Page 230 - Nowa Trampolina trzylatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 230

228  •  Zestawy gier i zabaw ruchowych



          „Zwiadowca”
          Miejsce: sala. Pomoce: taśma malarska, szarfy dla połowy dzieci w kolorze zielonym, dla drugiej połowy w kolorze czerwonym
          Dzieci podzielone są na 2 grupy: dzieci z jednej grupy zakładają zielone szarfy, a z drugiej – czerwone. N. dzieli salę na
          3 części za pomocą taśmy malarskiej przyklejonej na podłodze: z jednej strony staje grupa zielona, z drugiej – czerwona,
          pośrodku jest teren neutralny. Każda z grup typuje zwiadowcę. Zadaniem zwiadowców jest jak najszybciej przemieścić się
          po terenie neutralnym na czworakach i dostać się na teren przeciwnej drużyny. Dopiero wtedy może ruszyć kolejny zwia-
          dowca. Zabawa toczy się tak długo, aż drużyny zamienią się miejscami. Wygrywa ta drużyna, która zdobędzie teren prze-
          ciwnika jako pierwsza.

          „Głodne dziki”
          Miejsce: sala. Pomoce: obręcze
          Dzieci-dziki chodzą swobodnie na czworakach między obręczami-paśnikami. Na hasło N.: Do paśnika dzieci-głodne dziki
          gromadzą się wokół obręczy i naśladują ruchem dziki jedzące warzywa w paśniku.

          „Wyścig reniferów”
          Miejsce: sala. Pomoce: 2 pachołki
          Dzieci podzielone są na 2 grupy. Każda grupa stoi w rzędzie przed linią startu. W odległości 3 m ustawione są pachołki dla
          każdej grupy. Zadaniem dzieci-reniferów jest jak najszybciej dojść na czworakach do pachołka, ominąć go i wrócić na li-
          nię startu. Następny renifer rusza dopiero, kiedy poprzedni przekroczy linię startu. Wygrywa ta drużyna reniferów, której
          uczestnicy szybciej pokonają wyznaczony dystans.

          „Renifery pędzą po Świętego Mikołaja”
          Miejsce: sala. Pomoce: janczary
          Dzieci dzielą się na 2 grupy. Pierwsza grupa wykonuje przysiad podparty i na słowa N.: Renifery pędzą po Świętego
          Mikołaja na czworakach przechodzi do końca dywanu. Na drugie hasło N. druga grupa przechodzi taką samą trasę.


          GRY I ZABAWY RZUTNE

          „Piłka do kosza”
          Miejsce: sala. Pomoce: plastikowa piłeczka dla każdego dziecka, plastikowy kosz
          Dzieci ustawione w rzędzie przed linią. W odległości 1 m ustawiony jest kosz. Zadaniem dzieci jest wrzucić piłkę do kosza.
          Po wrzuceniu piłki dziecko zabiera ją z kosza i wraca na koniec kolejki.

          „Rzuty kasztanem”
          Miejsce: ogródek przedszkolny. Pomoce: kasztan dla każdego dziecka, skakanka
          Dzieci ustawione w rzędzie w odległości 1 m od koła utworzonego z rozłożonej na ziemi skakanki. Zadaniem dzieci jest
          rzucić kasztan tak, aby trafić do koła, i przejść na koniec kolejki. Kiedy wszystkie dzieci rzucą, cała grupa zabiera kasztany
          z koła i zabawa rozpoczyna się od nowa.

          „Rzuty śnieżkami do drzewa”
          Miejsce: ogródek przedszkolny. Pomoce: śnieżki
          Dzieci ustawione w rzędzie w odległości 1 m od drzewa. Zadaniem dzieci jest rzucić śnieżką tak, aby trafić w drzewo
          i przejść na koniec kolejki. Kiedy wszystkie dzieci rzucą śnieżką, cała grupa ponownie lepi kulki ze śniegu i zabawa
          rozpoczyna się od nowa.

          „Celowanie do obręczy”
          Miejsce: sala. Pomoce: obręcz lub arkusz papieru, na którym jest narysowane koło, woreczki z grochem lub kulki ze zgnie-
          cionych gazet
          N. wiesza na ścianie obręcz lub arkusz papieru, na którym jest narysowane koło. Dzieci ustawione są przed obręczą
          w odległości 1,5 m i rzucają kulkami do celu.

          „Kręgle”
          Miejsce: sala. Pomoce: komplet kręgli, piłka, taśma malarska
          N. ustawia na podłodze kręgle. Dzieci stają przed linią (naklejoną na podłodze taśmą malarską), toczą piłkę w kierunku
          kręgli, tak by jak najwięcej kręgli się przewróciło. Dzieci mogą też zbijać kręgle, rzucając w nie woreczkami lub piłkami.
          Po strąceniu kręgli każde dziecko ustawia je, by następne mogło rozpocząć zabawę. N. może zapisywać liczbę kręgli strą-
          conych przez poszczególne dzieci i na koniec podać zwycięzcę.
   225   226   227   228   229   230   231   232   233   234   235