Page 59 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 59
TYDZIEŃ 6 • Bezpieczna droga do przedszkola • 57
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y czytanie i oglądanie książek związanych f wyraża swoje rozumienie świata za pomocą
i popołudniowa z tematyką ruchu drogowego – doskonale- języka mówionego, posługuje się językiem pol-
I 5, 8; IV 2, 11, 12, 14 nie umiejętności wypowiedzi, rozwijanie skim w mowie zrozumiałej dla dzieci i osób
słownictwa związanego z omawianym te- dorosłych (IV 2)
matem f rozróżnia podstawowe figury geometryczne
y wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 61 (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt) (IV 12)
y ćwiczenia poranne – Zestaw VI f wyraża ekspresję twórczą podczas czynności
y zabawa „Skojarzenia” – utrwalanie znajo- konstrukcyjnych i zabawy (IV 11)
mości nazw i kształtów figur geometrycz- f zagospodarowuje przestrzeń, nadając znaczenie
nych f określa kierunki i ustala położenie przedmiotów
umieszczonym w niej przedmiotom (IV 11)
Zabawy konstrukcyjne z wykorzystaniem róż-
W LEWO, W PRAWO Zajęcia główne słowości i wyobraźni dzieci, doskonalenie f gra na instrumentach (IV 7)
w stosunku do własnej osoby, a także w stosun-
nych rodzajów klocków – rozwijanie pomy-
ku do innych przedmiotów, rozróżnia stronę
współdziałania w grupie
lewą i prawą (IV 14)
Zajęcia matematyczne – „W prawo, w lewo” –
tańczy przy muzyce (IV 7)
f
kształtowanie świadomości własnego ciała,
I 5, 8; III 5; IV 2, 7,
uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
f
prawa, lewa strona, rozumienie znaczenia
Środa 11, 12, 14 rozwijanie umiejętności określania stron ciała: f współdziała z dziećmi w zabawie (III 5)
wykonuje podstawowe ćwiczenia kształtujące
f
symbolicznych zapisów
nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała
y zabawa ruchowa „Prawa – lewa” (I 8)
y wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 62 i 63
Zajęcia umuzykalniające – gramy lasowiaka,
utrwalenie kroków tańca, doskonalenie gry
na instrumentach perkusyjnych
Zajęcia w ogrodzie y zabawy z wykorzystaniem piłek – rozwija-
I 5; III 5 nie umiejętności rzutu do celu i koordyna-
cji wzrokowo-ruchowej
j
y azda na rowerkach – rozwijanie koordyna-
cji ruchowej
Aktywność poranna y wykonywanie ćwiczenia w KP1, s. 64 – roz- f nazywa i rozpoznaje wartości związane z umie-
i popołudniowa wijanie umiejętności wypowiedzi – spójno- jętnościami i zachowaniami społecznymi, np.
I 5; III 6; IV 1, 2, 7, 12 ści logicznej i poprawności gramatycznej szacunek do dorosłych (III 6)
y zabawa dydaktyczna „Kogo wezwać na po- f eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami
moc?” – utrwalanie znajomości służb ratow- i ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię muzycz-
niczych, numerów telefonów alarmowych ną (IV 7)
y y ćwiczenia poranne – Zestaw VI f odczytuje krótkie wyrazy utworzone z pozna-
CO SŁYCHAĆ NA DRODZE? y y zabawa dydaktyczna „Znajdź taki sam znak” – f respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie,
nych liter w formie napisów drukowanych (IV 4)
zabawa „Ile sylab? Ile głosek?” – liczenie
sylab i głosek w wyrazach, układanie obra-
rozróżnia głoski na początku i końcu w wybra-
f
nych prostych fonetycznie słowach (IV 2)
zów graficznych
współdziała z dziećmi w zabawie (III 5)
utrwalenie znaków drogowych, rozwijanie
spostrzegawczości
uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
f
rozpoznaje litery, którymi jest zainteresowane
zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-
f
niem „Przepychanka”
czytuje krótkie wyrazy utworzone z poznanych
Zajęcia główne Zabawy dydaktyczne – „Co słychać na dro- podczas zabawy i spontanicznych odkryć, od-
liter w formie napisów drukowanych dotyczące
I 6; III 5; IV 1, 2, 4, 8
dze?” – rozwijanie umiejętności kojarzenia
Czwartek i logicznego myślenia, doskonalenie umiejęt- f wykonuje własne eksperymenty graficzne (IV 8)
treści znajdujących zastosowanie w codziennej
aktywności (IV 4)
ności analizy sylabowej wyrazów, utrwalenie
zabawa ruchowa „Kolorowe garaże”
y numerów alarmowych do służb ratowniczych f klasyfikuje przedmioty według określonych
cech (IV 12)
y wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 65 f inicjuje zabawy konstrukcyjne, majsterkuje, bu-
Zajęcia plastyczno-konstrukcyjne – makieta duje, wykorzystując zabawki, materiały użyt-
ruchu drogowego, rozwijanie umiejętności kowe, w tym materiał naturalny (I 6; IV 1)
projektowania przedmiotów oraz ich realiza- f współpracuje w parach (III 5)
cji według ustalonego planu