Page 95 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 95

TYDZIEŃ 8  •  Pobaw się ze mną  •  93


            7.  Wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 78– 80. Zakreślanie litery i, I w wyrazach. Zaznaczanie w modelach wyrazów litery i,
              nalepianie podpisów do zdjęć. Rysowanie szlaczka, wzorów literopodobnych, pisanie po śladzie litery i, I.

            Zajęcia 2
            Rodzaj zajęć: zajęcia ruchowe.
            Temat: Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw VIII (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).

            III Zajęcia w ogrodzie

              x Zabawa z elementem rzutu „Kolory”. Dzieci stoją w kole. Jedno z nich stoi w środku koła z piłką. Rzuca ją kolejno do
              kolegów, wypowiadając nazwy kolorów. Gdy powie czarny, piłki nie wolno złapać. Jeśli ktoś się zagapi, daje fant.
              x Zabawa „Samoloty” – obserwowanie lotów papierowych samolotów, określanie długości lotu.
              x Zabawa ruchowa równoważna „Wyścig szyszek” – zadaniem dzieci jest jak najszybsze przejście wyznaczonego odcinka
              z szyszką na głowie.




            Wtorek    temat:  W co się bawić?



            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa „Której zabawki brakuje?” – rozwijanie pamięci wzrokowej, umiejętno-
            ści koncentracji. Zabawa dydaktyczna „Tańcząca piłeczka” – rozwijanie umiejętności wyróżniania kierunków od siebie.
            Ćwiczenia poranne – Zestaw I. Zabawa „Tęcza”– ćwiczenie uważnego słuchania poleceń, utrwalanie nazw kolorów. Zaba-
            wa „Klocek bez pary”. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Podaj piłkę swojej parze”.
              Obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 8; II 1, 2; III 5; IV 1, 2

            Zajęcia główne:    ▶  1. Zajęcia z  wykorzystaniem wiersza D. Gellner  Bajeczka – doskonalenie umiejętności
            aktywnego słuchania, rozumienie pojęcia rodzina, rozwijanie umiejętności grupowania. Zabawa ruchowa „Szybko
            do domu”.  ▶  2. Zajęcia rozwijające wyobraźnię i percepcję wzrokową – tangram – rozumienie pojęcia, układanie
            obrazków z użyciem elementów tangramu – KP1, s. 87–88.
              Obszary z podstawy programowej: II 1, 2, 6; III 5; IV 1, 2

            Zajęcia w ogrodzie: Zabawa bieżna „Berek z piłkami” – rozwijanie refleksu. Obserwacje zmian w przyrodzie późną je-
            sienią – swobodne wypowiedzi dzieci. Zabawa ruchowa równoważna „Przejście przez strumień”.
              Obszary z podstawy programowej: I 5, 8; III 5; IV 1, 2


            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Zabawa „Której zabawki brakuje?” – dzieci siedzą w kole na dywanie rozłożone są przed nimi obrazki przedstawiające
              różne zabawki. Dzieci przyglądają się dokładnie obrazkom, nazywają je. Następnie zasłaniają oczy, N. w tym czasie chowa
              jeden obrazek lub zmienia układ obrazków. Dzieci próbują odgadnąć, która zabawka zniknęła lub która zmieniła miejsce.
              x Zabawa dydaktyczna „Tańcząca piłeczka”. Dzieci podają sobie piłkę w rytmie muzyki zgodnie z instrukcją N. Co jakiś
              czas zmienia się kierunek/sposób podawania piłki: Piłka krąży w prawo! Piłka krąży w lewo! Piłka tańczy nad głowami!
              itp. – rozwijanie umiejętności wyróżniania kierunków od siebie.
              x Ćwiczenia poranne – Zestaw I (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Zabawa „Tęcza”– dzieci siedzą na krzesłach w kręgu z przyklejonymi kolorowymi kółkami. N. wymienia dwa kolory.
              Dzieci, które mają przyklejone kółka w tym kolorze, szybko zamieniają się miejscami. Kiedy N. zawoła: tęcza wszystkie dzieci
              zamieniają się miejscami. Ten, kto nie zdąży zmienić miejsca, prowadzi grę – ćwiczenie uważnego słuchania poleceń,
              utrwalenie nazw kolorów.
              x Zabawa „Klocek bez pary”. N. rozkłada na dywanie po dwa takie same klocki, tylko jeden klocek nie ma pary. Zadaniem
              dzieci jest obejrzeć klocki, po chwili N. je zasłania, a dzieci mają odpowiedzieć, który klocek nie miał pary (określają
              kształt i kolor klocka bez pary).
              x Zabawa orientacyjno-porządkowa „Podaj piłkę swojej parze” z Zestawu VI (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).
   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100