Page 56 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 56

54  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Październik



           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej
                E JAK ELF  Zajęcia główne  Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,
                                    Zestaw V

                                      zabawa równoważna – przejście z krążkiem
                  Zajęcia w ogrodzie
                                    y
                                      na głowie po narysowanej linii
               Wtorek   I 4, 5, 8, 9  y  gra w ringo – rozwijanie umiejętności rzuca-
                                      nia i poprawnego chwytania
                  Aktywność poranna   y  zabawa dydaktyczna „Mozaika” – rozwija-  f   wyraża ekspresję twórczą podczas czynności
                  i popołudniowa      nie wyobraźni przestrzennej, utrwalenie   konstrukcyjnych i zabawy (IV 11)
                  I 5, 9; IV 2, 11    nazw i kształtu figur geometrycznych  f   wyraża swoje rozumienie świata za pomocą
                                    y  zabawa „Kto to mówi?” – rozwijanie wrażli-  języka mówionego (IV 2)
                                      wości słuchowej                 f   rozpoznaje litery, którymi jest zainteresowane
                                    y  ćwiczenia poranne – Zestaw V     na skutek zabawy i spontanicznych odkryć (IV 4)
                                    y  zabawa integracyjna „Stonoga” – rozumie-  f   wykazuje sprawność ciała i koordynację (I 9)
               DRZEWO GENEALOGICZNE  Zajęcia główne  Praca z obrazkiem – „Drzewo genealogiczne” –   f   odczuwa swoją przynależność do rodziny, re-
                                      nie i przestrzeganie zasad zabawy
                                                                          czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elementy
                                                                      f
                                      zabawa ruchowa na czworakach „Podania
                                                                        (IV 9)
                                    y
                                      piłki stopą”
                                                                        spektuje zasady funkcjonowania w  grupie
                                                                        (III 5, 6, 7)
                  I 7; II 4; III 6;
                                    rozumienie relacji rodzinnych, stopnia pokre-
                                                                          wyraża emocje i uczucia (II 4)
                                                                      f
                  IV 2, 4, 7, 9, 10, 14
                                    wieństwa – nazywanie członków rodziny
                                                                          wykonuje czynności manualne z wykorzysta-
                                                                      f
                                    y
                                                                        niem chwytu pisarskiego (I 7)
                                      wyrazów, utrwalanie poznanych liter
                                      wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 53
                                    y  doskonalenie analizy i syntezy słuchowej   f   interesuje się muzyką i tańcem (IV 7)
                                                                          uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                                                      f
               Środa                Zajęcia umuzykalniające – tańczymy lasowiaka,   f   odczytuje krótkie wyrazy utworzone z pozna-
                                    rozwijanie zainteresowania polską kulturą ludo-
                                                                        nych liter w formie napisów drukowanych doty-
                                    wą, nauka tańca lasowiaka           czące treści znajdujących zastosowanie w co-
                                                                        dziennej aktywności (IV 4)
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa bieżna „Slalom” – doskonalenie re-
                  I 5; 9; III 5, 7    fleksu, reagowanie na umówiony sygnał
                                    y  zabawa z wykorzystaniem sprzętu terenowego
                                    y  chodzenie po liniach narysowanych na pia-
                                      sku – ćwiczenie równowagi
                  Aktywność poranna   y  ćwiczenie grafomotoryczne przygotowują-  f   wyraża ekspresję twórczą podczas czynności
                  i popołudniowa      ce do nauki pisania – rysowanie znaków   konstrukcyjnych i zabawy (I 6; IV 11)
                  I 5; III 5; IV 1, 8  graficznych po zakropkowanych wzorach,   f   eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami
                                                                        i ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię muzycz-
                                      rozwijanie umiejętności dostrzegania    f   posługuje się w zabawie i w trakcie wykonywa-
               ŚWIAT TECHNIKI W NASZYM DOMU  Zajęcia główne  y  ćwiczenia poranne – Zestaw V  f   wykonuje czynności manualne z wykorzysta-
                                      kierunków pisania: od lewej do prawej, od
                                                                        ną (IV 7)
                                      góry do dołu
                                      wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 55
                                                                        nia innych czynności pojęciami dotyczącymi
                                    y
                                                                        następstwa czasu (IV 16)
                                      zabawa „Co będzie następne?” – dostrzega-
                                    y
                                                                        niem chwytu pisarskiego (I 7)
                                      nie regularności
                                      wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 54
                                                                          respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie,
                                    y
                                                                      f
                                                                        współdziała z dziećmi w zabawie (III 5, 8)
                                      zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-
                                    y
                                                                          odróżnia elementy świata fikcji od rzeczywi-
                                      niem „Siłacze”
                                                                      f
                                                                        stości (IV 3)
                                    „Świat techniki w naszym domu” – zabawa
                                                                        np. oglądanie książek, zagospodarowywanie
                  3, 7, 11, 16, 19
                                    poznanie sprzętów gospodarstwa domowego
                                                                        przestrzeni własnymi pomysłami konstrukcyj-
                                    używanych dawniej i dziś, wzbogacanie słow-
               Czwartek   I 5, 6, 7; III 5; IV 1, 2,  dydaktyczna połączona z wizytą w kuchni –   f   podejmuje samodzielną aktywność poznawczą,
                                                                        nymi, korzystanie z nowoczesnej technologii
                                    nictwa, doskonalenie analizy i syntezy syla-
                                                                        (IV 19)
                                    bowej i głoskowej wyrazów
                                                                          uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                                                      f
                                      zabawa ruchowa „Robot kuchenny”
                                    y
                                    Zajęcia plastyczno-konstrukcyjne – „Roboty   f   wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk
                                                                        i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu
                                    dla mamy i taty” – kształtowanie umiejętności   za pomocą komunikatów pozawerbalnych:
                                    pracy w zespole                     konstrukcji i modeli z tworzyw (IV 1)
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61