Page 220 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 220
218 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Styczeń
Przebieg zajęć:
1. Wspólne oglądanie zdjęć przedstawiających ptasie gniazda. Jaki kształt może mieć ptasie gniazdo? Jak wygląda gniazdo
bociana, a jak jaskółki? Z czego ptaki budują swoje gniazda? Dlaczego ptaki budują gniazda w miejscach słabo widocznych?
2. Zabawa plastyczno-techniczna „Gniazdko”. Dzieci formują z plasteliny lub ciastoliny gniazdko dla ptaka. Następnie wty-
kają w nie patyczki, igły sosny, piórka.
3. Zabawa ruchowa „Gniazdko ptaszka”. Dzieci-ptaszki biegają między rozłożonymi na podłodze szarfami. Na sygnał dźwię-
kowy każdy ptaszek wskakuje do szarfy i w niej kuca – siada w gniazdku.
4. Zagadki obrazkowe. Dzieci łączą w pary obrazki przedstawiające zwierzęta i ich domy, np.: mrówkę i mrowisko, akwa-
rium i rybę, ślimaka i muszlę, bociana i gniazdo.
5. Ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XX (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa ruchowa bieżna „Biegnij do drzewa” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
x Zabawa ruchowa „Spacer w ciszy”. Dzieci w ciszy spacerują po ogrodzie. Nasłuchują dochodzących do nich odgłosów.