Page 204 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 204
202 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Styczeń
t
PIĄTEK emat: Bal Kopciuszka.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa ruchowa tradycyjna „Kółko graniaste”. Zabawa manualna „Piramidki” –
układanie piramidek z klocków według zasady: od największego do najmniejszego – doskonalenie sprawności manualnych.
Ćwiczenia poranne: Zestaw XVIII. Zabawa ruchowa tradycyjna „Rakieta”. Zabawa matematyczna „Policz” z wykorzysta-
niem liczmanów – przeliczanie, porównywanie liczebności zbiorów zgodnie z poleceniami.
obszary z podstawy programowej: IV 11, 15
Zajęcia główne: Aktywności: plastyczna, językowa, ruchowa – bal Kopciuszka. Wysłuchanie bajki o Kopciuszku. Ogląda-
nie ilustracji przedstawiających poszczególne sceny z bajki. Rozmowa na temat postaci z bajki. „Na balu” – taniec w parach
do spokojnej muzyki. Nauka ukłonu po zakończeniu tańca. Zabawa plastyczna „Kareta Kopciuszka” – ozdabianie cekinami
szablonu karety Kopciuszka. Ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XVIII.
obszary z podstawy programowej: III 8; IV 2, 3, 5, 7, 8
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa ruchowa bieżna „Dogoń wróbelka”. Zabawa ruchowa „Ptaki w karmniku”.
obszary z podstawy programowej: I 5
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Zabawa ruchowa tradycyjna „Kółko graniaste” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
x Zabawa manualna „Piramidki”. Dzieci układają piramidki z klocków według zasady: od klocka największego do najmniej-
szego. Doskonalenie sprawności manualnych.
x Ćwiczenia poranne: Zestaw XVIII (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Zabawa ruchowa tradycyjna „Rakieta” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
x Zabawa matematyczna „Policz” z wykorzystaniem liczmanów. Dzieci przeliczają liczmany, porównują ich liczbę zgodnie
z poleceniami N. Kształcenie umiejętności liczenia.
II Zajęcia główne
Rodzaj aktywności: plastyczna, językowa, ruchowa.
Temat: Bal Kopciuszka.
Cele:
p
oznanie bajki o Kopciuszku
ozwijanie mowy, wypowiadania się na określony temat
r
dostrzeganie dobra i zła w czynach postaci bajkowych
ozwijanie doświadczeń plastycznych.
r
Pomoce: ilustracje do bajki o Kopciuszku, nagranie wolnej muzyki do tańca, konturowe rysunki karety Kopciuszka,
cekiny, klej.
Przebieg zajęć:
1. Wysłuchanie bajki o Kopciuszku opowiadanej przez N. Oglądanie ilustracji przedstawiających poszczególne sceny z bajki.
2. Rozmowa na temat bajki. Dzieci opowiadają o postaciach występujących w bajce. Mówią, którą z nich polubiły, a której
nie i dlaczego. Odpowiadają na pytania N.: Jakie były dla Kopciuszka macocha i jej córki? Kto pomógł Kopciuszkowi pójść
na bal? Jak się skończyła bajka? Dlaczego warto być dobrym dla innych jak Kopciuszek?
3. „Na balu” – taniec w parach, np. chłopiec z dziewczynką, do muzyki wolnej. Po zakończonym tańcu dzieci kłaniają się
sobie nawzajem.
4. Zabawa plastyczna „Kareta Kopciuszka”. Dzieci otrzymują narysowany kontur karety Kopciuszka i ozdabiają go, nakleja-
jąc kolorowe cekiny.
5. Ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XVIII (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).