Page 211 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 211
TYDZIEŃ 19 • Dzień Babci i Dzień Dziadka • 209
Zadania popołudniowe
x Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Ptaki do karmnika” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
x Zabawa ruchowa bieżna „Gonitwa w parach”. Dzieci podzielone są na 2 grupy i oznaczone dwoma kolorami szarf (np.
czerwonym i zielonym). Na hasło: Czerwoni! dzieci z czerwonymi szarfami gonią kolegów z drugiej grupy. Na hasło:
Zieloni! goniącymi są dzieci z szarfami zielonymi. Doskonalenie sprawności ruchowej, dużej motoryki.
x Zabawa manualna „Nawlekanka”. Dzieci nawlekają korale na sznurówki. Starają się zrobić jak najdłuższy sznur korali.
Praca indywidualna. Rozwijanie sprawności manualnych.
II Zajęcia główne
Rodzaj aktywności: językowa, plastyczno-techniczna, społeczna.
Temat: Majsterkujemy razem z dziadkiem.
Cele:
ozwijanie mowy i myślenia przyczynowo-skutkowego
r
doskonalenie sprawności plastyczno-technicznych
kształtowanie umiejętności pracy w grupie.
Pomoce: różne pudełka, klej, taśma klejąca dwustronna, KP1.
Przebieg zajęć:
1. Zabawa konstrukcyjno-techniczna. N. wręcza dzieciom różnego rodzaju i różnej wielkości puste pudełka i rolki po
papierze toaletowym. Zadaniem dzieci jest zbudować z nich dowolną konstrukcję: dom, ciuchcię z wagonikiem, auto-
bus, pojemnik na różnego rodzaju przedmioty. Dzieci łączą pudełka za pomocą kleju. Pracę mogą wykonywać w parach
lub w grupach. N. pomaga sklejać pudełka. Może przygotować kawałki taśmy klejącej dwustronnej.
2. Prezentacja wykonanych prac. Dzieci starają się opowiedzieć o kolejnych etapach powstawania ich konstrukcji.
3. Wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 30. Opowiadanie historyjki obrazkowej. Kolorowanie karmnika, który dzieci zrobiły
razem z dziadkiem.
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa ruchowa tradycyjna „Rolnik sam w dolinie” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
x Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa. Na sygnał dźwiękowy dzieci ustawiają się w pary albo w pociąg. Doskona-
lenie orientacji przestrzennej i percepcji słuchowej.
t
PIĄTEK emat: Krawat dla dziadka.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Baczność – spocznij”. Zabawa
do piosenki Ptaszki zimową porą – rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej. Ćwiczenia poranne: Zestaw XIX. Zabawa ru-
chowa równoważna „Baletnica”. Zabawa manualna „Kwiatki dla babci” – konstruowanie kwiatków z drucików kreatywnych.
Zabawa „Podziel na sylaby” – rozwijanie słuchu fonematycznego.
obszary z podstawy programowej: I 5, 7; IV 7
Zajęcia główne: Aktywności: plastyczna, językowa, społeczna, ruchowa – krawat dla dziadka. Rozmowa na temat
sprawia nia przyjemności bliskim poprzez wręczanie upominków – wzmacnianie więzi emocjonalnej z dziadkiem. Praca
plastyczno-techniczna „Krawat dla dziadka” – ozdabianie szablonu krawata według własnego pomysłu. Zrobienie dziur-
ki i przewlekanie wstążki. Prezentacja krawatów. Zabawa ruchowa „Tamburyn – bębenek”. Ćwiczenia gimnastyczne:
Zestaw XIX.
obszary z podstawy programowej: I 5; II 1, 4; III 1, 2; IV 8
Zabawy w ogrodzie: Zabawa ruchowa bieżna „Dogoń piłkę”. Zabawa ruchowa „Z zamkniętymi oczami” – doskonalenie
koordynacji ruchowej.
obszary z podstawy programowej: I 5