Page 64 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 64

62  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Październik



           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej
                  Zajęcia główne    Zajęcia z wykorzystaniem wiersza D. Gellner   f   wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk
                  II 1, 2, 6; III 5; IV 1, 2 Bajeczka – doskonalenie umiejętności aktyw-  i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu
                                                                        za pomocą komunikatów pozawerbalnych:
                                    nego słuchania, rozumienie pojęcia rodzina,
               W CO SIĘ BAWIĆ?      rozwijanie umiejętności grupowania   f   uczestniczy w zabawach ruchowych, wykonuje
                                                                        impresji plastycznych (IV 1)
                                      zabawa ruchowa „Szybko do domu”
                                    y
                                    Zajęcia rozwijające wyobraźnię i percepcję wzro-
                                                                        ćwiczenia fizyczne (I 5, 8)
                                    kową – tangram z KP1, s. 87–88
                                                                           przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
                                                                      f
                                                                          interesuje się przyrodą (IV 18)
                                                                      f
                                      s
                  I 5, 8; III 5; IV 1, 2, 18
                                      stanie wiatrowskazów
               Wtorek   Zajęcia w ogrodzie  y  prawdzanie, skąd wieje wiatr – wykorzy-
                                      zabawa bieżna „Berek z piłkami”
                                    y
                                      obserwacje zmian w przyrodzie jesienią
                                    y
                                    y  zabawa ruchowa równoważna „Przejście
                                      przez strumień”
                  Aktywność poranna   y  zabawa „Obrazek do pary” – doskonalenie   f   wyraża ekspresję twórczą podczas czynności
                  i popołudniowa      słuchu fonematycznego             konstrukcyjnych i zabawy (IV 11)
                  I 5, 8; III 5; IV 1, 2  y  zabawa plastyczna „Dorysuj fragment”–   f   wyraża swoje rozumienie świata za pomocą
                                      rozwijanie wyobraźni i pomysłowości   impresji plastycznych (IV 1)
                                    y  ćwiczenia poranne – Zestaw I   f   wyraża swoje rozumienie świata za pomocą
                                    y  wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 82  języka mówionego (IV 2)
                                    y   „Układamy litery” – utrwalanie kształtu   f   kreśli wybrane litery (IV 8)
                                      i nazw liter                    f   czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elemen-
                                      zabawa słowna „Krąg skojarzeń” – rozwija-
                                                                        ty (IV 9)
                                    y
               MÓJ KOLEGA KOMPUTER  Zajęcia główne  y  zabawa „Slalom między chorągiewkami”  f   szuka wsparcia w sytuacjach trudnych dla nie-
                                                                          bawi się przy muzyce, śpiewa piosenkę (IV 7)
                                      nie twórczego myślenia
                                                                      f
                                                                        go emocjonalnie; wdraża swoje własne strategie,
                                    Zajęcia z wykorzystaniem wiersza S. Kara-
                                                                        wspierane przez osoby dorosłe lub rówieśników
                                    szewskiego Mój kolega komputer – rozumienie
                  I 5, 8; II 7, 8; III 5;
                                                                        (II 7, 8)
                                    zasad bezpiecznego korzystania z komputera,
                  IV 1, 2, 7, 8, 9, 11
                                                                          zauważa, że nie wszystkie przeżywane emocje
                                                                      f
                                    kształtowanie umiejętności współpracy w pa-
                                                                        i uczucia mogą być podstawą do podejmowania
                                                                        natychmiastowego działania, panuje nad nie-
                                    lacyjnego
                                                                        przyjemną emocją (II 8)
                                      wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 83
               Środa                rach, rozwijanie sprawności aparatu artyku-  f   współdziała w grupie, obdarza szacunkiem dzieci
                                    y
                                    Zajęcia umuzykalniające – „Z piosenką na
                                                                        z grupy, respektuje swoje prawa i obowiązki,
                                    ustach” – zabawy przy muzyce, utrwalenie     słucha innych (III 6, 7, 8)
                                    piosenki  Trampolina, tematyki związanej      uczestniczy w zabawach ruchowych, wykonuje
                                    z ruchem drogowym, uwrażliwienie na sygnał   f  różne formy ruchu (I 5, 8)
                                    dźwiękowy
                                                                      f   bawi się, przestrzegając zasad bezpieczeństwa
                  Zajęcia w ogrodzie  y  gra w kręgle                   (III 5)
                  I 5, 8; III 5, 6, 7, 8  y  zabawy w piaskownicy
                                    y  zabawy dowolne z zachowaniem zasad bez-
                                      pieczeństwa
                  Aktywność poranna   y  zabawa „Głuchy telefon” – rozwijanie wraż-  f   eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami
                                                                        i ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię (IV 7)
                                      liwości słuchowej, koncentracji uwagi
                  i popołudniowa
               UKŁADAMY HISTORYJKI  IV 1, 7, 8, 14  y  ćwiczenia poranne – Zestaw I   f   określa kierunki i miejsca na kartce papieru (IV 8)
                                                                          układa przedmioty w grupy, szeregi, rytmy,
                                      wykonywanie ćwiczenia w KP1, s. 84 – do-
                  I 5, 8; III 5, 8, 9,
                                    y
                                                                      f
                                      skonalenie umiejętności kontynuowania
                                                                        odtwarza układy przedmiotów i tworzy własne
                                                                        (IV 12)
                                      rytmów
                                      zabawa „ Ilustracja”– rozwijanie orientacji
                                                                          określa kierunki i ustala położenie przedmiotów
                                                                      f
                                    y
                                                                        w stosunku do własnej osoby, a także w stosun-
                                      na kartce papieru
                                                                        ku do innych przedmiotów (IV 14)
                                      zabawa ruchowa z elementem rzutu „Traf
                                    y
                                      i zdobądź punkty”
                                                                        współdziała z dziećmi w zabawie (III 5)
               Czwartek   Zajęcia główne  y  zabawy dowolne w kącikach zainteresowań  f   respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie,
                                                                          obdarza uwagą inne osoby (III 8)
                                                                      f
                                    Zajęcia rozwijające umiejętność budowania
                                                                          komunikuje się za pomocą komunikatów wer-
                                                                      f
                  I 5, 8; III 5, 8, 9;
                                    „Układamy historyjki”
                  IV 1, 2, 5, 12, 19  dłuższych wypowiedzi i logiczne myślenie  –  balnych i pozawerbalnych (III 9)
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69