Page 175 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 175
TYDZIEŃ 16 • Wesoła choinka • 173
4. Wysłuchanie wiersza Doroty Gellner Na złotym dywanie.
Na złotym dywanie
[ 1 ] Choinko, choinko, [ 2 ] Stanęłaś w pokoju, [ 3 ] Usiądę przy tobie
świąteczną masz minkę! na złotym dywanie i podam ci rękę .
Łańcuszek wpleciony i cień twój iglasty To nic, że masz trochę
w zieloną czuprynkę! zatańczył na ścianie . kłującą sukienkę!
5. Rozmowa na temat wiersza kierowana pytaniami N.: Jak wyglądała choinka z wiersza? Gdzie znajdowała się choinka?
Z czego zrobiona jest sukienka choinki?
6. N. przynosi do sali choinkę. Każde dziecko umieszcza na niej własnoręcznie wykonane ozdoby. Wspólny taniec wokół
choinki.
7. Zabawa dramowa „Wysoka choinka”. Dzieci rysują w powietrzu kształt choinki. Najpierw wspinają się na palce, a na końcu
wykonują przysiad.
8. Ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XVI (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa ruchowa „Raz, dwa, trzy nasz bałwanek patrzy”. Jedno dziecko jest bałwankiem, a pozostałe mikołajami. Kiedy
bałwanek stoi tyłem do dzieci, one chodzą po wyznaczonym terenie. Na hasło: Raz, dwa, trzy nasz bałwanek patrzy!
bałwanek odwraca się, a mikołaje zastygają w bezruchu. Dziecko, które się poruszy, zostaje następnym bałwankiem.
x Zabawa ruchowa „Gra w klasy”. N. rysuje na chodniku kratki do gry w klasy. Pokazuje dzieciom, jak rzucać kamyk
i skakać po polach.
t
WTOREK emat: Śniegowe płatki na choinkę.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa zręcznościowa z piłką „Kolory”. Zabawa ruchowa naśladowcza – ilustrowa-
nie ruchem różnych czynności. Ćwiczenia poranne: Zestaw XVI. Zabawa ruchowa „Podawanie piłki górą” – ćwiczenie
precyzji chwytu. Zabawa ruchowa „Bieg zaprzęgów”. Zabawa plastyczna „Kolorowe choinki” – wyklejanie konturu choinki
kolorowym papierem.
obszary z podstawy programowej: I 5; IV 1
Zajęcia główne: Aktywności: językowa, plastyczna, ruchowa, poznawcza – śniegowe płatki na choinkę. Wysłuchanie
opowiadania Urszuli Piotrowskiej Śniegowe płatki na choinkę. Rozmowa na temat przygód Trampolinka. Zabawa badaw-
cza „Dlaczego śnieg się topi?”. Obserwacja, wnioskowanie o efektach – poznawanie właściwości śniegu (lodu). Rozmowa
o tym, dlaczego nie wolno jeść śniegu – odwołanie się do wyników doświadczenia. Wykonanie ćwiczenia z KP1 – odwzo-
rowywanie. Zabawa ruchowa bieżna „Bombka czerwona goni bombkę żółtą”. Zabawa ruchowa przy muzyce.
obszary z podstawy programowej: I 6; III 8; IV 2, 3, 5, 8, 19
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa rzutna „Celowanie”. Zabawa bieżna „Biegnij do drzewa”.
obszary z podstawy programowej: I 5
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Zabawa zręcznościowa „Kolory”. Jedno dziecko siedzi w środku koła i trzyma piłkę. Rzuca ją do kolegów, którzy siedzą
wokół niego i mówi jednocześnie nazwy kolorów. Dzieci łapią i odrzucają piłkę. Nie mogą jej tylko złapać, gdy rzucający
wymieni kolor czarny. Po chwili prowadzącym zostaje inne dziecko.