Page 230 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 230
228 • Zestawy gier i zabaw ruchowych
„Zwiadowca”
Miejsce: sala. Pomoce: taśma malarska, szarfy dla połowy dzieci w kolorze zielonym, dla drugiej połowy w kolorze czerwonym
Dzieci podzielone są na 2 grupy: dzieci z jednej grupy zakładają zielone szarfy, a z drugiej – czerwone. N. dzieli salę na
3 części za pomocą taśmy malarskiej przyklejonej na podłodze: z jednej strony staje grupa zielona, z drugiej – czerwona,
pośrodku jest teren neutralny. Każda z grup typuje zwiadowcę. Zadaniem zwiadowców jest jak najszybciej przemieścić się
po terenie neutralnym na czworakach i dostać się na teren przeciwnej drużyny. Dopiero wtedy może ruszyć kolejny zwia-
dowca. Zabawa toczy się tak długo, aż drużyny zamienią się miejscami. Wygrywa ta drużyna, która zdobędzie teren prze-
ciwnika jako pierwsza.
„Głodne dziki”
Miejsce: sala. Pomoce: obręcze
Dzieci-dziki chodzą swobodnie na czworakach między obręczami-paśnikami. Na hasło N.: Do paśnika dzieci-głodne dziki
gromadzą się wokół obręczy i naśladują ruchem dziki jedzące warzywa w paśniku.
„Wyścig reniferów”
Miejsce: sala. Pomoce: 2 pachołki
Dzieci podzielone są na 2 grupy. Każda grupa stoi w rzędzie przed linią startu. W odległości 3 m ustawione są pachołki dla
każdej grupy. Zadaniem dzieci-reniferów jest jak najszybciej dojść na czworakach do pachołka, ominąć go i wrócić na li-
nię startu. Następny renifer rusza dopiero, kiedy poprzedni przekroczy linię startu. Wygrywa ta drużyna reniferów, której
uczestnicy szybciej pokonają wyznaczony dystans.
„Renifery pędzą po Świętego Mikołaja”
Miejsce: sala. Pomoce: janczary
Dzieci dzielą się na 2 grupy. Pierwsza grupa wykonuje przysiad podparty i na słowa N.: Renifery pędzą po Świętego
Mikołaja na czworakach przechodzi do końca dywanu. Na drugie hasło N. druga grupa przechodzi taką samą trasę.
GRY I ZABAWY RZUTNE
„Piłka do kosza”
Miejsce: sala. Pomoce: plastikowa piłeczka dla każdego dziecka, plastikowy kosz
Dzieci ustawione w rzędzie przed linią. W odległości 1 m ustawiony jest kosz. Zadaniem dzieci jest wrzucić piłkę do kosza.
Po wrzuceniu piłki dziecko zabiera ją z kosza i wraca na koniec kolejki.
„Rzuty kasztanem”
Miejsce: ogródek przedszkolny. Pomoce: kasztan dla każdego dziecka, skakanka
Dzieci ustawione w rzędzie w odległości 1 m od koła utworzonego z rozłożonej na ziemi skakanki. Zadaniem dzieci jest
rzucić kasztan tak, aby trafić do koła, i przejść na koniec kolejki. Kiedy wszystkie dzieci rzucą, cała grupa zabiera kasztany
z koła i zabawa rozpoczyna się od nowa.
„Rzuty śnieżkami do drzewa”
Miejsce: ogródek przedszkolny. Pomoce: śnieżki
Dzieci ustawione w rzędzie w odległości 1 m od drzewa. Zadaniem dzieci jest rzucić śnieżką tak, aby trafić w drzewo
i przejść na koniec kolejki. Kiedy wszystkie dzieci rzucą śnieżką, cała grupa ponownie lepi kulki ze śniegu i zabawa
rozpoczyna się od nowa.
„Celowanie do obręczy”
Miejsce: sala. Pomoce: obręcz lub arkusz papieru, na którym jest narysowane koło, woreczki z grochem lub kulki ze zgnie-
cionych gazet
N. wiesza na ścianie obręcz lub arkusz papieru, na którym jest narysowane koło. Dzieci ustawione są przed obręczą
w odległości 1,5 m i rzucają kulkami do celu.
„Kręgle”
Miejsce: sala. Pomoce: komplet kręgli, piłka, taśma malarska
N. ustawia na podłodze kręgle. Dzieci stają przed linią (naklejoną na podłodze taśmą malarską), toczą piłkę w kierunku
kręgli, tak by jak najwięcej kręgli się przewróciło. Dzieci mogą też zbijać kręgle, rzucając w nie woreczkami lub piłkami.
Po strąceniu kręgli każde dziecko ustawia je, by następne mogło rozpocząć zabawę. N. może zapisywać liczbę kręgli strą-
conych przez poszczególne dzieci i na koniec podać zwycięzcę.