Page 56 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 56
54 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Październik
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
E JAK ELF Zajęcia główne Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,
Zestaw V
zabawa równoważna – przejście z krążkiem
Zajęcia w ogrodzie
y
na głowie po narysowanej linii
Wtorek I 4, 5, 8, 9 y gra w ringo – rozwijanie umiejętności rzuca-
nia i poprawnego chwytania
Aktywność poranna y zabawa dydaktyczna „Mozaika” – rozwija- f wyraża ekspresję twórczą podczas czynności
i popołudniowa nie wyobraźni przestrzennej, utrwalenie konstrukcyjnych i zabawy (IV 11)
I 5, 9; IV 2, 11 nazw i kształtu figur geometrycznych f wyraża swoje rozumienie świata za pomocą
y zabawa „Kto to mówi?” – rozwijanie wrażli- języka mówionego (IV 2)
wości słuchowej f rozpoznaje litery, którymi jest zainteresowane
y ćwiczenia poranne – Zestaw V na skutek zabawy i spontanicznych odkryć (IV 4)
y zabawa integracyjna „Stonoga” – rozumie- f wykazuje sprawność ciała i koordynację (I 9)
DRZEWO GENEALOGICZNE Zajęcia główne Praca z obrazkiem – „Drzewo genealogiczne” – f odczuwa swoją przynależność do rodziny, re-
nie i przestrzeganie zasad zabawy
czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elementy
f
zabawa ruchowa na czworakach „Podania
(IV 9)
y
piłki stopą”
spektuje zasady funkcjonowania w grupie
(III 5, 6, 7)
I 7; II 4; III 6;
rozumienie relacji rodzinnych, stopnia pokre-
wyraża emocje i uczucia (II 4)
f
IV 2, 4, 7, 9, 10, 14
wieństwa – nazywanie członków rodziny
wykonuje czynności manualne z wykorzysta-
f
y
niem chwytu pisarskiego (I 7)
wyrazów, utrwalanie poznanych liter
wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 53
y doskonalenie analizy i syntezy słuchowej f interesuje się muzyką i tańcem (IV 7)
uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
f
Środa Zajęcia umuzykalniające – tańczymy lasowiaka, f odczytuje krótkie wyrazy utworzone z pozna-
rozwijanie zainteresowania polską kulturą ludo-
nych liter w formie napisów drukowanych doty-
wą, nauka tańca lasowiaka czące treści znajdujących zastosowanie w co-
dziennej aktywności (IV 4)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa bieżna „Slalom” – doskonalenie re-
I 5; 9; III 5, 7 fleksu, reagowanie na umówiony sygnał
y zabawa z wykorzystaniem sprzętu terenowego
y chodzenie po liniach narysowanych na pia-
sku – ćwiczenie równowagi
Aktywność poranna y ćwiczenie grafomotoryczne przygotowują- f wyraża ekspresję twórczą podczas czynności
i popołudniowa ce do nauki pisania – rysowanie znaków konstrukcyjnych i zabawy (I 6; IV 11)
I 5; III 5; IV 1, 8 graficznych po zakropkowanych wzorach, f eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami
i ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię muzycz-
rozwijanie umiejętności dostrzegania f posługuje się w zabawie i w trakcie wykonywa-
ŚWIAT TECHNIKI W NASZYM DOMU Zajęcia główne y ćwiczenia poranne – Zestaw V f wykonuje czynności manualne z wykorzysta-
kierunków pisania: od lewej do prawej, od
ną (IV 7)
góry do dołu
wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 55
nia innych czynności pojęciami dotyczącymi
y
następstwa czasu (IV 16)
zabawa „Co będzie następne?” – dostrzega-
y
niem chwytu pisarskiego (I 7)
nie regularności
wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 54
respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie,
y
f
współdziała z dziećmi w zabawie (III 5, 8)
zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-
y
odróżnia elementy świata fikcji od rzeczywi-
niem „Siłacze”
f
stości (IV 3)
„Świat techniki w naszym domu” – zabawa
np. oglądanie książek, zagospodarowywanie
3, 7, 11, 16, 19
poznanie sprzętów gospodarstwa domowego
przestrzeni własnymi pomysłami konstrukcyj-
używanych dawniej i dziś, wzbogacanie słow-
Czwartek I 5, 6, 7; III 5; IV 1, 2, dydaktyczna połączona z wizytą w kuchni – f podejmuje samodzielną aktywność poznawczą,
nymi, korzystanie z nowoczesnej technologii
nictwa, doskonalenie analizy i syntezy syla-
(IV 19)
bowej i głoskowej wyrazów
uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
f
zabawa ruchowa „Robot kuchenny”
y
Zajęcia plastyczno-konstrukcyjne – „Roboty f wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk
i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu
dla mamy i taty” – kształtowanie umiejętności za pomocą komunikatów pozawerbalnych:
pracy w zespole konstrukcji i modeli z tworzyw (IV 1)