Page 223 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 223
Zestawy ćwiczeń porannych • 221
Zestaw VII
Przybory: piłka dla każdej pary dzieci, 2 krzesełka, lina, drewniany klocek dla każdego dziecka, pusty pojemnik na klocki.
6. Ćwiczenie orientacyjno-porządkowe „Piłka parzy”.
Dzieci stoją w parach i podają sobie nawzajem piłkę. Gdy N. powie: Piłka parzy, dzieci nie mogą jej dotknąć. Piłka spa-
da na podłogę, dzieci ją podnoszą i zabawa toczy się dalej jeszcze przez 2 rundy.
7. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Przygody małpki”.
Dzieci trzymają ręce nad głową i wymachują nimi na boki. Gdy N. powie: Małpka skacze po drzewach, dzieci skaczą na
czworakach z miejsca na miejsce.
8. Ćwiczenie zwinnościowe „Pod i nad”.
N. mocuje linę między krzesełkami na wysokości 50 cm. Dzieci przechodzą na czworakach pod liną, a następnie
wracają i przechodzą nad liną.
9. Ćwiczenie rzutne „Traf do celu”.
Dzieci stają w kole i otrzymują drewniane klocki. N. ustawia pojemnik na środku i dzieci kolejno rzucają klocki do środ-
ka, tak by trafić. Zabawę powtarza się 3 razy.
10. Ćwiczenie uspokajające.
Dzieci siedzą naprzeciw siebie w parach i na zmianę pokazują różne ruchy rękoma. Jedno z dzieci prezentuje ruch, dru-
gie je naśladuje.
Zestaw VIII
Przybory: szarfy dla każdego dziecka, brązowe kółka z tektury w dużej liczbie, bębenek, woreczki z grochem dla każdego
dziecka, obręcz.
1. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Spiżarnia wiewiórki”.
N. rozkłada szarfy w szeregu pod ścianą, po 1 dla każdego dziecka. Będą to spiżarnie wiewiórek. Dzieci-wie-
wiórki skaczą w przysiadzie w rytm bębenka i zbierają orzechy – brązowe kółka z tektury. Na przerwę w muzyce
wiewiórki zanoszą orzechy do spiżarni. Po zakończeniu zabawy dzieci oceniają, komu udało się nazbierać najwięcej
orzechów.
2. Zabawa bieżna „Spłoszone sarny”.
Swobodny bieg w różnych kierunkach w rytm bębenka.
3. Zabawa z elementem rzutu i celowania.
Dzieci ustawione w rzędzie przed linią, po kolei rzucają woreczkiem do obręczy leżącej na podłodze w odległości 1 m.
4. Marsz w kole na palcach w jedną stronę i na piętach w drugą stronę.
5. Leżenie przodem na dywanie, wciąganie powietrza nosem i wydychanie ustami.
Zestaw IX
Przybory: 3 krążki do ćwiczeń gimnastycznych, kolorowa szarfa dla każdego dziecka, nagranie spokojnej muzyki.
1. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Przedszkolaki maszerują”.
Kiedy N. woła: Tup, tup!, dzieci maszerują dookoła dywanu. Na hasło: Hop, hop! dzieci podskakują na obu nogach
w miejscu.
2. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Krople duże i małe”.
Dzieci stoją w różnych miejscach sali. Na hasło N.: Krople duże dzieci wspinają się na palcach nóg, na hasło: Krople małe
dzieci wykonują przysiad podparty.
3. Ćwiczenie równowagi „Po kamieniach przez strumyk”.
N. rozkłada na dywanie 3 krążki. Dzieci przechodzą po nich jedno za drugim.
4. Ćwiczenie skoczne „Skakały krasnale od grzybka do grzybka”.
Na dywanie leżą 2 małe krążki, dzieci-krasnale przeskakują obunóż z krążka na krążek. Na końcu dobiegają do ławeczki
i siadają.
5. Ćwiczenie zręcznościowe „Przekładamy szarfę”.
Dzieci otrzymują szarfy. Przekładają je, zaczynając od głowy, a kończą na nogach. Następnie zmieniają kierunek
przekładania: zaczynają od nóg, a kończą na głowie.
6. Ćwiczenie uspokajające.
Dzieci leżą na dywanie i słuchają spokojnej muzyki.