Page 227 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 227
Zestawy ćwiczeń porannych • 225
pozycji wyjściowej: nogi złączone, ręce wzdłuż tułowia.
5. Marsz w parach w rytm bębenka.
Zestaw XIX
Przybory: lekka piłka, nagranie dowolnej muzyki.
1. Ćwiczenie orientacyjno-porządkowe „Nawijamy motki”.
N. pokazuje, jak zrobić młynek rękoma. Na hasło: Nawijamy motki dzieci obracają rękoma do przodu, na hasło:
Odwijamy motki dzieci obracają rękoma do tyłu.
2. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Winda w górę, winda w dół”.
Dzieci stoją w parach plecami do siebie. Próbują równocześnie zrobić przysiad, a potem wstać.
3. Ćwiczenie równowagi „Na cyrkowej arenie”.
Dzieci stoją w kole. Każde dziecko kolejno wykonuje ćwiczenie: stawia stopę za stopą i przechodzi do środka koła. Po-
tem wraca tyłem, wykonując trochę dłuższe kroki.
4. Ćwiczenie rzutne „Rzuć”.
Dzieci stoją w kole. Wybrane dziecko rzuca piłkę do N., który stoi w środku koła. N. chwyta ją i podaje następnemu
dziecku, a ono odrzuca ją z powrotem do N.
5. Ćwiczenie siły „Przesuń ścianę”.
Dzieci stoją przy ścianie i obiema rękami naciskają na nią, tak jakby chciały ją przesunąć.
6. Ćwiczenie uspokajające.
Dzieci siedzą na dywanie i słuchają dowolnego nagrania muzyki.
Zestaw XX
Przybory: klocki, pusty pojemnik, 5 krzesełek, szarfy (po 1 dla każdej pary), pachołki.
1. Ćwiczenie orientacyjno-porządkowe „Jabłuszka do koszyczka”.
Każde dziecko otrzymuje klocek średniej wielkości. N. trzyma pojemnik i spaceruje między dziećmi. Gdy ukłoni się
przed wybranym dzieckiem, wrzuca ono klocek do pojemnika.
2. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Karuzela”.
Dzieci stoją w rozkroku z rękoma wyciągniętymi do przodu. Wymachują rękoma, zataczając jak największe koła.
3. Ćwiczenie równowagi „Omijamy zaspy”.
Na dywanie stoi 5 krzesełek. Dzieci chodzą między krzesełkami, tak by ich nie potrącić. Muszą zatrzymywać się,
aby np. przepuścić kolegę, nie zderzyć się.
4. Ćwiczenie bieżne „Start i meta”.
N. wyznacza miejsce startu i mety w sali, ustawiając pachołki. Dzieci ustawione w rzędzie kolejno pokonują trasę
– biegną do pachołka, obiegają go i wracają na koniec rzędu. Wtedy rusza następne dziecko.
5. Ćwiczenie siły „Przeciąganie szarfy”.
Dzieci stoją w parach, trzymają obiema rękami za szarfę. Na hasło N. każde przeciąga szarfę w swoją stronę.
6. Ćwiczenie uspokajające.
Dzieci leżą na dywanie i głęboko oddychają, starając się mocno wydmuchiwać powietrze w górę.