Page 212 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 212
210 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Styczeń
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Baczność – spocznij” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
x Zabawa do piosenki Ptaszki zimową porą (zob. tydzień 15, scenariusz zajęć umuzykalniających, CD). Rozwijanie koor-
dynacji słuchowo-ruchowej.
x Ćwiczenia poranne: Zestaw XIX (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Zabawa ruchowa równoważna „Baletnica” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
x Zabawa manualna „Kwiatki dla babci” – konstruowanie kwiatków z drucików kreatywnych. Pogłębianie doświadczeń
manualnych.
x Zabawa fonetyczna „Podziel na sylaby”. Dzieci klaszczą i dzielą na sylaby proste wyrazy, np.: do-mek, ko-tek, wa-zon,
ba-nan. Rozwijanie słuchu fonematycznego.
II Zajęcia główne
Rodzaj aktywności: plastyczna, językowa, społeczna, ruchowa.
Temat: Krawat dla dziadka.
Cele:
ozwijanie umiejętności naklejania, posługiwania się klejem
r
r
ozwijanie sprawności motorycznych
wzmacnianie więzi emocjonalnej z dziadkiem
doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
r
ozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.
Pomoce: szablony krawata, dowolne elementy do ozdobienia krawata, dziurkacz ozdobny, klej, papier kolorowy,
kolorowe wstążki, tamburyn, bębenek.
Przebieg zajęć:
1. Rozmowa na tematu prezentu dla dziadka. N. przypomina dzieciom, że niedawno wykonywały laurkę dla babci. Pro-
si je o zastanowienie się, co mogłyby przygotować dla dziadka. Dzieci podają swoje propozycje. Opowiadają o swoich
dziadkach, jak wyglądają, co lubią robić, czym się zajmują.
2. Praca plastyczno-techniczna „Krawat dla dziadka”. N. proponuje dzieciom wykonanie dla dziadka kolorowego krawata.
Rozdaje dzieciom szablony krawata i prosi o ich ozdobienie w dowolny sposób. Dzieci naklejają na krawat różne drob-
ne elementy lub kolorują go kredkami. N. robi dziurkaczem w każdym krawacie dziurkę i przewleka przez nią wstążkę,
żeby można go było zawiązać na szyi. Dzieci prezentują swoje krawaty.
3. Zabawa ruchowa „Tamburyn – bębenek”. Gdy N. gra na tamburynie, dzieci biegają po sali na palcach. Gdy gra na bębenku,
skaczą obunóż.
4. Ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XIX (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa ruchowa bieżna „Dogoń piłkę” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
x Zabawa ruchowa „Z zamkniętymi oczami”. Dzieci zamykają oczy i starają się w ten sposób chodzić po ogrodzie. Ręce
trzymają wyciągnięte przed siebie, żeby wyczuć przeszkodę. N. pilnuje bezpieczeństwa dzieci. Doskonalenie koordyna-
cji ruchowej.