Page 221 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 221

ZESTAWY ĆWICZEŃ PORANNYCH









            Zestaw I

            Przybory: kartki lub gazety, 2 liny, tamburyn.

            1.  Zabawa orientacyjno-porządkowa „Słonko świeci, deszcz pada”.
              Na hasło: Słonko świeci! dzieci chodzą w różnych kierunkach, a na zawołanie: Deszcz pada! dzieci zatrzymują się
              i rozkładają nad głową parasol – kartkę lub gazetę.
            2.  Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Zbieranie jarzębiny”.
              Dzieci w przysiadzie naśladują ruch zbierania z ziemi kulek jarzębiny do woreczka, następnie dzieci w pozycji stojącej,
              na palcach, z wysoko uniesionymi rękami naśladują zrywanie jarzębiny z drzewa.
            3.  Ćwiczenie równowagi „Kładka”.
              Dzieci przechodzą po kładce (kładka utworzona z 2 lin rozłożonych w odległości 30 cm). Pozycja wyprostowana, ręce
              proste, rozłożone na boki.
            4.  Bieg.
              Bieg w rytm tamburynu, na pauzę w muzyce dzieci stają w bezruchu.
            5.  Ćwiczenie uspokajające.
              Wciąganie powietrza nosem, wydychanie ustami. Pozycja leżąca, przy wdechu – unoszenie i zakładanie rąk za głowę,
              przy wydechu ręce wracają do pozycji wyjściowej.

            Zestaw II

            Przybory: flet, balon dla każdego dziecka, 3 dowolne pluszowe zabawki do posadzenia na podłodze, nagranie spokojnej muzyki.

            1.  Ćwiczenie orientacyjno-porządkowe „Uważaj! Jedzie samochód”.
              Dzieci spacerują po sali i starają się wzajemnie nie potrącać. Na sygnał fletu zatrzymują się, spoglądają na boki
              i sprawdzają, czy nie stoją za blisko innych dzieci.
            2.  Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Budujemy domy”.
              Dzieci siedzą w przysiadzie na podłodze. Na hasło N.: Budujemy domy podnoszą się do góry, aż do pełnego wyprostu
              ciała i sięgają rękoma nad głowę. Na hasło: Przerwa znowu wykonują przysiad.
            3.  Ćwiczenie równowagi „Otwórz i zamknij oczy”.
              Dzieci stoją z otwartymi oczami i wykonują 3 kroki w miejscu. Następnie zamykają oczy i wykonują 2 kroki w miejscu.
              Ponownie otwierają oczy i powtarzają ćwiczenie.
            4.  Ćwiczenie rzutne.
              Każde dziecko otrzymuje balon i podrzuca go w górę, po czym delikatnie łapie. Balony można również podbijać
              i łapać.
            5.  Ćwiczenie bieżne.
              N. ustawia na podłodze w odstępach 3 pluszowe zabawki, tak by móc między nimi przebiec. Dzieci kolejno przemie-
              rzają trasę, omijając przeszkody.
            6.  Ćwiczenie uspokajające.
              Dzieci biorą ulubione pluszowe zabawki i przytulają je, słuchając dowolnej, spokojnej muzyki.

            Zestaw III

            Przybory: szarfy, muzyka relaksacyjna.

            1.  Zabawa orientacyjno-porządkowa „Jesienny spacer przedszkolaków”.
              Dzieci w rozsypce chodzą po sali – parku, na hasło: Wiatr wieje! biegną do wyznaczonego miejsca w sali – przedszkola.
            2.  Ćwiczenie tułowia (skręty) „Zbieranie szyszek”.
              Dzieci w pozycji wyprostowanej naśladują zbieranie szyszek raz z jednej strony, raz z drugiej.
            3.  Ćwiczenie z elementem podskoku i skoku.
              Przeskoki obunóż przez kałuże utworzone z szarf rozłożonych na dywanie.
            4.  Marsz „Powrót do przedszkola”.
   216   217   218   219   220   221   222   223   224   225   226