Page 113 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 113

TYDZIEŃ 10  •  Mali konstruktorzy  •  111



            2.  Odwiedziny w najstarszej grupie przedszkolnej, w celu przyjrzenia się, jak starsi koledzy konstruują z klocków różne
              budowle, przedmioty, pojazdy.
            3.  Zorganizowanie konkursu na Małego Konstruktora. Zadaniem każdego z dzieci jest zbudowanie z klocków dowolnej
              budowli oraz wymyślenie jej przeznaczenia i nazwy. Dzieci oceniają prace kolegów, mówią, która konstrukcja podoba
              im się najbardziej. Ważna jest kreatywność i pomysłowość dzieci. N. gratuluje wszystkim i wręcza im dyplomy Małego
              Konstruktora.
            4.  Zabawa konstrukcyjna „Domek dla Trampolinka” –  wykonanie wspólnej konstrukcji, domku dla Trampolinka; praca
              w grupach kilkuosobowych.
            5.  Ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw X (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).


            III Zajęcia w ogrodzie

              x Zabawa bieżna „Slalom”. Dzieci stoją w rzędzie. Na sygnał biegną kolejno slalomem, omijając pachołki. Potem szybko
              wracają do swojego rzędu, dając sygnał do startu następnej osobie.
              x Zabawa ruchowa „Piłka parzy”. N. trzyma piłkę i mówi, że ona parzy. Następnie rzuca ją w stronę zebranych w gromadkę
              dzieci. Każde z nich musi uważać, żeby piłka go nie dotknęła (nie sparzyła). Zabawę powtarzamy kilka razy.



            WTOREK   emat:  Budujemy wieże.
                             t


            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawy paluszkowe – ćwiczenie małej motoryki. Zabawy z chustą animacyjną
            „Kto się schował?”. Ćwiczenia poranne: Zestaw X. Zabawa paluszkowa. Wymyślanie innego zastosowania różnych przed-
            miotów codziennego użytku.
              obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 12

            Zajęcia główne: Aktywności: manualna, plastyczna, poznawcza, matematyczna – budujemy wieże. Rozmowa na te-
            mat obrazków przedstawiających różnego rodzaju wieże – porównywanie wysokości, budulca, przeznaczenia. Zabawy kon-
            strukcyjne – budowanie wieży z klocków. Opowiadanie o swoich budowlach, nadawanie im nazw. Określanie stosunków
            przestrzennych: na, pod, obok. Wykonanie ćwiczenia z KP1 – ćwiczenia w liczeniu w zakresie 3. Zabawa ruchowa „Wyso-
            ka – niska wieża”.
              obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 12, 13, 14, 15

            Zajęcia w ogrodzie: Zabawa bieżna „Wiewiórki do dziupli”. Zabawy z wykorzystaniem sprzętu ogrodowego.
              obszary z podstawy programowej: I 5; III 5


            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Zabawy paluszkowe. Dzieci powtarzają gesty za N., który mówi: Jeden palec z jednej ręki kłania się palcowi drugiej ręki.
              Dwa palce z jednej ręki kłaniają się z dwóm palcom z drugiej ręki itd.
              x Zabawy z chustą animacyjną „Kto się schował?”. Dzieci stoją w kręgu, trzymając brzegi chusty. Wszystkie mają zamknięte
              oczy. N. podchodzi do jednego z nich i daje mu znak, żeby weszło pod chustę. (N. może również zdecydować, aby pod
              chustę weszło więcej dzieci). Następnie wszystkie otwierają oczy i odgadują, kto jest pod chustą.
              x Ćwiczenia poranne: Zestaw X (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Zabawa paluszkowa. N. mówi i pokazuje. Dzieci naśladują jego gesty. N.: Jeden palec z jednej ręki spotkał się z jednym
              palcem z drugiej ręki. Oba palce się dotknęły. Dołączyły do nich następne palce –  jeden z jednej ręki i drugi z drugiej. Teraz
              już dotykają się dwa palce z dwoma palcami itd. Kiedy spotkały się całe dłonie, mocno uścisnęły się na powitanie.
              x Dzieci wspólnie wymyślają inne zastosowanie różnych przedmiotów codziennego użytku.
   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118