Page 228 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 228

ZESTAWY GIER I ZABAW RUCHOWYCH









          GRY I ZABAWY ORIENTACYJNO-PORZĄDKOWE

          „Figurki”
          Miejsce: sala. Pomoce: bębenek
          Dzieci biegają po sali w rytm bębenka, na przerwę w muzyce i hasło N.: Figurki dzieci zatrzymują się i tworzą ze swojego
          ciała nieruchomą figurkę.

          „Ptaszki w gniazdach”
          Miejsce: sala. Pomoce: bębenek, kolorowe małe obręcze dla każdego dziecka
          Każde dziecko dostaje małą obręcz, którą układa przed sobą na dywanie i staje w jej środku. N. wystukuje dowolny rytm
          na bębenku, a dzieci wychodzą z obręczy i spacerują między nimi. Gdy gra na bębenku milknie, dzieci wracają do obręczy.

          „Powiedz i dotknij”
          Miejsce: sala. Pomoce: nie są wymagane
          Dzieci stoją przed N. w rozsypce. N. nazywa i pokazuje różne części ciała, a dzieci powtarzają słowa i naśladują ruchy N.

          „Spadające kasztany”
          Miejsce: sala. Pomoce: bębenek
          Dzieci stoją na dywanie w rozsypce bez ruchu – są kasztanami. Kiedy N. zaczyna grać na bębenku – wieje wiatr – dzieci
          robią przysiad, a następnie leżenie przodem i turlają się po podłodze.

          „Podaj kasztan”
          Miejsce: sala. Pomoce: kasztan, płyta CD z muzyką dla dzieci
          Dzieci ustawione w kole. Jedno dziecko otrzymuje kasztan, który ma być przekazywany z ręki do ręki w rytm muzyki.
          Dziecko, które ma w rękach kasztan, kiedy muzyka przestaje grać, odchodzi z zabawy – siada z boku. Wygrywa dziecko,
          które do końca pozostanie w grze.

          „Znajdź parę”
          Miejsce: sala. Pomoce: emblematy z czerwonymi i żółtymi kołami (dla połowy grupy jeden kolor, dla drugiej połowy –
          drugi kolor), bębenek.
          Dzieci maszerują po sali w rytm bębenka. Na hasło N.: Znajdź parę dziecko z czerwonym kołem szuka dziecka z żółtym
          kołem i odwrotnie. Kiedy dzieci się odnajdą, stoją, trzymając się za ręce.

          „Woda – kamień”
          Miejsce: sala lub ogród przedszkolny. Pomoce: nie są wymagane
          Dzieci ustawiają się w szeregu, N. stoi w odległości 5 m. Na hasło: Woda dzieci poruszają się dużymi krokami w kierunku
          N. Na hasło: Kamień dzieci zatrzymują się w bezruchu. Dziecko, które nie zareagowało na hasło Kamień, wraca na linię
          startu. Wygrywa dziecko, które pierwsze dotrze do N. W nagrodę zajmuje miejsce N. i prowadzi dalszą grę.

          „Samolot startuje i ląduje”
          Miejsce: sala. Pomoce: nie są wymagane
          Dzieci w rozsypce, w przysiadzie podpartym. Na hasło N.: Samoloty startują dzieci przechodzą powoli z przysiadu do po-
          zycji wyprostowanej, a następnie biegają po sali z wyprostowanymi po bokach rękoma. Na hasło N.: Samoloty lądują dzieci
          biegną coraz wolniej, aż do zatrzymania. Następnie przechodzą do przysiadu podpartego.

          „Gwizdek – zbiórka”
          Miejsce: sala, ogródek przedszkolny. Pomoce: gwizdek
          Dzieci biegają po ogrodzie. Na hasło N.: Gwizdek – zbiórka i dźwięk gwizdka dzieci gromadzą się przy N. i ustawiają się
          parami.
   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232   233