Page 226 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 226
224 • Zestawy ćwiczeń porannych
Zestaw XVI
Przybory: wstążki z krepiny, żółty krążek, klocek plastikowy, mała taca, talerzyk papierowy dla każdego dziecka.
1. Ćwiczenie orientacyjno-porządkowe „Gwiazdki mrugają”.
N. rozdaje dzieciom wstążki z krepiny. Dzieci siedzą na dywanie. Kiedy N. pokazuje żółty krążek, dzieci machają wstąż-
kami nad głową. N. opuszcza krążek, dzieci opuszczają ręce.
2. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Pada śnieg”.
Dzieci stoją na dywanie. Na hasło N.: Pada, pada śnieg powoli wykonują przysiad i kładą się na dywanie.
3. Ćwiczenie równowagi „Śniadanie na tacy”.
Dzieci stają w rzędzie na dywanie. Pierwsze dziecko otrzymuje tacę z klockiem. Niesie ją do wyznaczonego punktu, po
czym wraca, wręcza tacę z klockiem kolejnemu dziecku i wraca na koniec rzędu.
4. Ćwiczenie rzutne „Latający talerz”.
N. wręcza dzieciom po 1 talerzu z papieru. Dzieci trzymają talerz pionowo i podrzucają w górę, następnie próbują go złapać.
5. Ćwiczenie bieżne „Berek kasztan”.
Jedno z dzieci jest berkiem kasztanem. Pozostałe dzieci biegają w różnych kierunkach, tak by berek kasztan ich nie do-
tknął. Złapane dziecko zostaje nowym berkiem.
6. Ćwiczenie uspokajające.
Dzieci siadają na dywanie, zamykają oczy. Kiedy N. powie: Świeci słońce, otwierają oczy.
Zestaw XVII
Przybory: filce do ślizgania, bębenek.
1. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Zwierzęta w lesie”.
Dzieci podzielone są na 2 grupy: dziewczynki są sarenkami, chłopcy – zającami. Na hasło: Sarenki na polanę dziewczyn-
ki biegają po dywanie, na hasło: Idzie myśliwy dziewczynki wracają na miejsce startu. Tak samo wywoływani są chłopcy.
2. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Saneczkarze”.
Dzieci dobrane są parami. Jedna osoba z pary stoi, druga siada na filcu, podają sobie ręce. Na hasło N.: Sanki ruszają
dzieci ciągną się i ślizgają. Następuje zmiana ról i zabawa toczy się dalej.
3. Ćwiczenie równowagi „Wahadło zegara”.
Dzieci stoją w rozkroku i przestępują z nogi na nogę, kołysząc się. N. gra na bębenku tempo kołysania.
4. Ćwiczenie zwinnościowe „Tunel”.
Czworo dzieci stoi w parach przodem do siebie i trzyma się za ręce na wysokości tułowia, tworząc tunel. Pozostałe dzie-
ci ustawiają się w rzędzie, pochylają się i przechodzą pod rękoma par.
5. Ćwiczenie skoczne „Pajacyk fik-mik”.
Dzieci stoją w rozsypce, nogi mają złączone, ręce wzdłuż tułowia. Podskakują, wykonując na przemian rozkrok
z rozło żeniem ramion na bok i powrót do pozycji wyjściowej. Do rytmu skoków N. gra na bębenku.
6. Ćwiczenie uspokajające.
Dzieci siadają w parach na dywanie, plecami do siebie, z wyprostowanymi nogami. Wspierając się plecami o part nera,
na przemian unoszą i opuszczają nogi.
Zestaw XVIII
Przybory: płyta CD z muzyką dla dzieci, bębenek.
1. Ćwiczenie tułowia „Japońskie powitanie”.
Dzieci stoją w parach twarzami do siebie i kłaniają się, wykonując skłony w przód ze złożonymi przed sobą rękoma.
2. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Z kim tańczysz?”.
Dzieci ustawione parami, w rozsypce. Trzymają się za ręce i tańczą w kółko przy dowolnej muzyce. Na przerwę
w nagraniu dzieci pojedynczo rozbiegają się po sali. Kiedy N. włącza ponownie muzykę, dzieci odszukują swoją parę
i tańczą w kółko.
3. Zabawa z elementem biegu „Dołącz do węża”.
Dzieci stoją w rozsypce na dywanie. N. truchtem porusza się po sali, dotyka głów dzieci, które następnie dołączają do
N. i tworzą węża. Wąż porusza się truchtem za N. po całej sali. W tle zabawie towarzyszy muzyka.
4. Zabawa skoczna „Pajacyk”.
Dzieci stoją w rozsypce na dywanie i podskakują, wykonując na przemian rozkrok z ramionami w bok i powrót do