Page 198 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 198

196  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Styczeń



            kapelusz, kot, worek mąki, korona, kareta (Kot w butach). Zadaniem dzieci jest rozpoznać, do jakiej bajki nawiązuje ich
            rysunek i odnaleźć wśród kolegów tych, którzy „są z tej samej bajki”.
            N. może zaproponować również rysunki nawiązujące do innych, znanych dzieciom bajek.
          2.  Bajkowy bal – wspólna zabawa przy skocznej muzyce.
          3.  Zabawa słowna „Kto to jest?”. Dzieci zadają sobie wzajemnie zagadki dotyczące bajkowych postaci. Nawiązują do ich
            wyglądu i bajkowych przygód. Przykłady zagadek: Szedł do chorej babci. Uratował babcię i Czerwonego Kapturka. Prze-
            brał się za babcię, żeby oszukać Czerwonego Kapturka. Mieszkała w chatce z piernika. Chociaż był zwierzęciem, nosił buty.
          4.  Zabawa słowna twórcza „Całkiem nowa bajka”. N. zaprasza dzieci do wspólnego układania bajki. Sam proponuje jej po-
            czątek, a chętne dzieci dopowiadają fragment dalszego ciągu.
          5.  Ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XVII (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).



          III Zajęcia w ogrodzie

             x Zabawa ruchowa równoważna „Brodzenie w śniegu” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
             x Zabawa ruchowa „Kulki śniegowe”. Dzieci podzielone są na 2 drużyny. Każda z nich ma za zadanie ulepić w wyznaczonym
            czasie jak najwięcej kulek śniegowych. Ulepione kulki dzieci układają w jeden długi wąż. Potem porównują długość obu
            węży. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.




          TYDZIEŃ 18    Bal karnawałowy




          PONIEDZIAŁEK   emat:  Przebranie na bal.
                                   t


          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Woda – kamień”. Zabawa manual-
          na „Układanie puzzli” – doskonalenie percepcji wzrokowej. Ćwiczenia poranne: Zestaw XVIII. Zabawa ruchowa w parach
          – naśladowanie ruchów kolegi. Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Samolot startuje i ląduje”. Zabawa słowna
          „Wróżka – wróżki” – tworzenie liczby mnogiej wyrazów będących nazwami postaci – poszerzanie słownictwa czynnego.
            obszary z podstawy programowej: I 5; IV 12

          Zajęcia główne: Aktywności: językowa, plastyczna, ruchowa – przebranie na bal. Wyjaśnienie słowa bal. Zagadki obraz-
          kowe „Balowe przebranie” – oglądanie obrazków przedstawiających osoby przebrane w różne kostiumy balowe, odgadywanie,
          za kogo przebrała się dana postać i opisywanie jej stroju. Zabawa plastyczna „Strój na bal” – uzupełnianie konturowego szablo-
          nu postaci o wycięte elementy kostiumów, przyklejanie ich. Zabawa słowna „Imię dla postaci” – wykorzystanie wykonanych
          sylwet, opowiadanie o postaciach i wymyślanie dla nich imion. Ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XVIII.
            obszary z podstawy programowej: II 1, 3, 4; III 5; IV 2, 5, 7

          Zajęcia w ogrodzie: Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Gwizdek – zbiórka”. Zabawa ruchowa „Śmieszne kroki”.
            obszary z podstawy programowej: I 5; II 1, 3, 4; III 5


          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Woda – kamień” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
             x Zabawa manualna „Układanie puzzli” o różnym stopniu trudności; praca indywidualna zróżnicowana. Doskonalenie
            percepcji wzrokowej.
             x Ćwiczenia poranne: Zestaw XVIII (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

          Zadania popołudniowe
             x Zabawa ruchowa naśladowcza. Dzieci dobierają się w pary. Jedno pokazuje dowolne ruchy, a drugie naśladuje kolegę.
            Potem dzieci zamieniają się rolami. Rozwijanie ekspresji ruchowej.
             x Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Samolot startuje i ląduje” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203