Page 60 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 60
58 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Październik
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia Zajęcia w ogrodzie y zabawa z wykorzystaniem skakanki „Szczur” do podstawy programowej
Czwartek CO SŁYCHAĆ NA DRODZE I 5; IV 1, 8 y narysowanie kredą na chodniku lub paty-
– rozwijanie umiejętności skoku obunóż,
doskonalenie refleksu
kiem na piasku/ziemi
Aktywność poranna y układanie obrazków związanych z ruchem f wykazuje sprawność ciała i koordynację w stop-
i popołudniowa drogowym – rozwijanie wyobraźni niu pozwalającym na rozpoczęcie systematycz-
I 5, 9; IV 4, 12 y zabawa „Dokończ wyraz” – ćwiczenie słu- nej nauki czynności złożonych, takich jak czyta-
chu fonematycznego nie i pisanie (I 9)
y opowiadanie historyjki – KP1, s. 67 f rozpoznaje poznane litery, którymi jest zaintere-
y ćwiczenia poranne – Zestaw VI sowane na skutek zabawy i spontanicznych od-
y „Gdzie zaparkował samochód?” – określa- kryć (IV 4)
nie położenia przedmiotów w przestrzeni f układa przedmioty w grupy, szeregi, rytmy, od-
zabawa słuchowa „Pojazdy” – rozwijanie
twarza układy przedmiotów (IV 12)
y
SPOTKANIE Z POLICJANTEM Zajęcia główne y „Tropiciele liter” – rozwijanie percepcji f zna nazwy zawodów, wie, jaką pracę wykonuje
nazywa i rozpoznaje wartości związane z umie-
percepcji słuchowej
f
jętnościami i zachowaniami społecznymi, np.
wzrokowej, utrwalanie znajomości pozna-
szacunek do dorosłych, życzliwość okazywana
dzieciom i dorosłym – radość (III 6)
nych liter wielkich i małych
Zajęcia społeczne – Spotkanie z policjantem –
policjant (IV 20)
I 5, 9; III 5, 6;
poszerzenie wiadomości na temat roli i zadań
przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy
f
IV 12, 20
policjanta ruchu drogowego, utrwalenie tele-
w grupie, współdziała z dziećmi w zabawie (III 5)
powiadamiania odpowiednich służb
kształtowanie postawy zaufania i otwartości
Piątek fonicznych numerów alarmowych i sposobów f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
y
w kontaktach z gośćmi
y wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 66
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,
Zestaw VI
Zajęcia w ogrodzie y zabawy w piaskownicy
I 5, 9; III 5 y azda na hulajnogach – przestrzeganie zasad
j
bezpiecznej zabawy
y zabawa „Policjant” – utrwalenie zasad ruchu
drogowego
tydzień 7: JESIEŃ W PARKU I W OGRODZIE
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y praca z obrazkiem – „Jak zbudowane jest f poszerza zasób słownictwa i wzbogaca wiedzę
KOLOROWE LIŚCIE I 5, 9; III 5; IV 1, 2, 5, y „Rysujemy drzewa” – dzieci rysują drzewo/ f czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elementy
i popołudniowa
o otaczającym świecie (IV 2)
drzewo?” – nazywanie części: korzenie, pień,
konary i gałęzie, korona, liście, kwiaty i owo-
(IV 9)
14, 15, 18
ce – swobodne wypowiedzi dzieci
odpowiada na pytania (IV 5)
f
drzewa kredkami na kartce, wykorzystując
posługuje się językiem polskim w mowie zrozu-
f
miałej dla dzieci i osób dorosłych (IV 2)
zdobyte wiadomości
y zabawa w parach – KP1, s. 68 f przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy
Poniedziałek y wykonywanie ćwiczenia w KP1, s. 69 f wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rze-
ćwiczenia poranne – Zestaw VII
w grupie, współdziała z dziećmi w zabawie, pra-
y
cach użytecznych (III 5)
dowolne zabawy w sali według zaintereso-
y
czy znajdujących się w bliskim otoczeniu za
wań dzieci
pomocą języka mówionego (IV 2)