Page 64 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 64
62 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Październik
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Zajęcia główne Zajęcia z wykorzystaniem wiersza D. Gellner f wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk
II 1, 2, 6; III 5; IV 1, 2 Bajeczka – doskonalenie umiejętności aktyw- i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu
za pomocą komunikatów pozawerbalnych:
nego słuchania, rozumienie pojęcia rodzina,
W CO SIĘ BAWIĆ? rozwijanie umiejętności grupowania f uczestniczy w zabawach ruchowych, wykonuje
impresji plastycznych (IV 1)
zabawa ruchowa „Szybko do domu”
y
Zajęcia rozwijające wyobraźnię i percepcję wzro-
ćwiczenia fizyczne (I 5, 8)
kową – tangram z KP1, s. 87–88
przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
f
interesuje się przyrodą (IV 18)
f
s
I 5, 8; III 5; IV 1, 2, 18
stanie wiatrowskazów
Wtorek Zajęcia w ogrodzie y prawdzanie, skąd wieje wiatr – wykorzy-
zabawa bieżna „Berek z piłkami”
y
obserwacje zmian w przyrodzie jesienią
y
y zabawa ruchowa równoważna „Przejście
przez strumień”
Aktywność poranna y zabawa „Obrazek do pary” – doskonalenie f wyraża ekspresję twórczą podczas czynności
i popołudniowa słuchu fonematycznego konstrukcyjnych i zabawy (IV 11)
I 5, 8; III 5; IV 1, 2 y zabawa plastyczna „Dorysuj fragment”– f wyraża swoje rozumienie świata za pomocą
rozwijanie wyobraźni i pomysłowości impresji plastycznych (IV 1)
y ćwiczenia poranne – Zestaw I f wyraża swoje rozumienie świata za pomocą
y wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 82 języka mówionego (IV 2)
y „Układamy litery” – utrwalanie kształtu f kreśli wybrane litery (IV 8)
i nazw liter f czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elemen-
zabawa słowna „Krąg skojarzeń” – rozwija-
ty (IV 9)
y
MÓJ KOLEGA KOMPUTER Zajęcia główne y zabawa „Slalom między chorągiewkami” f szuka wsparcia w sytuacjach trudnych dla nie-
bawi się przy muzyce, śpiewa piosenkę (IV 7)
nie twórczego myślenia
f
go emocjonalnie; wdraża swoje własne strategie,
Zajęcia z wykorzystaniem wiersza S. Kara-
wspierane przez osoby dorosłe lub rówieśników
szewskiego Mój kolega komputer – rozumienie
I 5, 8; II 7, 8; III 5;
(II 7, 8)
zasad bezpiecznego korzystania z komputera,
IV 1, 2, 7, 8, 9, 11
zauważa, że nie wszystkie przeżywane emocje
f
kształtowanie umiejętności współpracy w pa-
i uczucia mogą być podstawą do podejmowania
natychmiastowego działania, panuje nad nie-
lacyjnego
przyjemną emocją (II 8)
wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 83
Środa rach, rozwijanie sprawności aparatu artyku- f współdziała w grupie, obdarza szacunkiem dzieci
y
Zajęcia umuzykalniające – „Z piosenką na
z grupy, respektuje swoje prawa i obowiązki,
ustach” – zabawy przy muzyce, utrwalenie słucha innych (III 6, 7, 8)
piosenki Trampolina, tematyki związanej uczestniczy w zabawach ruchowych, wykonuje
z ruchem drogowym, uwrażliwienie na sygnał f różne formy ruchu (I 5, 8)
dźwiękowy
f bawi się, przestrzegając zasad bezpieczeństwa
Zajęcia w ogrodzie y gra w kręgle (III 5)
I 5, 8; III 5, 6, 7, 8 y zabawy w piaskownicy
y zabawy dowolne z zachowaniem zasad bez-
pieczeństwa
Aktywność poranna y zabawa „Głuchy telefon” – rozwijanie wraż- f eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami
i ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię (IV 7)
liwości słuchowej, koncentracji uwagi
i popołudniowa
UKŁADAMY HISTORYJKI IV 1, 7, 8, 14 y ćwiczenia poranne – Zestaw I f określa kierunki i miejsca na kartce papieru (IV 8)
układa przedmioty w grupy, szeregi, rytmy,
wykonywanie ćwiczenia w KP1, s. 84 – do-
I 5, 8; III 5, 8, 9,
y
f
skonalenie umiejętności kontynuowania
odtwarza układy przedmiotów i tworzy własne
(IV 12)
rytmów
zabawa „ Ilustracja”– rozwijanie orientacji
określa kierunki i ustala położenie przedmiotów
f
y
w stosunku do własnej osoby, a także w stosun-
na kartce papieru
ku do innych przedmiotów (IV 14)
zabawa ruchowa z elementem rzutu „Traf
y
i zdobądź punkty”
współdziała z dziećmi w zabawie (III 5)
Czwartek Zajęcia główne y zabawy dowolne w kącikach zainteresowań f respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie,
obdarza uwagą inne osoby (III 8)
f
Zajęcia rozwijające umiejętność budowania
komunikuje się za pomocą komunikatów wer-
f
I 5, 8; III 5, 8, 9;
„Układamy historyjki”
IV 1, 2, 5, 12, 19 dłuższych wypowiedzi i logiczne myślenie – balnych i pozawerbalnych (III 9)