Page 58 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 58
56 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Październik
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa dydaktyczna – układanie modeli f zna zasady bezpiecznego zachowania się pod-
i popołudniowa prostych zdań z klocków – ćwiczenie anali- czas wycieczki (III 5, 7)
zy i syntezy słuchowej f nie oddala się samowolnie od grupy (III 2, 5, 7)
y zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa f słucha poleceń dorosłych (III 8)
„Liczbowe koła z liści” f zna przepisy ruchu drogowego i potrafi je stoso-
NA SKRZYŻOWANIU III 2, 5, 7; IV 1, 2, 8, 9 praktyczne działanie – poznanie i przestrze- f kieruje się przyjętymi zasadami (III 2)
wać w ruchu pieszym (III 5, 8)
Wycieczka na skrzyżowanie – obserwacja,
Zajęcia główne
wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rze-
f
ganie zasad bezpieczeństwa obowiązujących
czy znajdujących się w bliskim otoczeniu
w czasie wyjść poza teren przedszkola
za pomocą języka mówionego (IV 2)
zapoznanie dzieci z elementarnymi zasada-
uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
y
mi ruchu drogowego
f
y doskonalenie umiejętności wypowiedzi f przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
Poniedziałek Zajęcia w ogrodzie y wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 58–59
na temat zaobserwowanych zjawisk
zabawa terenowa „Uliczne sygnały” – do-
y
skonalenie szybkiej reakcji na sygnał wzro-
I 5; III 5, 7
kowy
y zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-
wego (hulajnogi, rowerki) – przestrzeganie
ustalonych zasad bezpieczeństwa
Aktywność poranna y układanie zagadek o uczestnikach ruchu f poszerza zasób słownictwa i wzbogaca wiedzę
i popołudniowa drogowego oraz o pojazdach – dowolny o otaczającym świecie (IV 2)
I 5, 8; III 5; IV 1, 2, 9 wybór rodzaju ekspresji f wskazuje zawody wykonywane przez osoby
y gra rysunkowa „W prawo, w lewo, w bok” – z najbliższego otoczenia, wyjaśnia, czym zaj-
ćwiczenia grafomotoryczne przy gotowujące muje się osoba wykonująca dany zawód (IV 20)
do nauki pisania f wyraża ekspresję twórczą podczas wykonywa-
y wykonywanie ćwiczeń w KP1, s. 60 nia czynności konstrukcyjnych (IV 11)
y ćwiczenia poranne – Zestaw VI f klasyfikuje przedmioty według określonej cechy
y „Jaki to kształt?” – utrwalanie znajomości (IV 12)
figur geometrycznych i rodzajów znaków f wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rze-
drogowych czy znajdujących się w bliskim otoczeniu za
y zabawa „Kroki” z wykorzystaniem klocków – pomocą komunikatów pozawerbalnych: tańca,
kształtowanie pamięci słuchowej f rozpoznaje wybrane znaki drogowe (w tym zna-
intencjonalnego ruchu, gestów (IV 1)
KOLOROWE ZNAKI Zajęcia główne Zajęcia kształtujące bezpieczeństwo w ruchu f nazywa symbole i znaki znajdujące się w oto-
zabawa ruchowa „Na ulicy” – rozpoznawa-
y
nie tempa, reagowanie na sygnał dźwiękowy
ki pionowe, np. oznacze nie ścieżki rowerowej)
i sygnały świetlne oraz wie, co oznaczają, np.
znaki informacyjne, ostrzegawcze (III 5, 7, 8)
drogowym – „Kolorowe znaki" – z wykorzy-
I 5, 8; III 5, 7, 8;
IV 1, 2, 9, 11, 12, 20
staniem wiersza M. Mazan Znaki drogowe
czeniu, wyjaśnia ich znaczenie (IV 9)
y poznanie znaków drogowych, opisywanie f bawi się, przestrzegając zasad bezpieczeństwa
Wtorek y doskonalenie umiejętności segregowania f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
znaczenia i rodzajów znaków drogowych
(III 5)
według określonych cech
wykonuje ćwiczenia kształtujące nawyk utrzy-
r
y ozumienie znaczenia symbolu f mania prawidłowej postawy ciała (I 8)
y zabawa ruchowa „Jaki to znak?”
y wykonywanie znaków drogowych z KA,
k. 6
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,
Zestaw VI
Zajęcia w ogrodzie y ćwiczenie równowagi – chodzenie po wy-
I 5, 8; III 5 znaczonej ścieżce stopa przed stopą, skoki
obunóż i na jednej nodze
y puszczanie baniek mydlanych – kształto-
wanie siły i długości wydechu