Page 210 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 210
208 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Styczeń
1 . Dziś jest, babciu, twoje święto, 2 . Dziś jest, dziadku, twoje święto,
mam więc buzię uśmiechniętą . mam więc buzię uśmiechniętą .
Wycałuję cię od rana: Wycałuję cię od rana:
Jesteś, babciu, ukochana! Weź mnie, dziadku, na kolana!
Wycałuję cię od rana: Wycałuję cię od rana:
Jesteś, babciu, ukochana! Weź mnie, dziadku, na kolana!
Piosenka jest bardzo prosta, ponieważ druga zwrotka powtarza się tylko z niewielkimi zmianami. Dlatego można dzieci
od razu nauczyć obu zwrotek metodą powtarzania po jednym wersie.
5. Zabawa ruchowa – ilustrowanie słów piosenki.
Dziś jest, babciu, twoje święto, – dzieci otwartą dłonią wskazują swoje babcie (lub miejsce, gdzie będą siedziały podczas
występów)
mam więc buzię uśmiechniętą. – dzieci uśmiechają się promiennie i szeroko
Wycałuję cię od rana: – dzieci wysyłają w kierunku swoich babć dwa buziaki
Jesteś, babciu, ukochana! – obejmują swoje własne ramiona, żeby pokazać, jak kochają babcię .
Druga zwrotka jest analogiczna do pierwszej, tylko na słowach: Weź mnie, dziadku, na kolana! dzieci klepią się lekko
w kolanka.
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa ruchowa bieżna „Kto pierwszy na mecie” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
x Zabawa ruchowa bieżna „Ryby do sieci”. Dwoje dzieci łapie się za ręce, tworząc sieć. W ten sposób gonią kolegów, sta-
rając się ich dotknąć. Złapana rybka dołącza do sieci, która staje się coraz dłuższa. Zabawa trwa dopóki wszystkie ryby
nie zostaną złapane. Rozwijanie motoryki dużej.
t
CZWARTEK emat: Majsterkujemy razem z dziadkiem.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa ruchowa tradycyjna „Labado”. Zabawa manualna – układanie puzzli – rozwi-
janie percepcji wzrokowej. Ćwiczenia poranne: Zestaw XIX. Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Ptaki do karm-
nika”. Zabawa ruchowa bieżna „Gonitwa w parach”. Zabawa manualna „Nawlekanka” – nawlekanie korali na sznurówki.
obszary z podstawy programowej: I 7; IV 12
Zajęcia główne: Aktywności: językowa, plastyczno-techniczna, społeczna – majsterkujemy razem z dziadkiem. Zaba-
wa konstrukcyjno-techniczna – wykonanie dowolnej konstrukcji z różnego rodzaju tekturowych pudełek i rolek. Nauka
łączenia elementów za pomocą kleju lub taśmy klejącej. Prezentacja wykonanych prac. Wykonanie ćwiczenia z KP1 – opowia-
danie historyjki obrazkowej, kolorowanie karmnika.
obszary z podstawy programowej: IV 2, 5, 8, 11
Zabawy w ogrodzie: Zabawa ruchowa tradycyjna „Rolnik sam w dolinie”. Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa –
doskonalenie orientacji przestrzennej i percepcji słuchowej.
obszary z podstawy programowej: I 5
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Zabawa ruchowa tradycyjna „Labado” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
x Zabawa manualna – układanie puzzli. Dzieci układają puzzle o różnym stopniu trudności, według posiadanych umie-
jętności. Praca indywidualna zróżnicowana. Rozwijanie percepcji wzrokowej.
x Ćwiczenia poranne: Zestaw XIX (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).