Page 55 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 55

PLAN PRACY

                                                 WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ

                                                                                       PAŹDZIERNIK









            tydzień 5: JA I MOJA RODZINA


            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  zabawa „Przesyłam wiadomość” – dosko-  f   poszerza zasób słownictwa i wzbogaca wiedzę
                    i popołudniowa      nalenie koncentracji uwagi, zmysłu dotyku   o otaczającym świecie (IV 2)
                    I 5; III 2, 8, 9;    y  wypowiedzi dzieci na temat rodziny inspi-  f   używa chwytu pisarskiego podczas rysowania,
                    IV 2, 5, 8          rowane pytaniami N.               kreślenia i pierwszych prób pisania (I 7)
                                      y y y  ćwiczenia poranne – Zestaw V  f   respektuje swoje prawa i obowiązki (III 7)
                                                                           uczestniczy chętnie w rozmowach (III 8, 9;
                                        zabawa „Czego brakuje?” – ćwiczenie
                PRZEDSTAWIAM MOJĄ RODZINĘ  Zajęcia główne  y Zajęcia z  zakresu wspomagania rozwoju     f   rozumie pojęcia: rodzice, dom rodzinny, rodzeń-
                                                                        f
                                                                          IV 5)
                                        w spostrzeganiu i logicznym myśleniu
                                        „Rodzinne domino” – KP1, s. 48
                                                                           odczuwa i  wyjaśnia swoją przynależność
                                                                        f
                                        zabawa orientacyjno-porządkowa „Kolory
                                                                          do rodziny (III 2)
                                        na miejsca”
                                                                          stwo (IV 2, 5)
                                                                           wypowiada się na temat rodziny, nazywa
                                                                        f
                                      mowy – „Przedstawiam moją rodzinę” – z wy-
                    I 7; III 2, 5, 7, 8, 9;
                                                                          poprawnie jej członków (III 2; IV 5)
                                      korzystaniem wiersza M. Mazan Album babci
                    IV 1, 2, 4, 5, 8, 15
                                                                           wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk
                                                                        f
                                        oglądanie albumów ze zdjęciami rodzinny-
                                      y
                                                                          i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu
                                        mi dzieci
                                                                          za pomocą komunikatów pozawerbalnych,
                                        poznanie budowy i działania aparatu foto-
                                      y
                                                                          impresji plastycznych (IV 1, 11)
                                        graficznego – zabawy badawcze   f   przelicza elementy w zbiorach (IV 15)
                Poniedziałek          y Zajęcia plastyczne – „Moja rodzina”  f   rozpoznaje litery, którymi jest zainteresowane
                                        utrwalenie litery A, a – w zabawie dydak-
                                      y
                                        tycznej i wykonanie ćwiczeń – KP1, s. 46
                                                                          na skutek zabawy i spontanicznych odkryć
                                        utrwalanie przeliczania – KP1, s. 47
                                                                          (IV 4)
                                                                          kredką, ołówkiem, mazakiem (IV 8)
                                        r
                    Zajęcia w ogrodzie  y  ysowanie kredą na chodniku lub patykiem   f   wykonuje własne eksperymenty graficzne farbą,
                    I 5; IV 1, 2, 11    na ziemi – rozwijanie sprawności grafomoto-  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                        rycznej                         f    przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
                                      y  obserwacja „Co się zmieniło w przyrodzie?”
                                      y  zabawa bieżna „Berek czerwony”
                    Aktywność poranna   y  zabawa integracyjna „Domino”  f   poszerza zasób słownictwa i wzbogaca wiedzę
                    i popołudniowa    y   zabawa „O którym obrazku mówię?” – roz-  o otaczającym świecie (IV 2)
                    I 5; III 5, 7; IV 2, 5  wijanie umiejętności opisu obrazka, dosko-  f   wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rze-
                                        nalenie spostrzegawczości i koncentracji   czy znajdujących się w bliskim otoczeniu (IV 1)
                                        uwagi                           f   odróżnia elementy świata fikcji od realnej
                                      y  ćwiczenia poranne – Zestaw V     rzeczy wistości (IV 3)
                                      y  „Czym różnią się te obrazki?” – rozwijanie   f   odpowiada na pytania, wypowiada się na dany
                E JAK ELF               kowej                           f   potrafi współdziałać w czasie zabawy (III 7)
                                        spostrzegawczości, analizy i syntezy wzro-
                                                                          temat (IV 5)

                                        zabawa „Dokończ zdanie” – doskonalenie
                                      y
                                        umiejętności logicznego budowania zdań   f   odpowiada na pytania, objaśnia kolejność zda-
                                                                          rzeń w prostych historyjkach obrazkowych,
                Wtorek   Zajęcia główne  y Zajęcia przygotowujące do czytania i pisania –   f   wykonuje eksperymenty graficzne (IV 8)
                                                                          układa historyjki obrazkowe (IV 5)
                                        wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 49
                    I 4, 5, 8, 9; III 7;    „E jak elf” – historyjka obrazkowa „Przygoda   f   rozpoznaje litery E, e (IV 4, 8)
                                                                           kreśli wybrane litery (IV 8)
                    IV 1, 2, 3, 4, 5, 8  Trampolinka” – KP1, s. 50–52   f   bawi się, przestrzegając zasad bezpieczeństwa,
                                                                        f
                                      y  poznanie kształtu liter E, e drukowanej     respektuje prawa i obowiązki swoje i innych
                                        i pisanej                         osób (III 5, 7)
                                      y  doskonalenie analizy sylabowej i głoskowej   f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5, 8, 9)
                                        wyrazów
                                                                        f   komunikuje potrzebę ruchu (I 4)
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60