Page 210 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 210

208  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Styczeń



            1 .  Dziś jest, babciu, twoje święto,   2 .  Dziś jest, dziadku, twoje święto,
              mam więc buzię uśmiechniętą .   mam więc buzię uśmiechniętą .
                  Wycałuję cię od rana:       Wycałuję cię od rana:
                  Jesteś, babciu, ukochana!    Weź mnie, dziadku, na kolana!
                  Wycałuję cię od rana:       Wycałuję cię od rana:
                  Jesteś, babciu, ukochana!   Weź mnie, dziadku, na kolana!



            Piosenka jest bardzo prosta, ponieważ druga zwrotka powtarza się tylko z niewielkimi zmianami. Dlatego można dzieci
            od razu nauczyć obu zwrotek metodą powtarzania po jednym wersie.
          5.  Zabawa ruchowa – ilustrowanie słów piosenki.

            Dziś jest, babciu, twoje święto, –  dzieci otwartą dłonią wskazują swoje babcie (lub miejsce, gdzie będą siedziały podczas
                                      występów)
            mam więc buzię uśmiechniętą. – dzieci uśmiechają się promiennie i szeroko
            Wycałuję cię od rana: – dzieci wysyłają w kierunku swoich babć dwa buziaki
            Jesteś, babciu, ukochana! – obejmują swoje własne ramiona, żeby pokazać, jak kochają babcię .

            Druga zwrotka jest analogiczna do pierwszej, tylko na słowach: Weź mnie, dziadku, na kolana! dzieci klepią się lekko
            w kolanka.



          III Zajęcia w ogrodzie

             x Zabawa ruchowa bieżna „Kto pierwszy na mecie” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
             x Zabawa ruchowa bieżna „Ryby do sieci”. Dwoje dzieci łapie się za ręce, tworząc sieć. W ten sposób gonią kolegów, sta-
            rając się ich dotknąć. Złapana rybka dołącza do sieci, która staje się coraz dłuższa. Zabawa trwa dopóki wszystkie ryby
            nie zostaną złapane. Rozwijanie motoryki dużej.




                              t
          CZWARTEK   emat:  Majsterkujemy razem z dziadkiem.


          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa ruchowa tradycyjna „Labado”. Zabawa manualna – układanie puzzli – rozwi-
          janie percepcji wzrokowej. Ćwiczenia poranne: Zestaw XIX. Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Ptaki do karm-
          nika”. Zabawa ruchowa bieżna „Gonitwa w parach”. Zabawa manualna „Nawlekanka” – nawlekanie korali na sznurówki.
            obszary z podstawy programowej: I 7; IV 12

          Zajęcia główne: Aktywności: językowa, plastyczno-techniczna, społeczna – majsterkujemy razem z dziadkiem. Zaba-
          wa konstrukcyjno-techniczna – wykonanie dowolnej konstrukcji z różnego rodzaju tekturowych pudełek i rolek. Nauka
          łączenia elementów za pomocą kleju lub taśmy klejącej. Prezentacja wykonanych prac. Wykonanie ćwiczenia z KP1 – opowia-
          danie historyjki obrazkowej, kolorowanie karmnika.
            obszary z podstawy programowej: IV 2, 5, 8, 11

          Zabawy w ogrodzie: Zabawa ruchowa tradycyjna „Rolnik sam w dolinie”. Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa –
          doskonalenie orientacji przestrzennej i percepcji słuchowej.
            obszary z podstawy programowej: I 5



          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Zabawa ruchowa tradycyjna „Labado” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
             x Zabawa manualna – układanie puzzli. Dzieci układają puzzle o różnym stopniu trudności, według posiadanych umie-
            jętności. Praca indywidualna zróżnicowana. Rozwijanie percepcji wzrokowej.
             x Ćwiczenia poranne: Zestaw XIX (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
   205   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215