Page 90 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 90

88  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Październik



            00’03–00’03 –  chłopiec wykonuje krok lewą nogą w bok i wychyla się, przenosząc ciężar ciała na lewą nogę; ręce trzyma
                        na biodrach;
            00’04–00’05 – powrót chłopca do pozycji wyjściowej;
            00’05–00’06 –  jednoczesne wychylenie w bok dziewczynki i chłopca: dziewczynki do prawego boku, chłopca do lewego boku;
            00’06–00’07– powrót dziewczynki oraz chłopca do pozycji wyjściowej;
            00’08–00’10 –  dziewczynka przechodzi czterema krokami z lewej strony chłopca i ustawia się przed nim, przodem do widza;
            00’11–00’22 – jak 00’00–00’10 z tą różnicą, że ruchy dziewczynek wykonują chłopcy i na odwrót;
            00’23–00’25 – dziewczynka wykonuje skok w bok, w prawą stronę, z jednoczesnym wyrzutem rąk ponad głowę;
            00’25–00’28 – chłopiec wykonuje skok w bok, w lewą stronę z jednoczesnym wyrzutem rąk ponad głowę;
            00’28–00’30 – dziewczynka powraca na miejsce, wykonując skok obunóż, z jednoczesnym opuszczeniem rąk;
            00’30–00’33 – chłopiec powraca na miejsce, wykonując skok obunóż, z jednoczesnym opuszczeniem rąk;
            00’33–00’45 – jak 00’00–00’22;
            00’46–00’55 – chłopcy lekko pochylają tułów i klepią dłońmi o uda, zgodnie z rytmem utworu;
            00’49–00’55 –  dziewczynki biegną na palcach wokół chłopców, robiąc półtora okrążenia tak, aby na końcu frazy
                        muzycznej znaleźć się za chłopcem;
            00’55–01’18 – jak 00’00–00’22.

          5.  Pożegnanie. Dzieci poruszają się przy akompaniamencie rytmów granych przez N. na tamburynie. W przerwie N.
            wymienia nazwy części ciała, a dzieci podchodzą do kolegów i dotykają się nimi, mówiąc: Do widzenia.


          III Zajęcia w ogrodzie

             x Zabawa w berka kucanego. Doskonalenie refleksu.
             x Zabawa „Piłka krąży”. Dzieci stoją w kole i podają sobie kolejno piłkę. Na sygnał N. dziecko trzymające piłkę pokazuje
            określony ruch, który powtarzają wszyscy. Reagowanie na sygnał, rozwijanie pomysłowości.
             x Zabawy dowolne z wykorzystaniem sprzętu ogrodowego. Przestrzeganie ustalonych zasad bezpieczeństwa, doskonale-
            nie umiejętności korzystania z dostępnych przyborów.



          Czwartek    temat:  Jesienna pogoda



          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa „O którym obrazku mówię?” – doskonalenie spostrzegawczości i umie-
          jętności opisu słownego. Zabawa z wykorzystaniem chusty animacyjnej „Rybak i rybka” – rozwijanie refleksu. Ćwiczenia
          poranne – Zestaw VII. Zabawa „Co słyszysz?” – ćwiczenie słuchu fonematycznego oraz syntezy i analizy słuchowej. Wyci-
          nanka „Las jesienią” – KA, k. 7. Zabawa z elementem równowagi „Na drugą stronę po kładce”.
            Obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 8; III 5; IV 2, 7, 16

          Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia przyrodnicze – „Jesienna pogoda” – rozumienie znaczenia i odczytywanie symboli utrwale-
          nie nazw i kolejności dni tygodnia, nabieranie umiejętności ubierania się odpowiednio do pogody, rozwijanie słownictwa.
          Rola powietrza – odczytywanie wiersza U. Piotrowskiej Powietrze, rozmowa na temat roli wiatru i powietrza, konstruowa-
          nie wiatrowskazu – KP1, s. 72–73. Zabawa ruchowa „Kropelki”.  ▶  2. Zajęcia plastyczne – „Taniec kropelek deszczu” –
          technika malowania poprzez rozdmuchi wanie farb, rozwijanie wyobraźni, poznanie właściwości wody, ćwiczenia oddechowe.
            Obszary z podstawy programowej: II 11; III 5; IV 2, 15, 16, 18

          Zajęcia w ogrodzie: Zabawa „Labirynt” – doskonalenie orientacji w przestrzeni i w schemacie ciała. Wysłuchiwanie
          odgłosów otoczenia – ćwiczenia słuchowe. Zabawa ruchowa „Znajdź kolegę” – ćwiczenie spostrzegawczości.
            Obszary z podstawy programowej: I 5, 8; II 11; III 5; IV 7, 18


          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Zabawa „O którym obrazku mówię?”. N. rozkłada obrazki przedstawiające las, park, ogródek przedszkolny z drzewami
            itp. Potem opisuje jeden z nich, a dzieci odgadują, który to jest obrazek. Następnie obrazek opisuje wybrane dziecko.
            Doskonalenie spostrzegawczości i umiejętności opisu słownego.
   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95