Page 171 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 171

TYDZIEŃ 15  •  Zwierzęta zimą  •  169


                                t
            CZWARTEK   emat:  Sikorka lubi słoninkę.


            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa dydaktyczna „Znajdź zgubę” – rozwijanie orientacji przestrzennej, wdra-
            żanie do uważnego słuchania poleceń. Zabawa równoważna „Lina”. Ćwiczenia poranne: Zestaw XV. Zabawa ruchowa na
            czworakach „Zwiadowca”. Zabawa ruchowa naśladowcza – odtwarzanie ruchem sposobu wykonywania codziennych czyn-
            ności. Zabawa „Koc” – ćwiczenie reakcji na sygnał.
              obszary z podstawy programowej: I 5; IV 1

            Zajęcia główne: Aktywności: plastyczna, techniczna, językowa, poznawcza, przyrodnicza – sikorka lubi słoninkę.
            Rozwiązywanie zimowych zagadek. Oglądanie zdjęcia sikorki, opisywanie wyglądu ptaka, poznanie trybu życia, odżywia-
            nia. Rozmowa na temat pomocy ptakom zimującym w naszym kraju. Obserwacja ptaków w karmniku. Zabawa ruchowa
            „Sikorki do karmnika”. Praca plastyczno-techniczna „Sikorka” – wyjmowanie sylwety z wytłoczonej kartki, nadawanie jej
            przestrzennej formy poprzez składanie papieru. Zabawa dramowa „Rozmowa z sikorką” z wykorzystaniem wykonanej
            pracy – rozwijanie mowy dialogowej.
              obszary z podstawy programowej: II 10; IV 2, 5, 18, 19

            Zajęcia w ogrodzie: Zabawa ruchowa „Dziwne kroki”. Zabawa sprawnościowa „Wejdź do środka”.
              obszary z podstawy programowej: III 5, 8


            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Zabawa dydaktyczna „Znajdź zgubę”. Jedno z dzieci zamyka oczy, a pozostałe chowają w sali dowolną rzecz. Zadaniem
              dziecka jest jej znalezienie, kierując się podpowiedziami kolegów. Grupa nie może zdradzić, gdzie znajduje się ukryta
              rzecz. Wolno jej jedynie podpowiadać, w którą stronę dziecko powinno udać się na poszukiwania.
              x Zabawa ruchowa „Lina”. N. rozkłada na podłodze linę. Dzieci przechodzą po niej, starając się z niej nie spaść.
              x Ćwiczenia poranne: Zestaw XV (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Zabawa ruchowa na czworakach „Zwiadowca” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
              x Zabawa ruchowa naśladowcza. Dzieci naśladują ruchy wykonywane przez N. Są to proste, codzienne czynności,
              np.: zamiatanie podłogi, mycie zębów, czesanie.
              x Zabawa „Koc”. N. dzieli dzieci na 2 grupy, które stają naprzeciwko siebie. Pomiędzy nimi N. rozwiesza koc w taki sposób,
              aby dzieci się nie widziały. Następnie z jednej drużyny podchodzi do koca dziecko i w tym momencie koc zostaje szybko
              opuszczony. Zadaniem dzieci z drużyny przeciwnej jest wykrzyknąć imię osoby, która pojawiła się za kocem. Potem do
              koca podchodzi dziecko z drugiej drużyny.



            II Zajęcia główne

            Rodzaj aktywności: plastyczna, techniczna, językowa, poznawcza, przyrodnicza.
            Temat: Sikorka lubi słoninkę.
            Cele:
              r

              ozwijanie mowy dialogowej

              ozwijanie sprawności plastyczno-technicznych
              r
              w

              ykonywanie pracy według wzoru
              doskonalenie mowy i myślenia

              p
              oznanie wyglądu i ciekawostek na temat sikorek.

                Pomoce: zdjęcie sikorki i karmnika, dowolne nagranie do zabawy „Sikorki do karmnika”, skakanki, KA.
   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176