Page 60 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 60

58  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Październik



           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa z wykorzystaniem skakanki „Szczur”   do podstawy programowej

            Czwartek   CO SŁYCHAĆ    NA DRODZE  I 5; IV 1, 8  y  narysowanie kredą na chodniku lub paty-
                                      – rozwijanie umiejętności skoku obunóż,
                                      doskonalenie refleksu

                                      kiem na piasku/ziemi
                  Aktywność poranna   y  układanie obrazków związanych z ruchem   f   wykazuje sprawność ciała i koordynację w stop-
                  i popołudniowa      drogowym – rozwijanie wyobraźni   niu pozwalającym na rozpoczęcie systematycz-
                  I 5, 9; IV 4, 12  y  zabawa „Dokończ wyraz” – ćwiczenie słu-  nej nauki czynności złożonych, takich jak czyta-
                                      chu fonematycznego                nie i pisanie (I 9)
                                    y  opowiadanie historyjki – KP1, s. 67  f   rozpoznaje poznane litery, którymi jest zaintere-
                                    y  ćwiczenia poranne – Zestaw VI    sowane na skutek zabawy i spontanicznych od-
                                    y  „Gdzie zaparkował samochód?” – określa-  kryć (IV 4)
                                      nie położenia przedmiotów w przestrzeni   f   układa przedmioty w grupy, szeregi, rytmy, od-
                                      zabawa słuchowa „Pojazdy” – rozwijanie
                                                                        twarza układy przedmiotów (IV 12)
                                    y
               SPOTKANIE Z POLICJANTEM  Zajęcia główne  y  „Tropiciele liter” – rozwijanie percepcji   f   zna nazwy zawodów, wie, jaką pracę wykonuje
                                                                          nazywa i rozpoznaje wartości związane z umie-
                                      percepcji słuchowej
                                                                      f
                                                                        jętnościami i zachowaniami społecznymi, np.
                                      wzrokowej, utrwalanie znajomości pozna-
                                                                        szacunek do dorosłych, życzliwość okazywana
                                                                        dzieciom i dorosłym – radość (III 6)
                                      nych liter wielkich i małych
                                    Zajęcia społeczne – Spotkanie z policjantem  –
                                                                        policjant (IV 20)
                  I 5, 9; III 5, 6;
                                    poszerzenie wiadomości na temat roli i zadań
                                                                          przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy
                                                                      f
                  IV 12, 20
                                    policjanta ruchu drogowego, utrwalenie tele-
                                                                        w grupie, współdziała z dziećmi w zabawie (III 5)
                                    powiadamiania odpowiednich służb
                                      kształtowanie postawy zaufania i otwartości
               Piątek               fonicznych numerów alarmowych i sposobów   f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                    y
                                      w kontaktach z gośćmi
                                    y  wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 66
                                    Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,
                                    Zestaw VI
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawy w piaskownicy
                  I 5, 9; III 5     y  azda na hulajnogach – przestrzeganie zasad
                                      j
                                      bezpiecznej zabawy
                                    y  zabawa „Policjant” – utrwalenie zasad ruchu
                                      drogowego
          tydzień 7: JESIEŃ W PARKU I W OGRODZIE


           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej
                  Aktywność poranna   y  praca z obrazkiem – „Jak zbudowane jest   f   poszerza zasób słownictwa i wzbogaca wiedzę
               KOLOROWE LIŚCIE  I 5, 9; III 5; IV 1, 2, 5,   y  „Rysujemy drzewa” – dzieci rysują drzewo/  f   czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elementy
                  i popołudniowa
                                                                        o otaczającym świecie (IV 2)
                                      drzewo?” – nazywanie części: korzenie, pień,
                                      konary i gałęzie, korona, liście, kwiaty i owo-
                                                                        (IV 9)
                  14, 15, 18
                                      ce – swobodne wypowiedzi dzieci
                                                                          odpowiada na pytania (IV 5)
                                                                      f
                                      drzewa kredkami na kartce, wykorzystując
                                                                          posługuje się językiem polskim w mowie zrozu-
                                                                      f
                                                                        miałej dla dzieci i osób dorosłych (IV 2)
                                      zdobyte wiadomości
                                    y  zabawa w parach – KP1, s. 68   f   przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy
               Poniedziałek         y  wykonywanie ćwiczenia w KP1, s. 69  f   wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rze-
                                      ćwiczenia poranne – Zestaw VII
                                                                        w grupie, współdziała z dziećmi w zabawie, pra-
                                    y
                                                                        cach użytecznych (III 5)
                                      dowolne zabawy w sali według zaintereso-
                                    y
                                                                        czy znajdujących się w bliskim otoczeniu za
                                      wań dzieci
                                                                        pomocą języka mówionego (IV 2)
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65