Page 59 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 59

TYDZIEŃ 6  •  Bezpieczna droga do przedszkola  •  57



            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  czytanie i oglądanie książek związanych   f   wyraża swoje rozumienie świata za pomocą
                    i popołudniowa      z tematyką ruchu drogowego – doskonale-  języka mówionego, posługuje się językiem pol-
                    I 5, 8; IV 2, 11, 12, 14  nie umiejętności wypowiedzi, rozwijanie   skim w mowie zrozumiałej dla dzieci i osób
                                        słownictwa związanego z omawianym te-  dorosłych (IV 2)
                                        matem                           f   rozróżnia podstawowe figury geometryczne
                                      y  wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 61   (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt) (IV 12)
                                      y  ćwiczenia poranne – Zestaw VI   f   wyraża ekspresję twórczą podczas czynności
                                      y  zabawa „Skojarzenia” – utrwalanie znajo-  konstrukcyjnych i zabawy (IV 11)
                                        mości nazw i kształtów figur geometrycz-  f   zagospodarowuje przestrzeń, nadając znaczenie
                                        nych                            f   określa kierunki i ustala położenie przedmiotów
                                                                          umieszczonym w niej przedmiotom (IV 11)
                                      Zabawy konstrukcyjne z wykorzystaniem róż-
                W LEWO, W PRAWO  Zajęcia główne  słowości i wyobraźni dzieci, doskonalenie   f   gra na instrumentach (IV 7)
                                                                          w stosunku do własnej osoby, a także w stosun-
                                      nych rodzajów klocków – rozwijanie pomy-
                                                                          ku do innych przedmiotów, rozróżnia stronę
                                      współdziałania w grupie
                                                                          lewą i prawą (IV 14)
                                      Zajęcia matematyczne – „W prawo, w lewo” –
                                                                           tańczy przy muzyce (IV 7)
                                                                        f
                                      kształtowanie świadomości własnego ciała,
                    I 5, 8; III 5; IV 2, 7,
                                                                           uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                                                        f
                                      prawa, lewa strona, rozumienie znaczenia
                Środa   11, 12, 14    rozwijanie umiejętności określania stron ciała:   f   współdziała z dziećmi w zabawie (III 5)
                                                                           wykonuje podstawowe ćwiczenia kształtujące
                                                                        f
                                      symbolicznych zapisów
                                                                          nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała
                                      y  zabawa ruchowa „Prawa – lewa”    (I 8)
                                      y  wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 62 i 63
                                      Zajęcia umuzykalniające – gramy lasowiaka,
                                      utrwalenie kroków tańca, doskonalenie gry
                                      na instrumentach perkusyjnych
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawy z wykorzystaniem piłek – rozwija-
                    I 5; III 5          nie umiejętności rzutu do celu i koordyna-
                                        cji wzrokowo-ruchowej
                                        j
                                      y  azda na rowerkach – rozwijanie koordyna-
                                        cji ruchowej
                    Aktywność poranna   y  wykonywanie ćwiczenia w KP1, s. 64 – roz-  f   nazywa i rozpoznaje wartości związane z umie-
                    i popołudniowa      wijanie umiejętności wypowiedzi – spójno-  jętnościami i zachowaniami społecznymi, np.
                    I 5; III 6; IV 1, 2, 7, 12  ści logicznej i poprawności gramatycznej   szacunek do dorosłych (III 6)
                                      y  zabawa dydaktyczna „Kogo wezwać na po-  f   eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami
                                        moc?” – utrwalanie znajomości służb ratow-  i ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię muzycz-
                                        niczych, numerów telefonów alarmowych   ną (IV 7)
                                      y y  ćwiczenia poranne – Zestaw VI   f   odczytuje krótkie wyrazy utworzone z pozna-
                CO SŁYCHAĆ NA DRODZE?  y y  zabawa dydaktyczna „Znajdź taki sam znak” –   f   respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie,
                                                                          nych liter w formie napisów drukowanych (IV 4)
                                        zabawa „Ile sylab? Ile głosek?” – liczenie
                                        sylab i głosek w wyrazach, układanie obra-
                                                                           rozróżnia głoski na początku i końcu w wybra-
                                                                        f
                                                                          nych prostych fonetycznie słowach (IV 2)
                                        zów graficznych
                                                                          współdziała z dziećmi w zabawie (III 5)
                                        utrwalenie znaków drogowych, rozwijanie
                                        spostrzegawczości
                                                                           uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                                                        f
                                                                           rozpoznaje litery, którymi jest zainteresowane
                                        zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-
                                                                        f
                                        niem „Przepychanka”
                                                                          czytuje krótkie wyrazy utworzone z poznanych
                    Zajęcia główne    Zabawy dydaktyczne – „Co słychać na dro-  podczas zabawy i spontanicznych odkryć, od-
                                                                          liter w formie napisów drukowanych dotyczące
                    I 6; III 5; IV 1, 2, 4, 8
                                      dze?” – rozwijanie umiejętności kojarzenia
                Czwartek              i logicznego myślenia, doskonalenie umiejęt-  f   wykonuje własne eksperymenty graficzne (IV 8)
                                                                          treści znajdujących zastosowanie w codziennej
                                                                          aktywności (IV 4)
                                      ności analizy sylabowej wyrazów, utrwalenie
                                        zabawa ruchowa „Kolorowe garaże”
                                      y numerów alarmowych do służb ratowniczych   f   klasyfikuje przedmioty według określonych
                                                                          cech (IV 12)
                                      y  wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 65  f   inicjuje zabawy konstrukcyjne, majsterkuje, bu-
                                      Zajęcia plastyczno-konstrukcyjne – makieta   duje, wykorzystując zabawki, materiały użyt-
                                      ruchu drogowego, rozwijanie umiejętności   kowe, w tym materiał naturalny (I 6; IV 1)
                                      projektowania przedmiotów oraz ich realiza-  f   współpracuje w parach (III 5)
                                      cji według ustalonego planu
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64