Page 227 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 227

Zestawy ćwiczeń porannych  •  225



              pozycji wyjściowej: nogi złączone, ręce wzdłuż tułowia.
            5.  Marsz w parach w rytm bębenka.

            Zestaw XIX

            Przybory: lekka piłka, nagranie dowolnej muzyki.

            1.  Ćwiczenie orientacyjno-porządkowe „Nawijamy motki”.
              N. pokazuje, jak zrobić młynek rękoma. Na hasło: Nawijamy motki dzieci obracają rękoma do przodu, na hasło:
              Odwijamy motki dzieci obracają rękoma do tyłu.
            2.  Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Winda w górę, winda w dół”.
              Dzieci stoją w parach plecami do siebie. Próbują równocześnie zrobić przysiad, a potem wstać.
            3.  Ćwiczenie równowagi „Na cyrkowej arenie”.
              Dzieci stoją w kole. Każde dziecko kolejno wykonuje ćwiczenie: stawia stopę za stopą i przechodzi do środka koła. Po-
              tem wraca tyłem, wykonując trochę dłuższe kroki.
            4.  Ćwiczenie rzutne „Rzuć”.
              Dzieci stoją w kole. Wybrane dziecko rzuca piłkę do N., który stoi w środku koła. N. chwyta ją i podaje następnemu
              dziecku, a ono odrzuca ją z powrotem do N.
            5.  Ćwiczenie siły „Przesuń ścianę”.
              Dzieci stoją przy ścianie i obiema rękami naciskają na nią, tak jakby chciały ją przesunąć.
            6.  Ćwiczenie uspokajające.
              Dzieci siedzą na dywanie i słuchają dowolnego nagrania muzyki.

            Zestaw XX

            Przybory: klocki, pusty pojemnik, 5 krzesełek, szarfy (po 1 dla każdej pary), pachołki.

            1.  Ćwiczenie orientacyjno-porządkowe „Jabłuszka do koszyczka”.
              Każde dziecko otrzymuje klocek średniej wielkości. N. trzyma pojemnik i spaceruje między dziećmi. Gdy ukłoni się
              przed wybranym dzieckiem, wrzuca ono klocek do pojemnika.
            2.  Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Karuzela”.
              Dzieci stoją w rozkroku z rękoma wyciągniętymi do przodu. Wymachują rękoma, zataczając jak największe koła.
            3.  Ćwiczenie równowagi „Omijamy zaspy”.
              Na dywanie stoi 5 krzesełek. Dzieci chodzą między krzesełkami, tak by ich nie potrącić. Muszą zatrzymywać się,
              aby np. przepuścić kolegę, nie zderzyć się.
            4.  Ćwiczenie bieżne „Start i meta”.
              N. wyznacza miejsce startu i mety w sali, ustawiając pachołki. Dzieci ustawione w rzędzie kolejno pokonują trasę
              – biegną do pachołka, obiegają go i wracają na koniec rzędu. Wtedy rusza następne dziecko.
            5.  Ćwiczenie siły „Przeciąganie szarfy”.
              Dzieci stoją w parach, trzymają obiema rękami za szarfę. Na hasło N. każde przeciąga szarfę w swoją stronę.
            6.  Ćwiczenie uspokajające.
              Dzieci leżą na dywanie i głęboko oddychają, starając się mocno wydmuchiwać powietrze w górę.
   222   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232