Page 226 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 226

224  •  Zestawy ćwiczeń porannych



          Zestaw XVI

          Przybory: wstążki z krepiny, żółty krążek, klocek plastikowy, mała taca, talerzyk papierowy dla każdego dziecka.

          1.  Ćwiczenie orientacyjno-porządkowe „Gwiazdki mrugają”.
            N. rozdaje dzieciom wstążki z krepiny. Dzieci siedzą na dywanie. Kiedy N. pokazuje żółty krążek, dzieci machają wstąż-
            kami nad głową. N. opuszcza krążek, dzieci opuszczają ręce.
          2.  Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Pada śnieg”.
            Dzieci stoją na dywanie. Na hasło N.: Pada, pada śnieg powoli wykonują przysiad i kładą się na dywanie.
          3.  Ćwiczenie równowagi „Śniadanie na tacy”.
            Dzieci stają w rzędzie na dywanie. Pierwsze dziecko otrzymuje tacę z klockiem. Niesie ją do wyznaczonego punktu, po
            czym wraca, wręcza tacę z klockiem kolejnemu dziecku i wraca na koniec rzędu.
          4.  Ćwiczenie rzutne „Latający talerz”.
            N. wręcza dzieciom po 1 talerzu z papieru. Dzieci trzymają talerz pionowo i podrzucają w górę, następnie próbują go złapać.
          5.  Ćwiczenie bieżne „Berek kasztan”.
            Jedno z dzieci jest berkiem kasztanem. Pozostałe dzieci biegają w różnych kierunkach, tak by berek kasztan ich nie do-
            tknął. Złapane dziecko zostaje nowym berkiem.
          6.  Ćwiczenie uspokajające.
            Dzieci siadają na dywanie, zamykają oczy. Kiedy N. powie: Świeci słońce, otwierają oczy.

          Zestaw XVII

          Przybory: filce do ślizgania, bębenek.

          1.  Zabawa orientacyjno-porządkowa „Zwierzęta w lesie”.
            Dzieci podzielone są na 2 grupy: dziewczynki są sarenkami, chłopcy – zającami. Na hasło: Sarenki na polanę dziewczyn-
            ki biegają po dywanie, na hasło: Idzie myśliwy dziewczynki wracają na miejsce startu. Tak samo wywoływani są chłopcy.
          2.  Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Saneczkarze”.
            Dzieci dobrane są parami. Jedna osoba z pary stoi, druga siada na filcu, podają sobie ręce. Na hasło N.: Sanki ruszają
            dzieci ciągną się i ślizgają. Następuje zmiana ról i zabawa toczy się dalej.
          3.  Ćwiczenie równowagi „Wahadło zegara”.
            Dzieci stoją w rozkroku i przestępują z nogi na nogę, kołysząc się. N. gra na bębenku tempo kołysania.
          4.  Ćwiczenie zwinnościowe „Tunel”.
            Czworo dzieci stoi w parach przodem do siebie i trzyma się za ręce na wysokości tułowia, tworząc tunel. Pozostałe dzie-
            ci ustawiają się w rzędzie, pochylają się i przechodzą pod rękoma par.
          5.  Ćwiczenie skoczne „Pajacyk fik-mik”.
            Dzieci stoją w rozsypce, nogi mają złączone, ręce wzdłuż tułowia. Podskakują, wykonując na przemian rozkrok
            z rozło żeniem ramion na bok i powrót do pozycji wyjściowej. Do rytmu skoków N. gra na bębenku.
          6.  Ćwiczenie uspokajające.
            Dzieci siadają w parach na dywanie, plecami do siebie, z wyprostowanymi nogami. Wspierając się plecami o part nera,
            na przemian unoszą i opuszczają nogi.

          Zestaw XVIII

          Przybory: płyta CD z muzyką dla dzieci, bębenek.

          1.  Ćwiczenie tułowia „Japońskie powitanie”.
            Dzieci stoją w parach twarzami do siebie i kłaniają się, wykonując skłony w przód ze złożonymi przed sobą rękoma.
          2.  Zabawa orientacyjno-porządkowa „Z kim tańczysz?”.
            Dzieci ustawione parami, w rozsypce. Trzymają się za ręce i tańczą w kółko przy dowolnej muzyce. Na przerwę
            w nagraniu dzieci pojedynczo rozbiegają się po sali. Kiedy N. włącza ponownie muzykę, dzieci odszukują swoją parę
            i tańczą w kółko.
          3.  Zabawa z elementem biegu „Dołącz do węża”.
            Dzieci stoją w rozsypce na dywanie. N. truchtem porusza się po sali, dotyka głów dzieci, które następnie dołączają do
            N. i tworzą węża. Wąż porusza się truchtem za N. po całej sali. W tle zabawie towarzyszy muzyka.
          4.  Zabawa skoczna „Pajacyk”.
            Dzieci stoją w rozsypce na dywanie i podskakują, wykonując na przemian rozkrok z ramionami w bok i powrót do
   221   222   223   224   225   226   227   228   229   230   231