Page 205 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 205

TYDZIEŃ 19  •  Dzień Babci i Dzień Dziadka  •  203



            III Zajęcia w ogrodzie

              x Zabawa ruchowa bieżna „Dogoń wróbelka” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
              x Zabawa ruchowa „Ptaki w karmniku”. Dzieci-ptaki, machając rękami, biegają między rozłożonymi na ziemi obręczami.
              Gdy N. zagra na tamburynie, ptaki wlatują do karmnika – dzieci wskakują do obręczy. Mogą się w niej znaleźć 2–3 ptaszki.
              Rozwijanie dużej motoryki.




            TYDZIEŃ 19    Dzień Babci i Dzień Dziadka




                                    t
            PONIEDZIAŁEK   emat:  Moja babcia i mój dziadek.


            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Figurki” – rozwijanie koordynacji
            ruchowo-słuchowej. Zabawa słowno-integracyjna „Spotkanie z Trampolinkiem” – rozwijanie mowy i myślenia, budowania
            zdań i wypowiedzi. Ćwiczenia poranne: Zestaw XIX. Zabawa tematyczna „Herbatka u dziadka” – odgrywanie ról człon-
            ków rodziny, w tym babci i dziadka; zabawy rekwizytami – rozwijanie ekspresyjnych możliwości dziecka. Zabawa ruchowa
            równoważna „Podaj owoc”. Zabawa matematyczna „Patyczki” – układanie patyczków w szeregi – porównywanie długości,
            stosowanie określeń: dłuższy – krótszy.
              obszary z podstawy programowej: III 2, 5; IV 1

            Zajęcia główne: Aktywności: słowna, językowa, emocjonalna, społeczna, ruchowa – moja babcia i mój dziadek. Przy-
            gotowanie wystawy zdjęć babć i dziadków. Wypowiedź dzieci o ich dziadkach. Zabawa słowna „Kto to jest babcia i kto to
            jest dziadek?”. Wyjaśnienie znaczenie słów babcia i dziadek. Poznanie zależności pomiędzy członkami rodziny. Zabawa
            pantomimiczna „Pokaż, co robią babcia i dziadek. Zabawa ruchowa z szalikami do muzyki poważnej. Wykonanie ćwiczenia
            z KP1 – kolorowanie szalika zgodnie z podanym rytmem. Ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XIX.
              obszary z podstawy programowej: I 5; III 2; IV 2, 7; 12

            Zajęcia w ogrodzie: Zabawa ruchowa równoważna „Brodzenie w śniegu”. Zabawa ruchowa na śniegu „Lepienie bałwan-
            kowej rodzinki”.
              obszary z podstawy programowej: I 5



            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Figurki” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych). Rozwijanie koordynacji
              ruchowo-słuchowej.
              x Zabawa słowno-integracyjna „Spotkanie z Trampolinkiem”. Dzieci siedzą w kole. Każde trzyma swojego Trampolinka
              i kolejno mówi do niego coś miłego lub opowiada, co mu się ostatnio ciekawego przydarzyło. Rozwijanie mowy i myśle-
              nia, budowania zdań i wypowiedzi.
              x Ćwiczenia poranne: Zestaw XIX (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Zabawa tematyczna „Herbatka u dziadka” – odgrywanie ról członków rodziny, w tym babci i dziadka. Zabawy rekwi-
              zytami dostępnymi w kąciku kuchennym i kąciku lalek. Odgrywanie ról, rozwijanie ekspresyjnych możliwości dziecka.
              x Zabawa ruchowa równoważna „Podaj owoc” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
              x Zabawa matematyczna „Patyczki”. Dzieci indywidualnie lub w małych grupach układają patyczki. Przykładają je do
              siebie i porównują ich długość. Tworzą szeregi od najkrótszego do najdłuższego i od najdłuższego do najkrótszego.
              Jeśli to konieczne, N. pomaga dzieciom. Rozwijanie myślenia matematycznego.
   200   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210