Page 223 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 223

Zestawy ćwiczeń porannych  •  221



            Zestaw VII

            Przybory: piłka dla każdej pary dzieci, 2 krzesełka, lina, drewniany klocek dla każdego dziecka, pusty pojemnik na klocki.

            6.  Ćwiczenie orientacyjno-porządkowe „Piłka parzy”.
              Dzieci stoją w parach i podają sobie nawzajem piłkę. Gdy N. powie: Piłka parzy, dzieci nie mogą jej dotknąć. Piłka spa-
              da na podłogę, dzieci ją podnoszą i zabawa toczy się dalej jeszcze przez 2 rundy.
            7.  Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Przygody małpki”.
              Dzieci trzymają ręce nad głową i wymachują nimi na boki. Gdy N. powie: Małpka skacze po drzewach, dzieci skaczą na
              czworakach z miejsca na miejsce.
            8.  Ćwiczenie zwinnościowe „Pod i nad”.
              N. mocuje linę między krzesełkami na wysokości 50 cm. Dzieci przechodzą na czworakach pod liną, a następnie
              wracają i przechodzą nad liną.
            9.  Ćwiczenie rzutne „Traf do celu”.
              Dzieci stają w kole i otrzymują drewniane klocki. N. ustawia pojemnik na środku i dzieci kolejno rzucają klocki do środ-
              ka, tak by trafić. Zabawę powtarza się 3 razy.
            10. Ćwiczenie uspokajające.
              Dzieci siedzą naprzeciw siebie w parach i na zmianę pokazują różne ruchy rękoma. Jedno z dzieci prezentuje ruch, dru-
              gie je naśladuje.

            Zestaw VIII

            Przybory: szarfy dla każdego dziecka, brązowe kółka z tektury w dużej liczbie, bębenek, woreczki z grochem dla każdego
            dziecka, obręcz.

            1.  Zabawa orientacyjno-porządkowa „Spiżarnia wiewiórki”.
              N. rozkłada szarfy w szeregu pod ścianą, po 1 dla każdego dziecka. Będą to spiżarnie wiewiórek. Dzieci-wie-
              wiórki skaczą w przysiadzie w rytm bębenka i zbierają orzechy – brązowe kółka z tektury. Na przerwę w muzyce
              wiewiórki zanoszą orzechy do spiżarni. Po zakończeniu zabawy dzieci oceniają, komu udało się nazbierać najwięcej
              orzechów.
            2.  Zabawa bieżna „Spłoszone sarny”.
              Swobodny bieg w różnych kierunkach w rytm bębenka.
            3.  Zabawa z elementem rzutu i celowania.
              Dzieci ustawione w rzędzie przed linią, po kolei rzucają woreczkiem do obręczy leżącej na podłodze w odległości 1 m.
            4.  Marsz w kole na palcach w jedną stronę i na piętach w drugą stronę.
            5.  Leżenie przodem na dywanie, wciąganie powietrza nosem i wydychanie ustami.

            Zestaw IX

            Przybory: 3 krążki do ćwiczeń gimnastycznych, kolorowa szarfa dla każdego dziecka, nagranie spokojnej muzyki.

            1.  Zabawa orientacyjno-porządkowa „Przedszkolaki maszerują”.
              Kiedy N. woła: Tup, tup!, dzieci maszerują dookoła dywanu. Na hasło: Hop, hop! dzieci podskakują na obu nogach
              w miejscu.
            2.  Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Krople duże i małe”.
              Dzieci stoją w różnych miejscach sali. Na hasło N.: Krople duże dzieci wspinają się na palcach nóg, na hasło: Krople małe
              dzieci wykonują przysiad podparty.
            3.  Ćwiczenie równowagi „Po kamieniach przez strumyk”.
              N. rozkłada na dywanie 3 krążki. Dzieci przechodzą po nich jedno za drugim.
            4.  Ćwiczenie skoczne „Skakały krasnale od grzybka do grzybka”.
              Na dywanie leżą 2 małe krążki, dzieci-krasnale przeskakują obunóż z krążka na krążek. Na końcu dobiegają do ławeczki
              i siadają.
            5.  Ćwiczenie zręcznościowe „Przekładamy szarfę”.
              Dzieci otrzymują szarfy. Przekładają je, zaczynając od głowy, a kończą na nogach. Następnie zmieniają kierunek
              przekładania: zaczynają od nóg, a kończą na głowie.
            6.  Ćwiczenie uspokajające.
              Dzieci leżą na dywanie i słuchają spokojnej muzyki.
   218   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228