Page 218 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 218

216  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Styczeń



          Zabawy w ogrodzie: Zabawa ruchowa bieżna „Dogoń piłkę”. Zabawa z chustą animacyjną.
            obszary z podstawy programowej: III 5



          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Zabawa grafomotoryczna „Rysuj po folii”. Dzieci otrzymują proste rysunki konturowe, które umieszczone są w folio-
            wej koszulce. Rysują po śladzie ścieralnym flamastrem. Żeby ułatwić dzieciom rysowanie, N. może przylepić koszulki
            do stolików taśmą klejącą. Doskonalenie sprawności manualnych.
             x Zabawa dydaktyczna „Ukryte zwierzątko”. Dzieci otrzymują koperty z pociętym obrazkiem przedstawiającym dowolne
            zwierzę. Ich zadaniem jest ułożyć cały obrazek i nazwać dane zwierzę. Rozwijanie percepcji wzrokowej.
             x Ćwiczenia poranne: Zestaw XX (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

          Zadania popołudniowe
             x Zabawa manualna „Piramidki”. Dzieci układają piramidki z klocków według zasady: od klocka największego do naj-
            mniejszego. Doskonalenie sprawności manualnych.
             x Ćwiczenia w chodzeniu. Dzieci co jakiś czas zmieniają sposób chodzenia, np.: chodząc, głośno tupią, chodzą cicho na
            palcach, chodzą na sztywnych nogach, chodząc, wysoko podnoszą kolana.
             x Zabawa tematyczna „Przyjęcie urodzinowe” z wykorzystaniem rekwizytów z kącika lalek i kącika kuchennego. Dzieci
            wcielają się w role rodziców, dzieci i innych członków rodziny.


          II Zajęcia główne

          Rodzaj aktywności: matematyczna, manualna, ruchowa.
          Temat: Tropy zwierząt.
          Cele:
            r

            ozwijanie umiejętności liczenia

            ozwijanie postrzegania wzrokowego
            r
            ozwijanie umiejętności własnej samooceny
            r

            u

            trwalanie nazw domów zwierząt.
               Pomoce: kartki z różnymi śladami, zdjęcia przedstawiające: dziecko, psa, ptaka i samochód, szablony śladów stóp lub
               butów, KP1.
          Przebieg zajęć:
          1.  Zabawa „Czyje to ślady?”. N. rozkłada na podłodze kartki z różnymi śladami, np.: butów, psa, ptaka, kół samochodu.
            Dzieci odgadują, czyje to mogą być ślady, i uzasadniają swoją odpowiedź. N. umieszcza na tablicy zdjęcia: dziecka, psa,
            ptaka i samochodu.
          2.  Zabawa ruchowa równoważna „Po śladach”. Dzieci chodzą po śladach, które N. rozłożył na dywanie. Starają się stawiać
            stopy dokładnie na szablonie śladu. Uważają, żeby nie stracić równowagi.
          3.  Zabawa matematyczna „Policz ślady”. Dzieci z pomocą N. liczą ślady rozłożone na podłodze.
          4.  Wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 32. Dzieci rozpoznają ślady chłopca, ptaka i psa oraz nalepiają ich domy.



          III Zajęcia w ogrodzie

             x Zabawa ruchowa bieżna „Dogoń piłkę” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
             x Zabawa z chustą animacyjną. Dzieci falują chustą. Następnie N. kładzie na chuście piłeczki. Dzieci starają się je tak pod-
            rzucać, aby nie wypadły na ziemię.
   213   214   215   216   217   218   219   220   221   222   223