Page 84 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 84

82  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Październik



          Zajęcia 2
          Rodzaj zajęć: zajęcia ruchowe.
          Temat: Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw VI (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).


          III Zajęcia w ogrodzie

             x Zabawy w piaskownicy – poznanie właściwości piasku mokrego i suchego – przesypywanie, formowanie babek.
             x Jazda na hulajnogach – przestrzeganie ustalonej kolejności i zasad bezpiecznej zabawy.
             x Zabawa „Policjant” – kierowanie ruchem na narysowanym kredą skrzyżowaniu – utrwalenie zasad ruchu drogowego.




          TYDZIEŃ 7    Jesień w parku i w ogrodzie




          Poniedziałek    temat:  Kolorowe liście



          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Praca z obrazkiem – „Jak zbudowane jest drzewo?” – nazywanie części: korzenie,
          pień, konary i gałęzie, korona, liście, kwiaty i owoce – swobodne wypowiedzi dzieci. „Rysujemy drzewa” – dzieci rysują
          drzewa kredkami na kartkach, wykorzystując zdobyte wiadomości. Zabawa w parach – KP1, s. 68. Ćwiczenia poranne –
          Zestaw VII. Wykonywanie ćwiczenia w KP1, s. 69. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Wiatr i liście” – doskonalenie reakcji
          na sygnał. Dowolne zabawy w sali według zainteresowań dzieci.
            Obszary z podstawy programowej: I 5, 9; III 5; IV 1, 2, 5, 9, 14, 15, 18

          Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia przyrodnicze – „Jesienne liście” – rozpoznawanie kształtu wybranych liści i nazywanie
          drzew, z których pochodzą, odczuwanie piękna jesiennego krajobrazu, nauka prowadzenia obserwacji ukierunkowanej,
          poznanie przyczyn zmiany barwy liści jesienią – rozwijanie zainteresowań przyrodniczych na podstawie wiersza i wyciecz-
          ki do ogrodu lub pobliskiego parku.  ▶  2. Zajęcia plastyczne – „Jesienny krajobraz” – malowanie farbami – kształto-
          wanie umiejętności przedstawiania rzeczywistości w formie plastycznej, doskonalenie umiejętności posługiwania się
          pędzlem.
            Obszary z podstawy programowej: I 7; III 5; IV 1, 2, 5, 18

          Zajęcia w ogrodzie: Zabawa „Berek kucany” – rozwijanie refleksu. Zabawy z piłkami: rzuty i chwyty w parach, kopanie
          do bramki lub wyznaczonego celu. Zabawy dowolne z wykorzystaniem sprzętu terenowego – przestrzeganie ustalonych
          zasad bezpieczeństwa.
            Obszary z podstawy programowej: I 5, 9; III 5; IV 18


          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Praca z obrazkiem: „Jak zbudowane jest drzewo?” – oglądanie ilustracji drzew w czterech porach roku, nazywanie
            części rośliny: korzenie, pień, konary i gałęzie, korona, liście, kwiaty i owoce – swobodne wypowiedzi dzieci.
             x „Rysujemy drzewa” – dzieci rysują drzewa kredkami na kartkach, wykorzystując zdobyte wiadomości.
             x Zabawa w parach – kolorowanie jesiennego obrazka (KP1, s. 68) – doskonalenie umiejętności współpracy w parach.
             x Ćwiczenia poranne – Zestaw VII (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

          Zadania popołudniowe
             x Wykonywanie ćwiczenia w KP1, s. 69. Rysowanie dróg w tunelach, kolorowanie na odpowiednie kolory określonej liczby
            listków, nalepianie na najniższej gałęzi drzewa dwóch wróbelków.
             x Zabawa orientacyjno-porządkowa „Wiatr i liście” – wyznaczone dziecko-wiatr biega po sali i porusza pomponami
            z pociętej folii, wydając odgłosy. Pozostałe dzieci-liście biegają na palcach. Gdy „wiatr” przestaje wiać, dzieci-liście opadają,
            przysiadając na piętach.
             x Dowolne zabawy w sali według zainteresowań dzieci.
   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89