Page 61 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 61

TYDZIEŃ 7  •  Jesień w parku i w ogrodzie  •  59



            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                    Zajęcia główne    Zajęcia przyrodnicze – „Jesienne liście” – roz-  f   posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk
                    I 7; III 5; IV 1, 2, 5, 18 poznawanie kształtu wybranych liści i nazy-  przyrodniczych dotyczącymi życia zwierząt,
                                      wanie drzew, z których pochodzą, odczuwanie
                                                                          roślin, ludzi w środowisku przyrodniczym,
                KOLOROWE LIŚCIE       czyn zmiany barwy liści jesienią – rozwijanie   f   określa położenie przedmiotów (IV 14)
                                      piękna jesiennego krajobrazu, poznanie przy-
                                                                          korzystania z dóbr przyrody (IV 18)
                                      zainteresowań przyrodniczych na podstawie
                                                                           przelicza elementy (IV 15)
                                                                        f
                                                                           wyraża ekspresję twórczą przez działania pla-
                                      wiersza i wycieczki do ogrodu lub pobliskiego
                                                                        f
                                      parku
                                                                          styczne (IV 1)
                                      Zajęcia plastyczne – „Jesienny krajobraz” –
                                      malowanie farbami, kształtowanie umiejęt-  f   wykonuje czynności usprawniające chwyt
                                                                          pisarski (I 7)
                Poniedziałek   Zajęcia w ogrodzie  plastycznej          f    przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
                                      ności przedstawiania rzeczywistości w formie
                                                                           uczestniczy w zabawach ruchowych, wykazuje
                                                                        f
                                                                          się sprawnością ciała (I 5, 9)
                                        zabawa „Berek kucany” – rozwijanie refleksu
                                      y
                    I 5, 9; III 5; IV 18

                                        zabawa z wiatraczkami – obserwowanie
                                      y y  zabawy z piłkami
                                        siły i kierunku wiatru
                    Aktywność poranna   y  ćwiczenia grafomotoryczne „Jesienna mgła”   f   poszerza zasób słownictwa i wzbogaca wiedzę
                    i popołudniowa      – ćwiczenia rozmachowe ręki, nabieranie   o otaczającym świecie (IV 2)
                    I 5, 8; III 5, 9; IV 1, 12  śmiałości w kreśleniu kształtów   f   komunikuje się werbalnie z dziećmi i dorosły-
                                      y  zabawa matematyczna „Gra kostką inaczej”   mi (III 9)
                                        – rozwijanie koncentracji uwagi, zapamię-  f   określa kierunki i ustala położenie przedmiotów
                                        tywania                           w stosunku do własnej osoby, a także w stosun-
                                      y  ćwiczenia poranne – Zestaw VII   ku do innych przedmiotów (IV 14)
                                      y  zabawa „Idź za dzwonkiem” – ćwiczenie   f   rozpoznaje litery, którymi jest zainteresowane
                JESIEŃ W SADZIE  Zajęcia główne  y Praca z obrazkiem – „Jesień w sadzie” – rozu-  czytuje krótkie wyrazy utworzone z poznanych
                                        percepcji słuchowej
                                                                          na skutek zabawy i spontanicznych odkryć, od-
                                        wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 70
                                                                          liter w formie napisów drukowanych dotyczące
                                                                          treści znajdujących zastosowanie w codziennej
                                      mienie pojęcia sad, rozpoznawanie i nazywa-
                    I 5, 8; III 5;
                                                                          aktywności (IV 4)
                                      nie drzew i krzewów owocowych, rozwijanie
                    IV 1, 2, 4, 14, 18
                                      zmysłów                           f   posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk
                                                                          przyrodniczych dotyczącymi życia zwierząt,
                Wtorek                y Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,   roślin, ludzi w środowisku przyrodniczym, ko-
                                        wykonywanie ćwiczenia w KP1, s. 71
                                                                          rzystania z dóbr przyrody (IV 18)
                                      Zestaw VII
                                                                        f   inicjuje zabawy konstrukcyjne, buduje, wyko-
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa „Obrazki z patyków” – rozwijanie   rzystując materiał naturalny (I 6; IV 1)
                    I 5, 6, 8; III 5;    pomysłowości, kształtowanie pojęć: długi,   f   klasyfikuje przedmioty według określonej cechy
                    IV 12, 18           krótki, dłuższy, krótszy          (IV 12)
                                      y  zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-  f   bawi się, przestrzegając zasad bezpieczeństwa
                                        wego – przestrzeganie ustalonych zasad   (III 5)
                                        bezpieczeństwa                  f   uczestniczy w zabawach ruchowych, wykonuje
                                                                          różne formy ruchu (I 5, 8)
                    Aktywność poranna   y  układanie ze sznurka kształtu liści – rozwi-  f   wyraża swoje rozumienie świata za pomocą
                                        janie percepcji wzrokowej, sprawności ma-
                    i popołudniowa    y  „Jesienny rytm” – dostrzeganie i kontynu-  języka mówionego, posługuje się językiem pol-
                                                                          skim w mowie zrozumiałej dla dzieci i osób
                    I 5, 8; III 2, 5;
                                        nualnej
                ORZESZKI WIEWIÓRKI    y y y   ćwiczenia poranne – Zestaw VII  f   rozpoznaje litery, którymi jest zainteresowane
                                                                          dorosłych (IV 2)
                    IV 2, 4, 9, 12, 18
                                        owanie regularności
                                                                          na skutek zabawy i spontanicznych odkryć (IV 4)
                                         zabawa „Skojarzenia” – rozwijanie logicz-
                                                                           układa przedmioty w grupy, szeregi, rytmy, od-
                                                                        f
                                        nego myślenia, koncentracji uwagi
                                                                          twarza układy przedmiotów i tworzy własne
                                        „Jesienna gra” – porównywanie liczebności,
                                                                          (IV 12)
                                        rozwijanie koncentracji uwagi
                                                                          ty (IV 9)
                Środa   Zajęcia główne  Zajęcia z  wykorzystaniem opowiadania    f   czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elemen-
                                                                           odpowiada na pytania, opowiada o zdarzeniach
                                                                        f
                    III 2, 5; IV 5, 7, 12, 18 U. Piotrowskiej Dziesięć orzeszków wiewiórki
                                                                          rozwiązuje zagadki (IV 5)
                                      oraz KP1 (zewnętrzna okładka) – zapamięty-
                                      wanie kształtu liści wybranych gatunków   f   eksperymentuje rytmem, dźwiękami i ruchem
                                                                          (IV 7)
                                      drzew, utrwalanie wyglądu liści wybranych
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66