Page 175 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 175

TYDZIEŃ 16  •  Wesoła choinka  •  173



            4.  Wysłuchanie wiersza Doroty Gellner Na złotym dywanie.


                  Na złotym dywanie



              [ 1 ]     Choinko, choinko,     [ 2 ]   Stanęłaś w pokoju,     [ 3 ]   Usiądę przy tobie
                 świąteczną masz minkę!          na złotym dywanie              i podam ci rękę .
                 Łańcuszek wpleciony             i cień twój iglasty            To nic, że masz trochę
                 w zieloną czuprynkę!            zatańczył na ścianie .         kłującą sukienkę!


            5.  Rozmowa na temat wiersza kierowana pytaniami N.: Jak wyglądała choinka z wiersza? Gdzie znajdowała się choinka?
              Z czego zrobiona jest sukienka choinki?
            6.  N. przynosi do sali choinkę. Każde dziecko umieszcza na niej własnoręcznie wykonane ozdoby. Wspólny taniec wokół
              choinki.
            7.  Zabawa dramowa „Wysoka choinka”. Dzieci rysują w powietrzu kształt choinki. Najpierw wspinają się na palce, a na końcu
              wykonują przysiad.
            8.  Ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XVI (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).



            III Zajęcia w ogrodzie

              x Zabawa ruchowa „Raz, dwa, trzy nasz bałwanek patrzy”. Jedno dziecko jest bałwankiem, a pozostałe mikołajami. Kiedy
              bałwanek stoi tyłem do dzieci, one chodzą po wyznaczonym terenie. Na hasło: Raz, dwa, trzy nasz bałwanek patrzy!
              bałwanek odwraca się, a mikołaje zastygają w bezruchu. Dziecko, które się poruszy, zostaje następnym bałwankiem.
              x Zabawa ruchowa „Gra w klasy”. N. rysuje na chodniku kratki do gry w klasy. Pokazuje dzieciom, jak rzucać kamyk
              i skakać po polach.



                             t
            WTOREK   emat:  Śniegowe płatki na choinkę.


            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa zręcznościowa z piłką „Kolory”. Zabawa ruchowa naśladowcza – ilustrowa-
            nie ruchem różnych czynności. Ćwiczenia poranne: Zestaw XVI. Zabawa ruchowa „Podawanie piłki górą” – ćwiczenie
            precyzji chwytu. Zabawa ruchowa „Bieg zaprzęgów”. Zabawa plastyczna „Kolorowe choinki” – wyklejanie konturu choinki
            kolorowym papierem.
              obszary z podstawy programowej: I 5; IV 1

            Zajęcia główne: Aktywności: językowa, plastyczna, ruchowa, poznawcza – śniegowe płatki na choinkę. Wysłuchanie
            opowiadania Urszuli Piotrowskiej Śniegowe płatki na choinkę. Rozmowa na temat przygód Trampolinka. Zabawa badaw-
            cza „Dlaczego śnieg się topi?”. Obserwacja, wnioskowanie o efektach – poznawanie właściwości śniegu (lodu). Rozmowa
            o tym, dlaczego nie wolno jeść śniegu – odwołanie się do wyników doświadczenia. Wykonanie ćwiczenia z KP1 – odwzo-
            rowywanie. Zabawa ruchowa bieżna „Bombka czerwona goni bombkę żółtą”. Zabawa ruchowa przy muzyce.
              obszary z podstawy programowej: I 6; III 8; IV 2, 3, 5, 8, 19

            Zajęcia w ogrodzie: Zabawa rzutna „Celowanie”. Zabawa bieżna „Biegnij do drzewa”.
              obszary z podstawy programowej: I 5



            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Zabawa zręcznościowa „Kolory”. Jedno dziecko siedzi w środku koła i trzyma piłkę. Rzuca ją do kolegów, którzy siedzą
              wokół niego i mówi jednocześnie nazwy kolorów. Dzieci łapią i odrzucają piłkę. Nie mogą jej tylko złapać, gdy rzucający
              wymieni kolor czarny. Po chwili prowadzącym zostaje inne dziecko.
   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180