Page 55 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 55
PLAN PRACY
WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ
PAŹDZIERNIK
tydzień 5: JA I MOJA RODZINA
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa „Przesyłam wiadomość” – dosko- f poszerza zasób słownictwa i wzbogaca wiedzę
i popołudniowa nalenie koncentracji uwagi, zmysłu dotyku o otaczającym świecie (IV 2)
I 5; III 2, 8, 9; y wypowiedzi dzieci na temat rodziny inspi- f używa chwytu pisarskiego podczas rysowania,
IV 2, 5, 8 rowane pytaniami N. kreślenia i pierwszych prób pisania (I 7)
y y y ćwiczenia poranne – Zestaw V f respektuje swoje prawa i obowiązki (III 7)
uczestniczy chętnie w rozmowach (III 8, 9;
zabawa „Czego brakuje?” – ćwiczenie
PRZEDSTAWIAM MOJĄ RODZINĘ Zajęcia główne y Zajęcia z zakresu wspomagania rozwoju f rozumie pojęcia: rodzice, dom rodzinny, rodzeń-
f
IV 5)
w spostrzeganiu i logicznym myśleniu
„Rodzinne domino” – KP1, s. 48
odczuwa i wyjaśnia swoją przynależność
f
zabawa orientacyjno-porządkowa „Kolory
do rodziny (III 2)
na miejsca”
stwo (IV 2, 5)
wypowiada się na temat rodziny, nazywa
f
mowy – „Przedstawiam moją rodzinę” – z wy-
I 7; III 2, 5, 7, 8, 9;
poprawnie jej członków (III 2; IV 5)
korzystaniem wiersza M. Mazan Album babci
IV 1, 2, 4, 5, 8, 15
wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk
f
oglądanie albumów ze zdjęciami rodzinny-
y
i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu
mi dzieci
za pomocą komunikatów pozawerbalnych,
poznanie budowy i działania aparatu foto-
y
impresji plastycznych (IV 1, 11)
graficznego – zabawy badawcze f przelicza elementy w zbiorach (IV 15)
Poniedziałek y Zajęcia plastyczne – „Moja rodzina” f rozpoznaje litery, którymi jest zainteresowane
utrwalenie litery A, a – w zabawie dydak-
y
tycznej i wykonanie ćwiczeń – KP1, s. 46
na skutek zabawy i spontanicznych odkryć
utrwalanie przeliczania – KP1, s. 47
(IV 4)
kredką, ołówkiem, mazakiem (IV 8)
r
Zajęcia w ogrodzie y ysowanie kredą na chodniku lub patykiem f wykonuje własne eksperymenty graficzne farbą,
I 5; IV 1, 2, 11 na ziemi – rozwijanie sprawności grafomoto- f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
rycznej f przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
y obserwacja „Co się zmieniło w przyrodzie?”
y zabawa bieżna „Berek czerwony”
Aktywność poranna y zabawa integracyjna „Domino” f poszerza zasób słownictwa i wzbogaca wiedzę
i popołudniowa y zabawa „O którym obrazku mówię?” – roz- o otaczającym świecie (IV 2)
I 5; III 5, 7; IV 2, 5 wijanie umiejętności opisu obrazka, dosko- f wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rze-
nalenie spostrzegawczości i koncentracji czy znajdujących się w bliskim otoczeniu (IV 1)
uwagi f odróżnia elementy świata fikcji od realnej
y ćwiczenia poranne – Zestaw V rzeczy wistości (IV 3)
y „Czym różnią się te obrazki?” – rozwijanie f odpowiada na pytania, wypowiada się na dany
E JAK ELF kowej f potrafi współdziałać w czasie zabawy (III 7)
spostrzegawczości, analizy i syntezy wzro-
temat (IV 5)
zabawa „Dokończ zdanie” – doskonalenie
y
umiejętności logicznego budowania zdań f odpowiada na pytania, objaśnia kolejność zda-
rzeń w prostych historyjkach obrazkowych,
Wtorek Zajęcia główne y Zajęcia przygotowujące do czytania i pisania – f wykonuje eksperymenty graficzne (IV 8)
układa historyjki obrazkowe (IV 5)
wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 49
I 4, 5, 8, 9; III 7; „E jak elf” – historyjka obrazkowa „Przygoda f rozpoznaje litery E, e (IV 4, 8)
kreśli wybrane litery (IV 8)
IV 1, 2, 3, 4, 5, 8 Trampolinka” – KP1, s. 50–52 f bawi się, przestrzegając zasad bezpieczeństwa,
f
y poznanie kształtu liter E, e drukowanej respektuje prawa i obowiązki swoje i innych
i pisanej osób (III 5, 7)
y doskonalenie analizy sylabowej i głoskowej f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5, 8, 9)
wyrazów
f komunikuje potrzebę ruchu (I 4)