Page 205 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 205
TYDZIEŃ 19 • Dzień Babci i Dzień Dziadka • 203
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa ruchowa bieżna „Dogoń wróbelka” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
x Zabawa ruchowa „Ptaki w karmniku”. Dzieci-ptaki, machając rękami, biegają między rozłożonymi na ziemi obręczami.
Gdy N. zagra na tamburynie, ptaki wlatują do karmnika – dzieci wskakują do obręczy. Mogą się w niej znaleźć 2–3 ptaszki.
Rozwijanie dużej motoryki.
TYDZIEŃ 19 Dzień Babci i Dzień Dziadka
t
PONIEDZIAŁEK emat: Moja babcia i mój dziadek.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Figurki” – rozwijanie koordynacji
ruchowo-słuchowej. Zabawa słowno-integracyjna „Spotkanie z Trampolinkiem” – rozwijanie mowy i myślenia, budowania
zdań i wypowiedzi. Ćwiczenia poranne: Zestaw XIX. Zabawa tematyczna „Herbatka u dziadka” – odgrywanie ról człon-
ków rodziny, w tym babci i dziadka; zabawy rekwizytami – rozwijanie ekspresyjnych możliwości dziecka. Zabawa ruchowa
równoważna „Podaj owoc”. Zabawa matematyczna „Patyczki” – układanie patyczków w szeregi – porównywanie długości,
stosowanie określeń: dłuższy – krótszy.
obszary z podstawy programowej: III 2, 5; IV 1
Zajęcia główne: Aktywności: słowna, językowa, emocjonalna, społeczna, ruchowa – moja babcia i mój dziadek. Przy-
gotowanie wystawy zdjęć babć i dziadków. Wypowiedź dzieci o ich dziadkach. Zabawa słowna „Kto to jest babcia i kto to
jest dziadek?”. Wyjaśnienie znaczenie słów babcia i dziadek. Poznanie zależności pomiędzy członkami rodziny. Zabawa
pantomimiczna „Pokaż, co robią babcia i dziadek. Zabawa ruchowa z szalikami do muzyki poważnej. Wykonanie ćwiczenia
z KP1 – kolorowanie szalika zgodnie z podanym rytmem. Ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XIX.
obszary z podstawy programowej: I 5; III 2; IV 2, 7; 12
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa ruchowa równoważna „Brodzenie w śniegu”. Zabawa ruchowa na śniegu „Lepienie bałwan-
kowej rodzinki”.
obszary z podstawy programowej: I 5
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Figurki” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych). Rozwijanie koordynacji
ruchowo-słuchowej.
x Zabawa słowno-integracyjna „Spotkanie z Trampolinkiem”. Dzieci siedzą w kole. Każde trzyma swojego Trampolinka
i kolejno mówi do niego coś miłego lub opowiada, co mu się ostatnio ciekawego przydarzyło. Rozwijanie mowy i myśle-
nia, budowania zdań i wypowiedzi.
x Ćwiczenia poranne: Zestaw XIX (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Zabawa tematyczna „Herbatka u dziadka” – odgrywanie ról członków rodziny, w tym babci i dziadka. Zabawy rekwi-
zytami dostępnymi w kąciku kuchennym i kąciku lalek. Odgrywanie ról, rozwijanie ekspresyjnych możliwości dziecka.
x Zabawa ruchowa równoważna „Podaj owoc” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
x Zabawa matematyczna „Patyczki”. Dzieci indywidualnie lub w małych grupach układają patyczki. Przykładają je do
siebie i porównują ich długość. Tworzą szeregi od najkrótszego do najdłuższego i od najdłuższego do najkrótszego.
Jeśli to konieczne, N. pomaga dzieciom. Rozwijanie myślenia matematycznego.