Page 95 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 95
TYDZIEŃ 8 • Pobaw się ze mną • 93
7. Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 78– 80. Zakreślanie litery i, I w wyrazach. Zaznaczanie w modelach wyrazów litery i,
nalepianie podpisów do zdjęć. Rysowanie szlaczka, wzorów literopodobnych, pisanie po śladzie litery i, I.
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia ruchowe.
Temat: Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw VIII (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa z elementem rzutu „Kolory”. Dzieci stoją w kole. Jedno z nich stoi w środku koła z piłką. Rzuca ją kolejno do
kolegów, wypowiadając nazwy kolorów. Gdy powie czarny, piłki nie wolno złapać. Jeśli ktoś się zagapi, daje fant.
x Zabawa „Samoloty” – obserwowanie lotów papierowych samolotów, określanie długości lotu.
x Zabawa ruchowa równoważna „Wyścig szyszek” – zadaniem dzieci jest jak najszybsze przejście wyznaczonego odcinka
z szyszką na głowie.
Wtorek temat: W co się bawić?
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa „Której zabawki brakuje?” – rozwijanie pamięci wzrokowej, umiejętno-
ści koncentracji. Zabawa dydaktyczna „Tańcząca piłeczka” – rozwijanie umiejętności wyróżniania kierunków od siebie.
Ćwiczenia poranne – Zestaw I. Zabawa „Tęcza”– ćwiczenie uważnego słuchania poleceń, utrwalanie nazw kolorów. Zaba-
wa „Klocek bez pary”. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Podaj piłkę swojej parze”.
Obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 8; II 1, 2; III 5; IV 1, 2
Zajęcia główne: ▶ 1. Zajęcia z wykorzystaniem wiersza D. Gellner Bajeczka – doskonalenie umiejętności
aktywnego słuchania, rozumienie pojęcia rodzina, rozwijanie umiejętności grupowania. Zabawa ruchowa „Szybko
do domu”. ▶ 2. Zajęcia rozwijające wyobraźnię i percepcję wzrokową – tangram – rozumienie pojęcia, układanie
obrazków z użyciem elementów tangramu – KP1, s. 87–88.
Obszary z podstawy programowej: II 1, 2, 6; III 5; IV 1, 2
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa bieżna „Berek z piłkami” – rozwijanie refleksu. Obserwacje zmian w przyrodzie późną je-
sienią – swobodne wypowiedzi dzieci. Zabawa ruchowa równoważna „Przejście przez strumień”.
Obszary z podstawy programowej: I 5, 8; III 5; IV 1, 2
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Zabawa „Której zabawki brakuje?” – dzieci siedzą w kole na dywanie rozłożone są przed nimi obrazki przedstawiające
różne zabawki. Dzieci przyglądają się dokładnie obrazkom, nazywają je. Następnie zasłaniają oczy, N. w tym czasie chowa
jeden obrazek lub zmienia układ obrazków. Dzieci próbują odgadnąć, która zabawka zniknęła lub która zmieniła miejsce.
x Zabawa dydaktyczna „Tańcząca piłeczka”. Dzieci podają sobie piłkę w rytmie muzyki zgodnie z instrukcją N. Co jakiś
czas zmienia się kierunek/sposób podawania piłki: Piłka krąży w prawo! Piłka krąży w lewo! Piłka tańczy nad głowami!
itp. – rozwijanie umiejętności wyróżniania kierunków od siebie.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw I (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Zabawa „Tęcza”– dzieci siedzą na krzesłach w kręgu z przyklejonymi kolorowymi kółkami. N. wymienia dwa kolory.
Dzieci, które mają przyklejone kółka w tym kolorze, szybko zamieniają się miejscami. Kiedy N. zawoła: tęcza wszystkie dzieci
zamieniają się miejscami. Ten, kto nie zdąży zmienić miejsca, prowadzi grę – ćwiczenie uważnego słuchania poleceń,
utrwalenie nazw kolorów.
x Zabawa „Klocek bez pary”. N. rozkłada na dywanie po dwa takie same klocki, tylko jeden klocek nie ma pary. Zadaniem
dzieci jest obejrzeć klocki, po chwili N. je zasłania, a dzieci mają odpowiedzieć, który klocek nie miał pary (określają
kształt i kolor klocka bez pary).
x Zabawa orientacyjno-porządkowa „Podaj piłkę swojej parze” z Zestawu VI (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).