Page 86 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 86
84 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Październik
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa „Berek kucany”.
x Zabawy z piłkami: rzuty i chwyty w parach, kopanie do bramki/wyznaczonego celu.
x Zabawy dowolne z wykorzystaniem sprzętu terenowego – przestrzeganie ustalonych zasad bezpieczeństwa.
Wtorek temat: Jesień w sadzie
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Ćwiczenia grafomotoryczne „Jesienna mgła” – ćwiczenia rozmachowe ręki.
Zabawa matematyczna „Gra kostką inaczej” – rozwijanie koncentracji uwagi, zapamiętywania. Ćwiczenia poranne –
Zestaw VII. Zabawa „Idź za dzwonkiem” – ćwiczenie percepcji słuchowej. Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 70. Zabawa
ruchowa skoczna (podskoki) – Zestaw III.
Obszary z podstawy programowej: I 5, 8; III 5, 9; IV 1, 12
Zajęcia główne: ▶ 1. Praca z obrazkiem – „Jesień w sadzie” – rozumienie pojęcia: sad, rozpoznawanie i nazywanie
drzew i krzewów owocowych, rozwijanie zmysłów. Wykonywanie ćwiczenia w KP1, s. 71. Wykonywanie owoców z masy
solnej. ▶ 2. Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, Zestaw VII.
Obszary z podstawy programowej: I 5, 8; III 5; IV 1, 2, 4, 14, 18
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa „Obrazki z patyków” – rozwijanie pomysłowości, kształtowanie pojęć: długi, krótki, dłuższy,
krótszy. Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego – przestrzeganie ustalonych zasad bezpieczeństwa, cierpliwe
oczekiwanie na swoją kolej.
Obszary z podstawy programowej: I 5, 6, 8; III 5; IV 12, 14
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Ćwiczenia grafomotoryczne „Jesienna mgła” – rysowanie na dużym arkuszu papieru dużych, swobodnych okręgów –
ćwiczenia rozmachowe ręki, nabieranie śmiałości w kreśleniu kształtów.
x Zabawa matematyczna „Gra kostką inaczej”. Na początku każde dziecko ogląda swoją kostkę i stara się zapamiętać,
ile oczek jest na przeciwległej ściance. Następnie dzieci rzucają kostką do gry. Mówią, ile oczek wyrzuciły, a ile oczek
znajduje się na przeciwległej ściance kostki. N. pyta: Komu się udało podać dobry wynik bez zaglądania?
x Ćwiczenia poranne – Zestaw VII (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Zabawa „Idź za dzwonkiem”. N. zawiązuje dwojgu dzieciom oczy i jednemu z nich wręcza dzwonek. Dzieci oddalają się
od siebie. Na sygnał prowadzącego dziecko z dzwonkiem zaczyna dzwonić i biegać niezbyt szybko na paluszkach.
Zadaniem drugiego dziecka jest złapanie dzwoniącego – ćwiczenie percepcji słuchowej.
x Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 70. Łączenie liniami dziur na stroju stracha na wróble z elementami po bokach rysun-
ku, rysowanie sieci pająka według wzoru.
x Zabawa ruchowa skoczna (podskoki) z Zestawu III (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: praca z obrazkiem.
Temat: Jesień w sadzie.
Cele:
r
ozumienie pojęcia sad
r
ozpoznawanie i nazywanie drzew i krzewów owocowych
r
ozwijanie percepcji zmysłowej.