Page 220 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 220

218  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Styczeń



          Przebieg zajęć:
          1.  Wspólne oglądanie zdjęć przedstawiających ptasie gniazda. Jaki kształt może mieć ptasie gniazdo? Jak wygląda gniazdo
            bociana, a jak jaskółki? Z czego ptaki budują swoje gniazda? Dlaczego ptaki budują gniazda w miejscach słabo widocznych?
          2.  Zabawa plastyczno-techniczna „Gniazdko”. Dzieci formują z plasteliny lub ciastoliny gniazdko dla ptaka. Następnie wty-
            kają w nie patyczki, igły sosny, piórka.
          3.  Zabawa ruchowa „Gniazdko ptaszka”. Dzieci-ptaszki biegają między rozłożonymi na podłodze szarfami. Na sygnał dźwię-
            kowy każdy ptaszek wskakuje do szarfy i w niej kuca – siada w gniazdku.
          4.  Zagadki obrazkowe. Dzieci łączą w pary obrazki przedstawiające zwierzęta i ich domy, np.: mrówkę i mrowisko, akwa-
            rium i rybę, ślimaka i muszlę, bociana i gniazdo.
          5.  Ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XX (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).



          III Zajęcia w ogrodzie

             x Zabawa ruchowa bieżna „Biegnij do drzewa” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
             x Zabawa ruchowa „Spacer w ciszy”. Dzieci w ciszy spacerują po ogrodzie. Nasłuchują dochodzących do nich odgłosów.
   215   216   217   218   219   220   221   222   223   224   225