Page 224 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 224

222  •  Zestawy ćwiczeń porannych



          Zestaw X

          Przybory: tunel.

          1.  Zabawa orientacyjno-porządkowa „Marsz żołnierzy”.
            Marsz w kole z wysokim unoszeniem kolan i wymachami rąk w prawo i w lewo. Na hasło N.: Baczność! dzieci-żołnierze
            zatrzymują się w pozycji wyprostowanej z rękoma wyprostowanymi wzdłuż tułowia. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie.
          2.  Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Kopanie rowu”.
            Dzieci ustawione w szeregu w odległości ok. 0,5 m od siebie, stoją w rozkroku, ramiona wzniesione, naśladują trzyma-
            nie łopaty. Skłon w przód z jednoczesnym zamachem ramion i lekkim uginaniem nóg w kolanach.
          3.  Zabawa na czworakach „Tunel”.
            N. rozkłada na podłodze tunel, dzieci kolejno przechodzą przez niego na czworakach.
          4.  Zabawa bieżna „Samochody”.
            Bieg po torze wyznaczonym przez N. z wymijaniem. Dzieci rękoma naśladują poruszanie kierownicą.
          5.  Ćwiczenie uspokajające.
            Leżenie tyłem ze swobodnym oddychaniem.

          Zestaw XI

          Przybory: nie są wymagane.

          1.  Zabawa orientacyjno-porządkowa „Słaby wiatr – silny wiatr”.
            Na hasło N.: Silny wiatr dzieci w szybkim tempie biegają na palcach z ramionami wyprostowanymi. Na hasło N.: Słaby
            wiatr biegają w tej samej pozycji w wolnym tempie.
          2.  Ćwiczenie tułowia.
            Dzieci wykonują w klęku skłony w przód i wyprost.
          3.  Marsz na czworakach z wymijaniem.
          4.  Zabawa skoczna „Kto podskoczy najwyżej?”.
            Dzieci ustawione w rozsypce, skaczą obunóż najwyżej, jak potrafią. Po 3 skokach następuje odpoczynek – stanie
            w lekkim rozkroku ze swobodnym oddychaniem.
          5.  Leżenie tyłem z unoszeniem nogi lub ręki (według polecenia N.).

          Zestaw XII

          Przybory: parasol, dowolne nagranie muzyki, woreczek z grochem, 3 chorągiewki w różnych kolorach.

          1.  Ćwiczenie orientacyjno-porządkowe „Parasol”.
            Dzieci stoją na brzegu dywanu. N. trzyma w ręku parasol i włącza muzykę. Dzieci spacerują w różnych kierunkach i ob-
            serwują, co dzieje się z parasolem. Kiedy N. rozłoży parasol, dzieci biegną do N. i stają pod parasolem. Kiedy N. parasol
            zamyka, dzieci ponownie spacerują po sali.
          2.  Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Mała i duża choinka”.
            Dzieci stoją w rozkroku z ramionami rozłożonymi na bok. Na hasło N.: Mała choinka dzieci wykonują przysiad
            podparty i chowają ręce do tyłu. Na hasło: Duża choinka dzieci wstają, prostują tułów i wyciągają ramiona.
          3.  Ćwiczenie równowagi „Spacer z woreczkiem”.
            Dzieci stoją w kole, jedno ma na głowie woreczek. Na hasło N.: Zanieś woreczek do innego dziecka podchodzi ono
            do dowolnego dziecka i oddaje mu woreczek. Teraz to dziecko kontynuuje zabawę.
          4.  Ćwiczenie bieżne „Na lotnisku”.
          5.  Dzieci podzielone są na 3 grupy. Każda grupa jest podporządkowana 1 kolorowi chorągiewki. N. wymienia nazwy
            2 kolorów, grupy im odpowiadające zamieniają się miejscami i przyjmują nowy kolor zgodnie z chorągiewką.
          6.  Ćwiczenie siły „Zbieramy kamienie”.
            N. opowiada historyjkę: Dzieci idą drogą do lasu. Leżą na niej duże kamienie. Dzieci zatrzymują się, schylają, podno-
            szą ciężkie kamienie i przenoszą na pobocze drogi. W czasie opowiadania dzieci chodzą wolno w różnych kierunkach
            i naśladują czynności, o których mowa: schylają się, podnoszą duże ciężkie kamienie i zanoszą je na koniec dywanu.
          7.  Ćwiczenie uspokajające.
            Dzieci leżą na dywanie i zataczają na przemian jedną lub drugą nogą duże koła.
   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228   229