s. 68) – doskonalenie umiejętności współpracy w parach.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw VII (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Wykonywanie ćwiczenia w KP1, s. 69. Rysowanie dróg w tunelach, kolorowanie na odpowiednie kolory określonej liczby
listków, nalepianie na najniższej gałęzi drzewa dwóch wróbelków.
x Zabawa orientacyjno-porządkowa „Wiatr i liście” – wyznaczone dziecko-wiatr biega po sali i porusza pomponami
z pociętej folii, wydając odgłosy. Pozostałe dzieci-liście biegają na palcach. Gdy „wiatr” przestaje wiać, dzieci-liście opadają,
przysiadając na piętach.
x Dowolne zabawy w sali według zainteresowań dzieci.