Page 86 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 86

84  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Październik



          III Zajęcia w ogrodzie

             x Zabawa „Berek kucany”.
             x Zabawy z piłkami: rzuty i chwyty w parach, kopanie do bramki/wyznaczonego celu.
             x Zabawy dowolne z wykorzystaniem sprzętu terenowego – przestrzeganie ustalonych zasad bezpieczeństwa.



          Wtorek    temat:  Jesień w sadzie



          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Ćwiczenia grafomotoryczne „Jesienna mgła” – ćwiczenia rozmachowe ręki.
          Zabawa matematyczna „Gra kostką inaczej” – rozwijanie koncentracji uwagi, zapamiętywania. Ćwiczenia poranne –
          Zestaw VII. Zabawa „Idź za dzwonkiem” – ćwiczenie percepcji słuchowej. Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 70. Zabawa
          ruchowa skoczna (podskoki) – Zestaw III.
            Obszary z podstawy programowej: I 5, 8; III 5, 9; IV 1, 12

          Zajęcia główne:   ▶  1. Praca z obrazkiem – „Jesień w sadzie” – rozumienie pojęcia: sad, rozpoznawanie i nazywanie
          drzew i krzewów owocowych, rozwijanie zmysłów. Wykonywanie ćwiczenia w KP1, s. 71. Wykonywanie owoców z masy
          solnej.  ▶  2. Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, Zestaw VII.
            Obszary z podstawy programowej: I 5, 8; III 5; IV 1, 2, 4, 14, 18

          Zajęcia w ogrodzie: Zabawa „Obrazki z patyków” – rozwijanie pomysłowości, kształtowanie pojęć: długi, krótki, dłuższy,
          krótszy. Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego – przestrzeganie ustalonych zasad bezpieczeństwa, cierpliwe
          oczekiwanie na swoją kolej.
            Obszary z podstawy programowej: I 5, 6, 8; III 5; IV 12, 14



          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Ćwiczenia grafomotoryczne „Jesienna mgła” – rysowanie na dużym arkuszu papieru dużych, swobodnych okręgów –
            ćwiczenia rozmachowe ręki, nabieranie śmiałości w kreśleniu kształtów.
             x Zabawa matematyczna „Gra kostką inaczej”. Na początku każde dziecko ogląda swoją kostkę i stara się zapamiętać,
            ile oczek jest na przeciwległej ściance. Następnie dzieci rzucają kostką do gry. Mówią, ile oczek wyrzuciły, a ile oczek
            znajduje się na przeciwległej ściance kostki. N. pyta: Komu się udało podać dobry wynik bez zaglądania?
             x Ćwiczenia poranne – Zestaw VII (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

          Zadania popołudniowe
             x Zabawa „Idź za dzwonkiem”. N. zawiązuje dwojgu dzieciom oczy i jednemu z nich wręcza dzwonek. Dzieci oddalają się
            od siebie. Na sygnał prowadzącego dziecko z dzwonkiem zaczyna dzwonić i biegać niezbyt szybko na paluszkach.
            Zadaniem drugiego dziecka jest złapanie dzwoniącego – ćwiczenie percepcji słuchowej.
             x Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 70. Łączenie liniami dziur na stroju stracha na wróble z elementami po bokach rysun-
            ku, rysowanie sieci pająka według wzoru.
             x Zabawa ruchowa skoczna (podskoki) z Zestawu III (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).


          II Zajęcia główne

          Zajęcia 1
          Rodzaj zajęć: praca z obrazkiem.
          Temat: Jesień w sadzie.
          Cele:
            r
            ozumienie pojęcia sad
            r
            ozpoznawanie i nazywanie drzew i krzewów owocowych
            r
            ozwijanie percepcji zmysłowej.
   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91